Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

​موضوع پرداخت تسهیلات به پدیده با کمک مراجع قضایی منتفی شد.

پیش بینی تبدیل صف فروش پدیده در خارج از بورس به صف خرید

مشکل از جایی شروع شد که شرکت پدیده برای رفع نیاز نقدینگی برخی پروژه های کیش و مشهد خود درخواست وام نمود که ۵ بانک به صورت کنسرسیوم موافق پرداخت این تسهیلات شدند. اما از آنجایی که شرکت پدیده با زیان انباشته و چک های برگشتی مواجه شد در نتیجه بانک ها حاضر به پرداخت این تسهیلات نشدند. پس از تلاش مراجع قضایی بالاخره بانک ها موافقت کردند که این تسهیلات را در چند فاز پرداخت نمایند.

حامد مقدم، مدیر روابط عمومی شرکت پدیده گفت: طی ماه های گذشته مجوز کنسرسیوم بانکی صادر شد که به تایید بانک مرکزی نیز رسید. مدیریت این کنسرسیوم برعهده بانک صادرات گذاشته شد که مجموعا ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بوده است.

مقدم گفت: برای رفع نیاز نقدینگی برخی پروژه های کیش و مشهد خود درخواست وام نمودیم که ۵ بانک به صورت کنسرسیوم موافق پرداخت این تسهیلات شدند. اما از آنجایی که شرکت پدیده با زیان انباشته و چک های برگشتی مواجه شد در نتیجه بانک ها حاضر به پرداخت این تسهیلات نشدند. پس از تلاش مراجع قضایی بالاخره بانک ها موافقت کردند که این تسهیلات را در چند فاز پرداخت نمایند.

وی افزود: برای اینکه تسهیلات توسط این کنسرسیوم پرداخت گردد فاز بندی کردند که در فاز اول مقرر شد ۱۰ درصد مبلغ را پرداخت نمایند. به همین جهت از ما وثایقی خواسته شد که بحث وثیقه به جهت برخی از محدودیت ها از جمله بحث چک های برگشتی منتفی شد.

او گفت: ما حدود ۴۰۰ فقره چک برگشتی در اختیار بانک داشتیم. بانک ‌گفت تا این موضوع تعیین تکلیف نشود امکان پرداخت به شما را نداریم. به اضافه اینکه ما بر اساس نظر کارشناس بانک مصداق ماده ۱۴۱ قانون‌ بودیم و به دلیل اینکه بحث زیان انباشته مطرح بود و امکان پرداخت وجود نداشت در نتیجه با همراهی و دستورات دستگاه های قضایی حکمی صادر شد که به شکل استثنا برای شرکت پدیده این امکان فراهم‌شد تا بتوانیم‌ این مبلغ را از کنسرسیوم دریافت کنیم.

وی در خصوص پروژه کیش هم توضیح داد: پروژه کیش سرمایه گذاری است که در مجموعه کیش انجام دادیم. از بهمن‌ماه پروژه شروع شده است که طبق برنامه جلو می رود. این پروژه اقامتی، تجاری، گردشگری، اداری است. پیش بینی اتمام پروژه ۲ سال است اما باید دید نقدینگی لازم چه زمانی به ما می رسد.

مقدم در مورد آخرین وضعیت سهام پدیده گفت: مبادلات سهام به شکل موردی مجوز داده شده است. تقریبا صف فروش داریم ولی منتطریم پروژه به صورت جدی شروع شود تا صف فروش به خرید تبدیل گردد. قیمت کنونی سهم ۳۱۰۰تومان است و دامنه نوسان سهم یک درصد است. البته ما تلاش کرده ایم ‌که در این مدت بازار گردانی سهم را انجام دهیم . تا جایی که اختیارات قانونی داشتیم ورود کرده ایم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24