Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

دید بلندمدت، کلید اصلی موفقیت در سرمایه‌گذاری است. به‌طور کلی در بازار سرمایه، مسکن و دیگر بازارهای مشابه، نمی‌توان یک شبه راه ۱۰۰ ساله را رفت. صبر، کنترل هیجان، مدیریت ریسک و از همه مهم‌تر در اختیار داشتن دانش مناسب در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری مورد نظر، از نیاز‌های اصلی یک سرمایه‌گذار موفق است.

جلوی سهام ضرر ده را بگیرید

دید بلندمدت، کلید اصلی موفقیت در سرمایه‌گذاری است. به‌طور کلی در بازار سرمایه، مسکن و دیگر بازارهای مشابه، نمی‌توان یک شبه راه ۱۰۰ ساله را رفت. صبر، کنترل هیجان، مدیریت ریسک و از همه مهم‌تر در اختیار داشتن دانش مناسب در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری مورد نظر، از نیاز‌های اصلی یک سرمایه‌گذار موفق است.

البته، هیچ وقت یک استراتژی ثابت موفق و برنده وجود ندارد که برای تمامی افراد مناسب باشد و هر کسی با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی خود، میزان سرمایه و درجه ریسک‌پذیری خود می‌تواند استراتژی متفاوتی داشته باشد. با این حال، بزرگان حوزه سرمایه‌گذاری ، برخی اصول را معرفی کرده‌اند و قطعا با رعایت کردن آنها، بسیاری از مسیر موفقیت طی خواهد شد. در ادامه به پنج عادت مرسوم افرادی که در بازار بورس بیشترین سود را بدست‌ آورده‌اند، اشاره شده است.

۱ . تعهد و پایبندی به استراتژی سرمایه‌گذاری بلند مدت

یکی از اصلی‌ترین، رفتار مشترک اغلب سرمایه‌گذاران موفق، پایبندی به یک برنامه و استراتژی سرمایه‌گذاری بلندمدت است. استراتژی‌های زیادی وجود دارد اما اغلب آنها به حفظ سهام و نگهداری بلندمدت آن تاکید دارد. این استراتژی‌ها به دنبال سهامدار کردن شماست و از معاملات روزانه و نوسانگیری برحذر می‌دارد.

۲ . ریسک سرمایه‌گذاری خود را در بخش‌های متنوع پخش کنید

در این بخش، گاهی اوقات اختلاف نظر وجود دارد. برخی معتقدند یک سهام خوب انتخاب کنید و تا زمانی که به سوددهی مورد نظر برسد، آن را نگهداری کنید. اما باید توجه داشت، که این انتخاب می‌تواند ریسک زیادی را متوجه سرمایه‌گذاری شما کند. از طرف دیگر، اغلب بزرگان این حوزه، توصیه می‌کنند که سبدی از سهام و از صنایع مختلف انتخاب کنید.

یکی از روش‌های اصلی کنترل و مدیریت ریسک، ایجاد تنوع در سبد سرمایه‌گذاری است. ممکن است در بازه‌ای یک صنعت دچار چالش شود و قیمت سهام شرکت‌ها، منفی شود ولی صنعت دیگر با اقبال مواجه شود و قیمت سهام آن، رشد کند. به هر حال اگر تصمیم گرفتید، که طبق گروه اول معامله کنید یعنی تک سهم شوید، بدانید که ریسک بالایی را تحمل می‌کنید.

سرمایه گذاری آنلاین، ضامن نقدشوندگی مدیریت ثروت مانو

۳ . هرگز بیش از حد معامله نکنید و هزینه‌ها را زیر نظر داشته باشید

هر دوی اینها موضوعات متفاوتی هستند که پیامدهای مهمی برای سرمایه‌گذاری و سودآوری شما دارند. مسیر شما برای بدست آوردن بیشترین سود در بورس، با مدیریت هزینه‌ها شروع می‌شود.

هزینه‌ها جنبه‌های مختلفی دارند. استراتژی‌های موفقیت سرمایه‌گذاری کار خود را از به حداقل رساندن هزینه‌ها شروع می‌کنند که معاملات بیش از حد، علاوه بر اینکه ریسک بالایی دارد، کارمزد و هزینه‌های زیادی را به سرمایه‌گذار تحمیل می‌کنند که گاهی اوقات، سودآوری فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

۴ . قبل از سرمایه گذاری در بورس تحقیق کنید

یکی از مهمترین رفتار افرادی که در بورس بیشترین سود را شناسایی می‌کنند، توانایی شناسایی سهام خوب است. اما فقط شناسایی سهام خوب کافی نیست. شما باید بتوانید زمان صحیح خرید و فروش را نیز شناسایی کنید. قبل از سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید، فاکتورهای موثر بر صنعت، تحلیل بنیادی و تکنیکال آن را به خوبی بررسی کنید.

۵ . هرچه سریع‌تر جلوی سهام ضرر ده را بگیرید و به سهام سودآور اجازه رشد دهید

کسب بیشترین سود در بورس به نحوه برخورد شما با سهامی که در ضرر هستید، بستگی دارد. یک سرمایه‌گذار خوب وقتی متوجه انتخاب اشتباه خود شود و با تحلیل مجدد آن، امیدی به برگشت آن نمی‌بینید باید جلوی ضرر را بگیرد و اگر برعکس، انتخاب او درست بوده و سهم با اقبال مواجه شده و قیمت آن صعودی است باید به آن اجازه رشد دهد. در این راستا، استراتژی معکوس می‌تواند کمک خوبی برای تصمیم‌گیری شما باشد.

حتی موفق‌ترین سرمایه‌گذاران نیز در بهترین حالت می‌توانند ۷۰ درصد از سبد سهام خود را به سرمایه برنده و سودده در نظر بگیرند و در مورد ۳۰ درصد باقیمانده نیز تلاش کنند که بیش از حد ضرر تعیین شده، ضرر شناسایی نکنند. با این رویکرد سرمایه و منابع شما بیهوده به هدر نمی‌رود.

سخن پایانی

مواردی که گفته شد، بخشی از نکاتی است که می‌تواند نقش مهمی در سودآوری شما داشته باشد. نکته‌ای که نباید فراموش شود این است که بورس، کاملا تخصصی است و اصلا نمی‌تواند شغل دوم و درآمد اول باشد. سامانه مدیریت ثروت مانو این امکان را فراهم کرده است که همه افراد با هر سطح از دانش تخصصی بتوانند متناسب با درجه ریسک‌پذیری خود، همواره به صورت غیرمستقیم، بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری را انتخاب کنند.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24