Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

شرکت سیتروئن خودروساز مشهور فرانسوی است که شهرتش را از سیستم تعلیق نرم و سواری راحت خودروهایش دارد. این شرکت با تکیه بر گروه خودروسازی قوی خود توانسته است در جایگاه چهارمین خودروساز موفق اروپا بایستد و در چند سال اخیر لاین تولید خودروهای لوکس خود را با عنوان DS نیز راه‌اندازی کند...

سیتروئن C٣ می‌تواند رقیب خودروهای رالی باشد؟

شرکت سیتروئن خودروساز مشهور فرانسوی است که شهرتش را از سیستم تعلیق نرم و سواری راحت خودروهایش دارد. این شرکت با تکیه بر گروه خودروسازی قوی خود توانسته است در جایگاه چهارمین خودروساز موفق اروپا بایستد و در چند سال اخیر لاین تولید خودروهای لوکس خود را با عنوان DS نیز راه‌اندازی کند. سیتروئن با همکاری شرکت پژو، کارخانه مشترک پژو سیتروئن را استارت زد که سیتروئن C3 یکی از محصولات این شرکت است. این خودرو روی پلتفرم پژو 2008 ساخته شده، اما به دلیل تفاوت کلاس دو خودرو، شباهتی به چشم نمی‌آید. سیتروئن C3 را در واقع می‌توان یک کراس‌اوور کوچک دانست تا یک هاچ‌بک، و آن را در کلاس خودروهای Mini Suv قرار داد. این خودروها کمی از هاچ‌بک‌های معمولی بزرگ تر و بلندتر هستند.

سیتروئن C3 در بازار رقابت ایران

سیتروئن را در ایران با خودرویی می‌شناسیم که از دیرباز در خیابان‌ها و فیلم‌ها بارها دیده‌ایم. ژیان خودروی نوستالژیکی است که به عنوان اولین محصول سیتروئن پا به بازار ایران گذاشت. پس‌ازآن کم‌کم شاهد حضور محصولات دیگر این کمپانی مانند زانتیای دوست‌داشتنی و بعد مدل‌های مختلف سیتروئن بوده‌ایم. بعد از تصویب برجام کم‌کم سروکله خودروهای خارجی مختلفی در ایران پیدا شد. بسیاری از این خودروها تولیدات کشور چین بودند که از همان ابتدا به دلیل قیمت مناسب و آ‍‍پشن‌های متفاوتشان مورد توجه قرار گرفتند. اما در این میان بسیاری از مردم کماکان به دنبال خودروهای با کیفیت‌تر و برندهای معتبر بودند. در این میان شرکت سایپا با عقد قراردادی با سیتروئن، C3 را به بازار معرفی کرد که به دلیل ظاهر جذاب و متفاوتش مورد توجه نسل جوان قرار گرفت. سیتروئن C3 در رقابت با پژو 2008 و رنو کپچر نتوانست چندان موفق ظاهر شود. شاید دلیل اصلی قیمت سیتروئن C3 باشد که سایپا بسیار بالا برای این اتومبیل در نظر گرفت. دلیل دیگر می‌تواند ظاهر خاص و متفاوت آن در مقایسه با رقبایش باشد که مانع اقبال این خودرو در بازار شد.

سیتروئن C3 در رقابت رالی‌سواران

سیتروئن C3 با ظاهر اسپرت و کیفیت فنی و نرمی سواری آن بسیار مورد توجه رالی‌سواران قرار گرفت. سیتروئن در مسابقات اتومبیلرانی در سراسر دنیا هم بسیار موفق ظاهر شده است. سیتروئن در C3 با قرار دادن ضربه‌گیرهای بزرگ و مشکی رنگ در سراسر بدنه، خودرو را در برابر تصادفات به خوبی محافظت می‌کند. سیتروئن C3 در دنیا با 36 ترکیب رنگ بدنه عرضه شده اما در ایران فقط نمونه سفید و قرمز آن مونتاژ شده است. اگر در آگهی‌های امروز این خودرو جست‌وجو کنید، متوجه می‌شوید که در مقایسه با دیگر خودروهای مونتاژی در ایران از امکانات فنی و رفاهی بیشتری برخوردار است. رهیاب جی‌پی‌اس، سنسورهای باران و فشار باد لاستیک‌ها و سنسور عقب، کروز کنترل، صندلی‌های چرمی مجهز به گرمکن، استارت دکمه‌ای و بسیاری امکانات خودروهای امروزی در این خودرو تعبیه شده است. سیستم‌های کنترل پایداری متنوع، مصرف سوخت اقتصادی، جعبه دنده 6 سرعته و اتوماتیک این خودرو که برای رانندگی اسپرت و هوای برفی هم مناسب است، از دیگر ویژگی‌های این اتومبیل محسوب می‌شود. در کنار آن می‌توان به قدرت 163 اسب بخار و گشتاور ۲۴۳ نیوتن‌متر این خودرو، همراه شتاب ۸.۲ ثانیه آن اشاره کرد که این اتومبیل را گزینه‌ای تندوتیز و مناسب برای راندن سرعتی و مسابقات تبدیل کرده است. این خودرو با دریافت ۴ ستاره ایمنی از موسسه استاندارد و ایمنی اروپا خودرویی ایمن محسوب می‌شود. ضربه‌گیرهای بزرگ مشکی‌رنگی که بر روی درها قرار گرفته‌اند، حاوی کپسول‌هایی است که به محض ضربه خوردن بازشده و کیسه‌های هوا از آن بیرون می‌آیند. به‌این‌ترتیب بدنه را در برابر ضربه‌های ناگهانی ناشی از تصادف هم حفظ می‌کنند. بعد از اینکه سیتروئن C3 در مسابقات اتومبیلرانی موفق ظاهر شد شرکت سیتروئن فیس‌لیفت جدید این خودرو را در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه کرد که با کمی تغییرات کاملا مختص مسابقات اتومبیلرانی طراحی شده است. علاوه بر تغییرات ظاهری و اسپرت شدن آن، طراحان تغییر اصلی را در پیشرانه این خودرو اعمال کرده‌اند. پیشرانه ۱.۶ لیتری این خودرو حالا می‌تواند ۳۸۰ اسب بخار قدرت داشته باشد که تقریبا 4 برابر C3 قدیمی است. به نظر می‌رسد بعد از این شرکت سیتروئن جدی‌تر به حضور در مسابقات توجه داشته باشد.

منبع خبر: اطلاع رسانی تبلیغی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24