Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

خبرها حکایت از آغاز روزهای خوب برای زامیاد دارد. این شرکت که در گزارش حسابرسی شده شش ماه ١٠۵ ریال زیان محقق کرده است، در اولین پیش بینی عملکرد سال ٩٦ در حدود ٧ ریال سود پیش بینی کرده است.

دلیل رشد زامیاد چیست؟/ پاسخ مدیرعامل را بخوانید

زامیاد هنوز گزارش عملکرد منتهی به اسفند ٩٥ را در کدال قرار نداده است، گزارشی که بر مبنای برخی شایعات علاوه بر پوشش زیان سود نیز محقق می کند و برخی یکی از دلایل اقبال بازار به زامیاد را همین امر می دانند.چیزی که سبب شد سهم تقاضای روزافزون خرید را امروز به خود ببیند.

فریدون حمیدی مدیر عامل سایپا در گفتگو با بورس ٢٤ از برنامه های زامیاد برای سال ٩٦ و دلایل تعدیل منفی های سال ٩٥ گفت: در حال حاضر پیش بینی عملکرد زامیاد روی کدال قرار گرفته است و این پیش بینی متاثر از افزایش ظرفیت تولید مجموعه است. اما این گزارش بعد دیگری هم برای تحقق تولید دارد، آن هم توان تامین کنندگان قطعات است. بر مبنای مذاکرات صورت گرفته و برنامه ریزی های انجام شده با تامین کنندگان گزارش تهیه شده است. در صورت تامین قطعات، زامیاد در خصوص ظرفیت تولید مشکلی نخواهد داشت.

وی گفت: با سازه گستر و مگا موتور مذاکرات برای تامین قطعات صورت گرفته است و پیش بینی شرکت هم بر مبنای توافقات صورت گرفته با تامین کنندگان است.

حمیدی در خصوص تولیدات سال گذشته گفت: در سال ٩٥ در حدود ٢٨ هزار دستگاه خودرو سبک تولید کردیم ، زامیاد این توان را داشت که تا ٣٠ هزار دستگاه نیز تولید کند، اما مشکلات نقدینگی این اجازه را به مجموعه نداد و نتوانستیم قطعه تامین کنیم. امسال برنامه خوبی با مگاموتور تهیه کردیم ، در صورت تامین نیاز موتور ما از سوی این شرکت بر مبنای برنامه، تولید در شرایط خوبی برای ابتدای سال عملیاتی خواهد شد، فعلا منتظر هستیم تا شرکت تامین کننده شرایط را مهیا کند.

مدیر عامل زامیاد در خصوص خودروهای سنگین هم گفت: در حال حاضر سفارشات انجام شده در حال حمل است و بخشی هم در مرحله ترخیص قرار دارد و در برنامه داریم تا تولید خودرو های سنگین نیز بر اساس برنامه پیش رود.

او گفت: 300 ون در مسیر ورود است و مابقی سفارشات هم عملیاتی خواهد شد. در سال جاری برای تولید و عرضه خودروهای سنگین برنامه هایی داریم. ممکن است آمار ارائه شده با عملکرد متفاوت باشد. برای مثال ٢٠٠ دستگاه تریلی اعلام کردیم اما در مواردی بر اساس ضرورت مجبور به تولید ١٥٠ تریلی و ٥٠ اتوبوس شویم. از لحاظ تعداد تولید در تلاشیم طبق برنامه پیش رویم اما بر اساس نوع تولید شاید تفاوت هایی ایجاد شود.

حمیدی درمورد تعدیل های سال گذشته گفت: سال گذشته برای زامیاد سال سختی بود، چرا که در یک دگردیسی استانداردی قرار داشتیم. در یک دوره چند ساله با عدم ارتباط با خارج روبرو بودیم و تطابق یافتن با دستور العمل های جدید و تاییدیه های جدید وقت و انرژی زیادی از مجموعه برد. خوشبختانه برای سال جاری برنامه ریزی ها در خصوص استانداردهای جدید و مقدمات آن فراهم شده است و بر مبنای مقدماتی که چیده شده است ٣٠٠ دستگاه ون تاییدیه های استاندارد لازم را اخذ و برای ورود در برنامه قرار گرفته شده است.

وی گفت:با توجه به شرایط و برنامه های موجودامیدواریم در محصولات سنگین تعدیل آنچنانی نداشته باشیم چون خواه ناخواه برآورد و واقعیت فاصله دارد. اما دست ما در این بخش پر است و نگرانی نداریم .

مدیر عامل زامیاد تاکید کرد:در بخش خودرو های سبک باید عملکرد پیمانکاران و تامین کنندگان را رصد کنیم . در بخش سنگین مشکل استاندارد را نداریم و به نسبت سال گذشته درگیری کمتری خواهیم داشت. در سال گذشته فقط می توانستیم یورو 3 تا پایان سال تولید کنیم و شرکت های خارجی اصلا یورو 3، تولید نمی کردند درنتیجه باید برای ما تمهیداتی در نظر می گرفتند. چند سال تولید میان ما و شرکای خارجی رخ نداده بود در نتیجه آنها هم با قوانین ما تطبیق نداشتند. ما با سیستم آنها هماهنگ نبودیم. از آن گذشته چون ورژن ها جدید بود باید مسیر استاندارد برای همه محصولات طی می شد. سال گذشته در برنامه داشتیم کامیون سنگین وارد کنیم. تایید شده بود و در لیست آورده بودیم. اما طرف خارجی به دلیل مقرون به صرفه نبودن تولید بر مبنای استاندارد یورو ٣ در این خصوص اقدام نکرد و تعدیلات بر شرکت تحمیل شد . خوشبختانه برای سال جاری مراحل اخذ استاندارد یورو ٤ طی شده و بر اساس آن برنامه های ما تسهیل خواهد شد. تاکنون روند مجموعه با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته خوب بوده است.

مدیرعامل زامیاد در پایان گفت:در تلاش هستیم تا از زیان خارج شویم و به سمت سوددهی حرکت کنیم. و برای سوددهی مجموعه در سال ٩٦ تلاش می کنیم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24