Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

وزیر انرژی آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد که فرایند خرید آب سنگین از ایران بر اساس مجوز وزارت خزانه داری آمریکا به انجام رسید و مبلغ آن نیز با ارز غیر آمریکائی به تهران پرداخت شد.

مهر /به گزارش ویکلی اِستَندارد، وزیر انرژی آمریکا به مناسبت گذشت یک سال از توافق هسته ای کشورهای ۱+۵ با ایران «برجام»، در شورای روابط خارجی در نیویورک حاضر و به اظهاراتی در این خصوص پرداخت.

«ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا در این باره گفت: دولت آمریکا در خصوص خرید آب سنگین از ایران کاملاً شفاف و مشخص عمل کرده است.

وزیر انرژی آمریکا ادامه داد: موضوع خرید آب سنگین از ایران در کنگره آمریکا نیز مطرح گردید و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. هیچ رازی در این باره وجود ندارد.

«ارنست مونیز» ادامه داد: این معامله نیز مانند سایر تعاملات تجاری با ایران با مجوز وزارت خزانه داری آمریکا به انجام رسید و مبلغ آن نیز به صورت ارز غیر آمریکائی (غیر از دلار) پرداخت شد.

عضو ارشد تیم مذاکره هسته ای آمریکا در مذاکرات ۱+۵ با ایران در ادامه افزود: این کار به انجام رسید؛ مواد مورد نظر دریافت شد و مجموعه این امور به خوبی پایان یافت.

گزارش وزیر انرژی آمریکا در حالی در شورای روابط خارجی مطرح می شود که هفته گذشته و در جریان جلسه کنگره که پشت درهای بسته به انجام رسید؛ نمایندگان پرداخت ۸/۶ میلیون دلار بابت خرید ۳۲ تُن آب سنگین از ایران را به نوعی کمک به ایران تصور کرده بودند.

این در حالیست که چندین کشور درخواست های خود به ایران بابت خرید آب سنگین راکتور هسته ای اراک را مطرح کرده و منتظر پاسخ ایران بودند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24