Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

قیمت سهام شرکت تامین ماسه ریخته گری در حالی از تابستان گذشته تاکنون بیش از سه برابر رشد کرده که برخی این رشد را ناشی از تحرکات سفته بازانه می دانند،حال آن که بررسی های دقیق تر نشان می دهد با تغییرات عمده در ترکیب مالکان و مدیران این تک سهم فعال در گروه کانه های غیرفلزی تحولات بنیادینی در آن رخ داده و بخش قابل توجهی از رشد قیمت سهم در واکنش به این تحولات مثبت رخ داده است.مدیرعامل «کماسه» در گفت و گو با بورس ٢۴ جزئیات این تحولات بنیادین را تشریح کرده است...

علت رشد قیمت سنگین «کماسه» در ماه های گذشته / چند تحول اساسی و بنیادین در راه است...

امیر مسعود خادمیان مدیر عامل جدید شرکت تامین ماسه ریخته گری در مورد برنامه های تیم جدید مدیریتی و چشم انداز آینده این شرکت به بورس ٢٤ گفت:خبرهای کلی ابتدای دوره ورود هیئت مدیره جدید در مجمع این شرکت ارائه شده است.در همین راستا با توجه به پیشتیبانی های خوبی که از طرف استانداری تهران و به خصوص با پیگیری فرماندار فیروزکوه داشتیم، موانع جزئی در خصوص مساله آب یا زمین وجود داشت که هفته گذشته در دستورکار قرار گرفت و برای این موانع دستور خاص گرفته شده است تا ظرف مدت کمتر از یک ماه برطرف شود، البته مقدمات این امر از قبل فراهم شده بود و روال اداری و بروکراسی را طی می کرد که با پیگیری های استانداری تهران و فرمانداری فیروزکوه تسریع پیدا کرد.

محل کارخانه به زودی تغییر می کند

وی درخصوص تغییر محل کارخانه گفت: زمین محل جدید از سال های گذشته تخصیص یافته بود اما زیر ساخت های آن با تاخیر روبرو بود و زمین هم باید اجاره نامه اش تمدید می شد که به زودی تمام این روندها عملیاتی خواهد شد.با جدیت و برنامه ریزی قوی تغییر محل کارخانه را دنبال می کنیم و در همین راستا با سرعت بخشی به مراحل مختلف از جمله باز طراحی خطوط تولید اهتمام ویژه برای اجرا نمودن پروژه جدید داریم.

وی ادامه داد: خط تولید جدید شرکت با استفاده از بهترین تکنولوژی و تجهیزات روز دنیا ایجاد می شود و به زودی فاز جدید آن کلنگ زنی خواهد شد.

برنامه های جدید بازرگانی در دستور کار است

خادمیان گفت: از نظر بازرگانی و فروش برنامه های خاصی داریم و پیش بینی کردیم محصولات با کیفیت و ارزش افزوده بالاتر را به بازارهای داخلی و احیانا بازارهای خارجی ارائه کنیم، قطعا با استفاده از تکنولوژی های جدید و تجهیزات جدید محصولات بسیار با کیفیتی تولید خواهد شد. این خط تولید هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی شرایط خوبی را برای «کماسه» ایجاد خواهد کرد.

مدیر عامل «کماسه» گفت: با توجه به این تغییرات شاید لازم باشد شرکت جدید بازرگانی با فعالیت تخصصی داشته باشیم که مراحل مطالعاتی را طی می کند.شرکت جدید مخصوص بازرگانی تاسیس می شود، به جهت فعالیت های خاص فروش و محصولات با تنوع جدید تر و کیفیت بهتر برای توسعه بازار.

برای تامین مالی پروژه ها برنامه داریم

وی در خصوص تامین منابع مورد نیاز برای اجرای این پروژه گفت:با برنامه ریزی هایی که انجام شده است از ابتدای شروع کار درحال انجام مراحل مطالعاتی در خصوص فروش دارایی های راکد هستیم.برای تامین منابع مالی تجهیز کارخانه جدید، با تسریع این فرآیند حداقل مبحث خردایش و شست و شوی خط جدید را امسال خواهیم داشت.افزون بر این ، ذخایر بسیار بالا و گستره بسیار منحصر به فردی در معادن داریم در خصوص نوع خاص سیلیکا سند به صورت کلی یا ماسه سیلیسی به همین جهت به دنبال بازار های جدید و محصولات جدید از سیلیکا سند هستیم و تحقیق و برنامه ریزی در این خصوص در حال انجام است، در تلاش هستیم با تجهیز کارخانه جدید بتوانیم محصولات متفاوتی نسبت به گذشته به سبد محصولات اضافه کنیم.

بازارهای فروش متنوع می شود

خادمیان گفت:بازارهای هدفی که برای صادرات در نظر داریم، بازار های صنعت ساختمان است و در مطالعات اولیه به نتایج مثبتی رسیدیم، برنامه های مطالعاتی در خصوص ورود به بازارهای حوزه خلیج فارس در حال اجراست که در حوزه تزئینات در صنعت ساختمان استفاده دارند. غیر از آن هم بازارهای دورتر هم در دسترس خواهد بود که به دلیل نوع شرایط قیمت گذاری محصولات به بررسی های بیشتری نیاز دارد.

کلنگ زنی کارخانه جدید قطعی است

وی ادامه داد:منتظر بودیم تا کلنگ زنی به مرحله عملیاتی نزدیک شود چرا که تغییر کارخانه در گذشته مطرح بود و عملیاتی نشده بود اما در این مقطع زمانی در آینده بسیار نزدیک تغییر کارخانه به محل جدید عملیاتی خواهد شد و کلنگ آن به زمین خواهد خورد، زمان تکمیل طرح هم در شرایط نرمال در حدود ١.٥ تا ٢ سال خواهد بود.

توسعه معدن در دستور کار است

خادمیان در مورد تامین مواد اولیه گفت:با تغییر محل کارخانه و توسعه خطوط، برنامه برای استفاده از منابع معدنی داریم، برنامه انفجار و آتش باری برای استخراج مواد معدنی جدید نیز هفته آینده عملیاتی می شود و معدن توسعه خواهد داشت.

رشد قیمت سهام «کماسه» بی دلیل نیست

مدیر عامل «کماسه» در خصوص رشد قیمت سهام گفت:رشد قیمت سهام «کماسه» بی دلیل نبوده و برنامه های عملیاتی ، توسعه بازار، بهبود کیفی تولیدات و برنامه های ایجاد شرکت جدید بازرگانی و توسعه معدن فعلی همگی رشد قیمت سهام را توجیه می کند و این بار تیم جدید با سایرین متفاوت است و با برنامه ریزی و تخصص وارد مجموعه شدیم و سال ٩٦ سال تحول در «کماسه» است.تخصص ما این است و با الگو برداری از مدیریت های نوین در دنیا از جمله متد مدیریتی ژاپن در مبحث خصوصی سازی و در راستای بهره برداری از منابع این الگو ها را مورد استفاده قرار می دهیم.

کاهش قیمت تمام شده با کارخانه جدید عملیاتی می شود

خادمیان گفت:یکی از مواردی که مطرح است در محل جدید کاهش هزینه های حمل و نقل است، محل جدید به معادن نزدیک تر است و در نوع کار ما مبحث حمل و نقل اهمیت ویژه ای در قیمت تمام شده دارد. حداقل قیمت حمل و نقل محصولات ما با قرار گیری در محل جدید به نصف کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: با توجه به فروش سرمایه های راکد ممکن است در خصوص افزایش سرمایه هم برنامه هایی باشد اما فعلا در این خصوص تصمیمی گرفته نشده است.

سرمایه گذار خارجی هم می آید

مدیر عامل «کماسه» گفت: تیم جدید «کماسه» را به عنوان یک پروژه پایلوت در اختیار دارد.برای جذب سرمایه گذاری های خارجی و گروه های خارجی هم منتظر نتایج برنامه های جدید هستیم تا برای سرمایه گذاری در «کماسه» اقدام کنند و در صورت مثبت بودن نتایج جذب سرمایه گذار خارجی هم صورت می گیرد.

«کماسه» در بورس کالا ورود می کند

خادمیان گفت: برای اولین بار محصولات را در بورس کالا عرضه خواهیم کرد و هفته آینده اولین عرضه «کماسه» در بورس کالا کلید خواهد خورد و منجر به بهبود قیمت گذاری و تسهیل فرآیند خرید مشتریان بزرگ ما می شود.

نرخ فروش محصولات افزایشی است

وی در پایان گفت: امسال برنامه اصلاح نرخ فروش خواهیم داشت و کالا های تولیدی «کماسه» با نرخ جدید فروخته خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24