Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

بدهی ذوب آهن به راه آهن جمهوری اسلامی با قرارداد اولیه خرید ریل تهاتر می شود.

قرارداد اولیه خرید ریل با بدهی های حمل و نقلی ذوب آهن تهاتر می شود

مرتضی علی احمدی مدیرکل بازرگانی و بازاریابی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص قرارداد خرید ریل از ذوب آهن به خبرنگار چیلان گفت: توافق اولیه راه آهن جمهوری اسلامی ایران و ذوب آهن اصفهان، خرید ۴۰۰ هزا تن ریل است.

وی افزود: مبلغ این قرارداد بصورت تهاتری و از محل بدهی های ذوب آهن بابت حمل و نقل تسویه می شود.

گفتنی است، در مصاحبه اخیر احسان دشتیانه، معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان هم به آماده بودن پیش نویس قرارداد تحویل ریل به راه آهن اشاره شده بود و وی از امضای قرارداد طی هفته جاری خبر داده بود.

علاوه براین، مدیر روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان از انجام تست گرم این پروژه و به مرحله نهایی رسیدن این طرح و تولید بالغ بر ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن ریل تاکنون در شرکت ذوب آهن اصفهان خبر داده و گفته بود این میزان تولید از ابتدای شهریور صورت گرفته است و برای افتتاح رسمی تنها منتظر معاون اول رئیس جمهور یا شخص رئیس جمهور هستیم.

منصور یزدی زاده، عضو هیئت مدیره ذوب آهن اصفهان نیز درخصوص ریل ملی به چیلان گفت: تولید ریل دو بخش مهم و حساس شامل شمش فولاد و نورد ریل دارد. ذوب آهن هم در تولید فولاد ریل و هم نورد از نوع U33 (بر پایه فیش ۸۶۰) فعالیت می کند که البته به دلیل نبود تجهیزات مهم این بخش، چون صافکاری و تجهیزات تست های غیر مخرب نتوانستیم نظر راه آهن در این خصوص را جلب کنیم و منجر به انجام سرمایه گذاری در این بخش شد.

وی افزود: فولاد A900 که در ذوب آهن تولید شد و برای تولید ریل بکار رفت تحت شرایط خاصی، امکان استفاده برای تولید ریل را بدست آورد همچنان که در حال حاضر نیز برای دوره تست پرفورمنس از شمش های تولیدی شرکت استفاده شد که پس از عبور از تست سنتر که حاوی تمامی تجهیزات تست ریل بصورت برخط است هیچ مشکلی مشاهده نشد.

یزدی زاده درمورد دلیل خرید و واردات شمش مورد نیاز تولید ریل که به گفته دشتیانه از کشورهای هند و چین یا فولاد آلیاژی صورت می گیرد هم گفت: بر پایه استاندارد جدید بکار رفته در راه آهن جمهوری اسلامی ایران (EN13674) بایستی نمونه های فولاد ریل از تاندیش فولادسازی برداشته شود تا در این شرایط میزان هیدروژن و اکسیژن اندازه گیری شود که دارای حد مشخصی است در حالیکه شرایط نهایی مورد نظر راه آهن به شیوه دیگری در ذوب آهن امکان انجام شدن دارد ولی با شرایط سخت گیرانه استاندارد جدید اروپا بایستی تجهیزاتی در بخش فولادسازی نصب گردد در نتیجه واحد گوگردزدایی در شرکت نصب و راه اندازی شد و واحد VD هم در حال اتمام است. بنابراین خرید شمش صرفاً به منظور رعایت دقیق استاندارد جدید و روز اروپا بوده است و امیدواریم این مهم هم به زودی در ذوب آهن میسر شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24