Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

از بیستم مرداد ماه یعنی دقیقا از ابتدای ریزش بازار تا کنون حدود ۶ ماه سپری شده و در این دوران نفسگیر تقریبا بازدهی کلیه صندوق های سرمایه گذاری سهامی منفی بوده، اما دو استثنا در این میان وجود دارد. صندوق سرمایه گذاری مدیریت ثروت صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق قابل معامله سرو سودمند مدبران در این دوره بازدهی مثبت داشتند. یعنی سرمایه گذارانی که در این صندوق ها سرمایه گذاری کرده اند در دوره ریزش بازار نه تنها متضرر نشدند بلکه اندکی سود هم کرده اند.

درباره سرو بیشتر بدانید؛ صندوقی که از کلیه رقبای خود پیشی گرفت و توانست از سقف قیمتی مرداد ماه خود نیز عبور کند

از بیستم مرداد ماه یعنی دقیقا از ابتدای ریزش بازار تا کنون حدود 6 ماه سپری شده و در این دوران نفسگیر تقریبا بازدهی کلیه صندوق های سرمایه گذاری سهامی منفی بوده، اما دو استثنا در این میان وجود دارد. صندوق سرمایه گذاری مدیریت ثروت صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق قابل معامله سرو سودمند مدبران در این دوره بازدهی مثبت داشتند. یعنی سرمایه گذارانی که در این صندوق ها سرمایه گذاری کرده اند در دوره ریزش بازار نه تنها متضرر نشدند بلکه اندکی سود هم کرده اند.

اما بین این دو صندوق سهامی نیز یک تفاوت آشکار وجود دارد. بررسی بازدهی های این صندوق ها بر اساس سایت فیپیران نشان می دهد که ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری صندوق سرو سودمند مدبران طی سه ماه اخیر حدود 22،5 درصد افزایش یافته، حال آن که بازدهی 3 ماهه صندوق مدیریت ثروت صندوق بازنشستگی کشوری کمتر از 3 درصد بوده است. مهم تر آن که بازدهی شاخص کل در سه ماه اخیر منفی 7،5 درصد بود.

طی یک ماه گذشته که بازدهی شاخص کل منفی 16 درصد بوده و کلیه صندوق های سهامی نیز با بازدهی منفی مواجه بودند صندوق سرو دومین کمترین بازدهی منفی را کسب کرده است. بازدهی یک ماه گذشته صندوق سرو در حالی حدود منفی 2 درصد بود که عمده صندوق های سهامی در این دوره با بازدهی منفی 10 درصد تا منفی 22 درصد مواجه بودند.

از سوی دیگر اگر بخواهیم بازدهی صندوق های سرمایه گذاری سهامی را در بازده های زمانی دیگری نیز مقایسه کنیم به نتیجه مهمی دست خواهیم یافت. بازدهی صندوق سرو سودمندان مدبر در سه ماه گذشته رتبه سوم و در دوره های 6 ماهه و یکساله رتبه دوم را در میان کلیه صندوق های سرمایه گذاری سهامی کسب کرده که این موضوع حساب صندوق سرو را از سایر صندوق های سرمایه گذاری سهامی جدا می کند و به آن اهمیت ویژه ای می بخشد.

خاطرنشان می شود بهای هر سهم صندوق سرو در روز بیستم مرداد ماه یعنی آخرین روز از دوره صعودی پرقدرت بازار در محدوده قیمتی 6،650 تومان قرار داشت که در ماه های نخست دوره ریزش بازار اصلاح چندانی را متحمل نشد اما در اواسط آبان ماه تا محدوده 5 هزار تومان افت کرد. پس از رسیدن به این کف قیمتی در حالی که جو عمومی بازار همچنان درگیر اصلاح بود، سرو یکبار دیگر در مسیر صعود قرار گرفت و این بار موفق شد تا از سقف قبلی خود نیز عبور کرده و در آخرین روز از دی ماه به 7،500 تومان نزدیک شده و سقف قیمتی جدیدی را برای خود تشکیل دهد. هم اکنون قیمت سهام سرو در حدود 7 هزار تومان قرار دارد.

منبع خبر: اطلاع رسانی تبلیغی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24