Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در این نامه آمده است، که هیئت مدیره و سهامداران شرکت پلی اکریل به صورت مکرر در خصوص موضوع نحوه تعیین نرخ فروش محصولات از مدیرعامل سوال داشتند و این موضوع را مورد تاکید قرار دادند که آیا با وجود زیان ساز بودن شرکت و مشکلات تامین نقد شوندگی نرخ رشد قیمت محصولات شرکت متناسب با نرخ تورم تغییر نموده است.

هیات مدیره جدید «شپلی» خواستار شفافیت عملکرد ۵ ساله هیات اجرایی شد

در این نامه امده است، که هیئت مدیره و سهامداران شرکت پلی اکریل به صورت مکرر در خصوص موضوع نحوه تعیین نرخ فروش محصولات از مدیرعامل سوال داشتند و این موضوع را مورد تاکید قرار دادند که آیا با وجود زیان ساز بودن شرکت و مشکلات تامین نقد شوندگی نرخ رشد قیمت محصولات شرکت متناسب با نرخ تورم تغییر نموده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این نرخ‌ها در مقاطعی از زمان از جمله تیرماه تا پایان آبان ماه ۹۸ کاهشی بوده است .

همچنین دلیل ابهامات ایجاد شده برای سهامداران استناد به ماده ۱۳ دستورالعمل افشا است که بر اساس آن دریافت مجوز قطعی بیش از ۱۰ درصد قیمت فروش می‌تواند به عنوان یک افشای اطلاعات با اهمیت تلقی شود و از سامانه کدال اعلام گردد. این در حالی است که شرکت پلی‌اکریل عضو انجمن نساجی ایران است و می‌تواند در راستای اخذ مجوز افزایش قیمت بیش از ۱۰ درصد در شرایط رشد قیمت نخ و الیاف اقدام نماید؛ تشدید این ابهام از آنجا ناشی می شود که در مصاحبه ۸ مرداد ۹۹ رئیس انجمن فرش ماشینی و موکت تهران افزایش ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصدی نرخ الیاف را مورد تایید قرار داده است.

مستحضر هستید ابهام و تعارض فی ما بین روند اجرایی سازی قانون حمایت از صنایع از یک طرف و قوانین حاکمیت شرکتی و بورس از طرف دیگر، نافی منافع بند ۳۲ هنجارها و اصول رفتاری مدیران ناشران غیر نهاد مالی ثبت شده نزد سازمان بورس مصوب ۱۲ تیر ۹۸ مصوبه هیئت مدیره سازمان نیست؛ این بند صراحتاً اعلام می‌کند که انجام وظایف افشای اطلاعات با رعایت قوانین و مقررات و رعایت مصالح سهامداران بر عهده مدیر عامل است و بر اساس همین بند هم این نوع شفاف سازی از طریق کدال به اطلاع سهامداران می رسد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24