Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

علی اصغر پورمند صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت:٢٣ طرح معدن و صنایع معدنی در میدکو با سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلار در حال اجراست...

سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری میدکو در طرح های معدن و صنایع معدنی

طاها حشمتی - علی اصغر پورمند صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: 23 طرح معدن و صنایع معدنی در میدکو با سرمایه گذاری 5 میلیارد دلار در حال اجراست.

وی در گفتگو با خبرنگار ما تصریح کرد: طرح های کنسانتره سازی اهن سیرجان و جلال آباد زرند در مجموع به ظرفیت 8 میلیون تن،طرح تولید 800 هزار تن کک،طرح فراوری زغالسنگ به ظرفیت 550 هزارتن،فرو سیلیس همدان به ظرفیت 12 هزار تن،فولاد احیا مستقیم بردسیر به ظرفیت یک میلیون تن لوله مسی شهر بابک،گندله سازی زرند به ظرفیت 2.5 میلیون تن و گندله سازی سیرجان به ظرفیت 2.5 میلیون تن را ه اندازی شده است.

پورمند افزود: طرح جدید فولاد بردسیر از پیشرفت 82درصدی،مس کاتد شهر بابک از پیشرفت 78 درصدی، فوپی شرفت تیااز پیشرفت 17 درصدی، طرح خنک کننده خشک کک سازی از پیشرفت 48 درصدی، فاز دوم فروسیلس همدان از پیشرفت 32 درصدی و فولاد زرند کرمان از پیشرفت 70 درصدی برخورد دار است.

مدیر عامل میدکو گفت: قیمت فلزات در آینده روند مثبتی خواهد داشت بطوریکه طی مطالعات صورت گرفته طی 30 سال آینده روند قیمت مواد معدنی رو به بالا خواهد بود و تا سال 2050 مصرف مواد معدنی 4 تا 10 برابر خواهد شد.

وی افزود: تمایل شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در معادن ایران بعد از برجام چندین برابر شده است و مذاکرات خوبی در این بخش در حال انجام است، اما باید بدانیم که میدکو در اوج تحریم ها طرحهای خود را اجرا کرد و به نتیجه رساند.

پورمند افزود: میدکو 1.5 میلیون نفر سهام دار دارد و این افراد برنامه های ما را رصد می کنند و اطلاعات بطور شفاف در اختیارشان قرار می گیرد.

وی اجرای 10 مولفه اقتصاد مقاومتی در میدکو را ضروری و اجرایی دانست افزود:دریافت حقوق دولتی، بهره مالکانه و حق انتفاع از معادن اشتباه است؛ چرا که دولت باید از محصول نهایی که شمش فولا ویا مس است این حق و حقوق را دریافت کند .و دریافت حقوق دولتی از سنگ استخراج شده از معادن روش صحیحی نیست. چرا که این موضوع سبب کاهش سرمایه گذاری در اکتشافات و زنجیره ارزش می شود.

وی خام فروشی مواد معدنی را مغایر اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: نباید خام فروشی دررکشور صورت پذیرد ودولت باید معادنی که خام فروشی می کنند را به سرمایه گذاران بزرگ واگذار تا ایجاد ارزش افزوده بر روی سنگ انجام شود.

وی استراتژی میدکو را سرمایه گذاری بر روی فولاد ومس خواند و افزود: تا پایان سال جاری مدرنترین تکنولوژی تولید مس در میدکو به روش بایو تانک لیچینگ راه اندازی می شود و برنامه داریم این روش رادرشیلی پیاده سازی کنیم. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا میدکو به دلیل در اختیار نداشتن معدن در آینده با مشکل جدی ربرو نمی شود گفت: در ایران هیچ شخص حقوقی و حقیقی مالک و صاحب معدن نیست، بلکه افراد مجوز برداشت دارند. چرا که معدن انفال است از سوی دیگر میدکو 5 سال پیش قرار دادی 25 ساله برای خرید و استخراج از معادن دولتی منعقد کرده است.

او گفت: همچنین به تازگی 5 پهنه بزرگ اکتشافی در استان های قزوین ،کرمان و اردبیل در اختیار گرفته ایم تا برای تامین مواد اولیه با مشکل خاصی روبرو نشویم. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24