Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

رییس دیوان محاسبات کل کشور تأکید کرد: انحراف مالی صندوق ذخیره فرهنگیان ارتباطی به نبود نظارت دیوان محاسبات ندارد.

رییس دیوان محاسبات کل کشور : انحراف مالی صندوق ذخیره فرهنگیان ارتباطی به نبود نظارت دیوان محاسبات ندارد/ هیچ صندوقی مشمول رسیدگی دیوان نمی‌شود

عادل آذر در گفت‌وگو با خانه ملت درباره چرایی نبود نظارت دیوان محاسبات به عنوان دستگاه نظارتی بر امور مالی صندوق ذخیره فرهنگیان به منظور جلوگیری از وقوع انحراف مالی در آن گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان از نظر قانون در حوزه رسیدگی دیوان محاسبات قرار نمی‌گیرد زیرا یک صندوق سرمایه‌گذاری است که فرهنگیان در آن پول می‌گذارند.

رییس دیوان محاسبات کل کشور درباره این موضوع که به میزان سهم فرهنگیان در این صندوق دولت نیز موظف به سرمایه‌گذاری است، توضیح داد: ماده‌ای در قانون آمده که صراحتا می‌گوید این صندوق مشمول رسیدگی دیوان محاسبات نمی‌شود و این امر اصلا محل شبهه نیست.

وی ادامه داد: صندوق‌ها اعم از هواپیمایی، نفت، بازنشستگی و امثالهم در حدی مورد نظارت دیوان است که سندی در دستگاه ثبت شود ولی در شرایطی که به سهم کارمند مربوط شود و در زمره بخش غیردولتی قرار گیرد، مشمول نظارت دیوان محاسبات نمی‌شود.

آذر تصریح کرد: البته اگر ماده 142 مصوب شده در صحن علنی در برنامه ششم توسعه به سلامت از شورای نگهبان عبور کند، نظارت دیوان محاسبات شامل این موارد هم خواهد شد.

رییس دیوان محاسبات کل کشور با اشاره به همکاری کارشناسان دیوان محاسبات با هیئت تحقیق و تفحص مجلس درخصوص صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: ورود فعلی دیوان محاسبات به دلیل ساز و کار تحقیق و تفحص است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24