Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

از آنجا که صنعت کارگزاری در رکود به سر می برد توسعه فیزیکی تا حد زیادی مقدور نخواهد بود حال آنکه می توان از طریق امکانات موجود سرمایه مشتریان را به سمت بازار سرمایه سوق داد تا هم مشتریان هم ارکان بازار سرمایه از آن منتفع شوند...

جدید ترین برنامه ها و استراتژی های کارگزاری بانک سپه برای توسعه و خدمات جدید به مشتریان

توسعه خدمات مجازی از مهمترین مسائلی است که کارگزاری ها کمتر به آن پرداخته اند و بیشتر در جهت توسعه فیزیکی تلاش کرده اند. توسعه ای که با توجه به منابع محدود نتوانسته آن طور که باید خدمات بازار سرمایه را به جامعه معرفی کند و آنها را به سرمایه گذاری در این بخش مالی کشور تشویق کند امری که منجر شده تا جامعه به جهت در دسترس بودن بازار پول و خدمات آن کمتر به سمت سرمایه گذاری در این بخش مالی کشور ورود کنند،بازار سرمایه در مقایسه با بازار پول کمتر توسعه پیدا کند و سرمایه ها در جهت افزایش بهره وری صنعت و توسعه ملی آنطور که باید حرکت نکند.

سید ابراهیم عنایت مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک سپه به عنوان مدیرعامل قدیمی ترین کارگزاری ایران در خصوص این موضوع توضیحاتی را داده است...

چرا بازار سرمایه نتوانسته است نفوذ خوبی در شهرهای کوچک داشته باشد؟

کشور ها در حال حاضر به سمت توسعه هر چه بیشتر خدمات مجازی برای توسعه رفاه اجتماعی هستند، در کشور های توسعه یافته شاهد این موضوع هستیم که ارائه خدمات مجازی در تمام بخش ها تسری پیدا کرده است و افراد خدمات بسیاری را از این طریق دریافت می کنند. کشور ما هم نباید از این قاعده مستثنا باشد با توجه به اینکه توسعه خدمات فیزیکی برای شرکت های کارگزاری در شرایط فعلی و با توجه به توسعه زیر ساخت های الکترونیکی بسیار هزینه بر و غیر اقتصادی است شرکت ها باید با تغییر رویکرد اهتمام ویژه ای برای توسعه این ابزار داشته باشند.از آنجا که شهر های بزرگ کشور معمولا کانون توجه کارگزاری ها برای ایجاد شعب بوده است. سایر شهر ها کمتر برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه ورود کردند و بازار رقیب (بازار پول) توانسته حجم سرمایه خوبی از این طریق جذب کند، چرا که خدمات بانکی توسعه و نفوذ بیشتری در بین مردم داشته است. حال بازار سرمایه باید بتواندتا نفوذ بیشتری در جامعه داشته باشد و سرمایه های راکد جامعه را به جهت توسعه کشور و صنعت به سمت خود هدایت کند. که این امر با توجه به امکانات موجود در کارگزاری ها از طریق توسعه شعب مجازی مقدور خواهد بود تا هر فردی که دسترسی به اینترنت و موبایل داشته باشد بتواند در این بازار سرمایه گذاری کند.

به نظر شما کارگزاری ها چگونه می توانند دامنه خدمات خود را به مشتریان افزایش دهند؟

از آنجا که صنعت کارگزاری در رکود به سر می برد توسعه فیزیکی تا حد زیادی مقدور نخواهد بود حال آنکه می توان از طریق امکانات موجود سرمایه مشتریان را به سمت بازار سرمایه سوق داد تا هم مشتریان هم ارکان بازار سرمایه از آن منتفع شوند. با توجه به اینکه مراجعه افراد در شهر های کوچک به شعب کارگزاری ها کاری هزینه بر و زمان بر است باید تمهیدی در این خصوص اندیشید. برای مثال کارگزاری بانک سپه برای جلوگیری از این اتلاف هزینه و زمان و با توجه به هدفی که دارد (هر ایرانی در هرنقطه ای با هر سرمایه ای حق سرمایه گذاری در بازار سرمایه را دارد.) اقدام به توسعه ابزار های مجازی برای کاهش اتلاف وقت انجام داده است تا هر فردی که دسترسی به اینترنت و موبایل دارد بتواند به بازار ورود کند و در این بازار سرمایه گذاری کند.

ما همچنین توانستیم بازار رقیب را نیز به کمک بگیریم، یعنی در شعب منتخب بانک سپه در سراسر کشور اقدام به ایجاد شعب مجازی کارگزاری نموده ایم و از این طریق به مشتریان ارائه خدمات می نماییم.

آیا صرفا ایجاد دسترسی برای ورود به بازار برای منتفع شدن افراد از بازار سرمایه کفایت می کند؟

قطعا نه باید به این موضوع توجه داشت که درحال حاضر عده زیادی از افراد بدون دانش کافی به بازار سرمایه ورود می کنند اما نه تنها سود نمی برند بلکه زیان هم می کنند و نه تنها خود از بازار خارج می شوند بلکه جلوی ورود سایر افراد هم به بازار می گیرند. باید توجه داشت که توسعه دسترسی و ارائه خدمات شرط لازم است اما کافی نیست. در حال حاضر شرکت کارگزاری بانک سپه هم راستا با توسعه خدمات رسانی اقدام به برگزاری سمینار ها و کلاس ها ی آموزشی در سراسر کشور با هدف آشنایی افراد با الزامات بازار از جمله آموزش استفاده از بهره گیری از خدمات آن لاین، آموزش تحلیل تکنیکال ، فاندامنتال و ... نموده است. همچنین در حال حاضر با راه اندازی وب سایت جدید شرکت از این طریق هم به افراد ارائه اطلاعات می کند تا بتوانند آگاهانه در بازار تصمیم گیری کنند و با اطلاعات غلط برخی سود جویان متحمل ضرر در بازار نشوند.

علاوه بر موارد مذکور چه خدمات دیگری برای ایجاد مزیت در کارگزاری بانک سپه ایجاد کرده اید؟

در حال حاضر علاوه بر سیستم آنلاین معاملاتی سیستم آنلاین پلاس را هم به عنوان مکمل ایجاد کرده ایم سیستمی که امکانات زیر را به مشتریان ارائه می دهد.

♦ امکان ارسال سفارش پر سرعت و متوالی روی یک نماد

♦ ارسال سفارش همزمان در چند نماد با تعریف میانبر های کیبرد

♦ امکان ارسال سفارش تا 3 برابر بیشتر از آستانه حجم سفارش

♦ امکان حذف گروهی سفارش ها ارسال شده

 دیده بان پیشرفته

♦ نمایش همه سهم های بازار

♦ امکان ارسال سفارش مستقیم از دیده بان

♦ امکان فیلتر نمایش سهم ها بر اساس گروه و صنعت

♦ امکان تنظیم دلخواه نمایش اطلاعات

♦ نمایش اطلاعیه های منتشر سهم در کدال

• نمایش اطلاعات بنیادی نمادها (P/E،EPS،DPS،بازده، شناوری و....)

• نمایش اطلاعات خرید و فروش حقیقی و حقوقی، شرکت های هم گروه و ...

• امکان ایجاد 4 صفحه معاملاتی با چیدمان دلخواه به سلیقه کاربر

• دسترسی به اطلاعیه های کدال هر نماد به تفکیک

• قابلیت استفاده از سیستم با چند مانیتور

• ارائه خدمات ویژه به مشتریان آنلاین پلاس از جمله تخصیص اعتبار- ارسال صورت حساب از طریق سیستم (اس ام اس ) پنل

همچنین همراه تریدر نرم افزاری که بازار سرمایه را همه جا در اختیار مخاطبان قرار می دهدنیز برای موبایل های با سیستم عامل اندروید و iosدر اختیار مشتریان قراردارد تا بتوانند در همه جا دسترسی به بازار داشته باشند.

باشگاه مشتریان هم محلی برای تبادل اطلاعات و برنامه های متفاوت ایجاد خواهد شد تا افرادی که تمایل به فعالیت در بازار سرمایه دارند از این طریق خدمات متفاوت تری در یافت کنند.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24