Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

جمع کردن کف قیمت سهم، در بازار سرمایه از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ زیرا هر معامله‌گری در بورس تمایل دارد تا ریسک معامله خود را کاهش دهد. به همین دلیل در این مقاله سعی داریم تا به بررسی کف قیمتی سهام و جمع کردن آن با کمک الگوریتم ارائه شده توسط شرکت تحلیلگر امید بپردازیم .

با استفاده از معاملات الگوریتمی کف قیمتی سهم را جمع کنید

جمع کردن کف قیمت سهم، در بازار سرمایه از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ زیرا هر معامله‌گری در بورس تمایل دارد تا ریسک معامله خود را کاهش دهد. به همین دلیل در این مقاله سعی داریم تا به بررسی کف قیمتی سهام و جمع کردن آن با کمک الگوریتم ارائه شده توسط شرکت تحلیلگر امید بپردازیم .

آیا می توان با استفاده از معاملات الگوریتمی کف قیمتی سهم را جمع کرد؟

کف قیمتی در واقع نقطه‌ای از قیمت سهام است که از آن نقطه روند سهم تغییر می‌کند و صعودی می‌شود. منظور از اصلاح جمع کردن کف سهم در واقع خرید سهم با حجم بالا در این قیمت است.

به همان میزان که شناسایی کف قیمت سهم مهم و حیاتی است، چگونگی خرید سهام نیز، در این نقطه مهم است. زمانی که تحلیلگر نقطه مورد نظر را جهت ورود به سهم را اعلام کرد، معامله‌گر وظیفه دارد تا خرید را اجرا کند.

در این شرایط دو راه پیش‌روی معامله‌گر قرار دارد:

  •  سفارش را در قیمت تعیین شده به‌صورت یکجا و مستقیم وارد کند.
  •  صبر کند تا قیمت به محدوده مدنظر برسد و پس از آن سفارش را اجرا کند. 

چالش‌های پیش‌روی معامله‌گر در این مسیرها عبارت است از:


 

  • اگر معامله‌گر راه اول را در پیش گیرد، ممکن است سفارشی که روی تابلو قرار می‌دهد مانند یک سفارش حمایتی عمل کند و مانع رسیدن سهم به کف قیمت مدنظر شود و این خلاف منافع خریدار است.
  • قیمتی که به‌عنوان کف قیمت سهام از سوی تحلیلگران تخمین زده می‌شود، نسبی است و احتمال درصدی از خطا وجود دارد. در نتیجه ممکن است شرایط برای خرید در درصدهای پایین‌تر نیز وجود داشته باشد. اگر تمام سفارش در یک قیمت اجرا شود، فرصت خرید در قیمت‌های پایین‌تر از دست می‌رود.
  • در حالت دوم ممکن است تعلل معامله‌گر موجب شود تا نتواند تمام سفارش خود را در قیمت مورد نظر اجرا کند و ریسک عدم اجرای سفارش وجود دارد. علاوه بر این باید تمام بازه زمانی معاملات را بر تابلو معاملات یک سهم متمرکز باشد. 

حل چالش ها با الگوریتم دارکوب 

در شرایط گفته شده، می‌توان برای حل چالش‌های معاملات و استفاده بهینه از زمان، از الگوریتم دارکوب یکی از الگوریتم‌های  ارائه شده توسط شرکت تحلیلگر امید استفاده کرد. 

فرض کنید شما قصد خرید ۵ میلیون سهم الف، در قیمت ۱۲۰ تومان را دارید. قیمت تابلو هنوز بالاتر از این عدد است. اگر قرار به وارد کردن تمامی سفارش روی قیمت ۱۲۰ تومان باشد، سفارش شما از دید بازار، یک سفارش حمایتی تلقی می‌شود و فروشندگان به اعتماد وجود این سفارش روی تابلو، عددهای بالاتری را برای فروش پیشنهاد می‌دهند. اگر هم قیمت سهم به پایین از ۱۲۰ تومان برسد سفارش شما تماما در همان قیمت ۱۲۰ تومان اجرا شده است. 

در این مورد کافی است پارامترهای الگوریتم دارکوب را تنظیم کنید! 

مکانیزم الگوریتم دارکوب به صورتی است که تمام سفارشات از جنس فوری و حذف هستند و با سرخط مقابل معامله می‌شوند، در نتیجه سفارشی روی تابلو دیده نمی‌شود.

الگوریتم دارکوب این امکان را به شما می‌دهد تا حجم سفارش خود به سفارش‌های کوچکتری، با حجم مورد نظر خودتان تقسیم کنید. همچنین می‌توانید زمان بین ارسال سفارشات را مشخص کنید.

در نهایت این امکان را فراهم می‌کند که فاصله بین ارسال سفارشات را با توجه به سرعتی که تمایل دارید سفارش اجرا شود، تعیین کنید. با تنظیم الگوریتم دارکوب، دیگر نیازی به رصد دائم بازار ندارید. همچنین، نیازی نیست تمام سفارش را به صورت یکجا وارد کنید و در نتیجه قیمت‌های احتمالی بهتر برای خرید را از دست دهید.

منبع خبر: اطلاع رسانی تبلیغی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24