Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

شرایط و جزئیات افزایش سرمایه و حق تقدم های ناشی از آن امروز یکشنبه مورخ 16 مهرماه 1402 آخرین مهلت شرکت در پذیره نویسی افزایش سرمایه شرکت توسعه سرمایه گذاری کشاورزی آرین توسکا با نماد وآتوس است. این افزایش سرمایه از مبلغ 21 میلیارد ریال به 1,800 میلیارد ریال از محل آورده نقدی سهامداران جدید و با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی به میزان 8.471 درصد می باشد.

امروز، آخرین مهلت شرکت در پذیره نویسی حق تقدم های «وآتوس»

امروز یکشنبه مورخ 16 مهرماه 1402 آخرین مهلت شرکت در پذیره نویسی افزایش سرمایه شرکت توسعه سرمایه گذاری کشاورزی آرین توسکا با نماد وآتوس است. این افزایش سرمایه از مبلغ 21 میلیارد ریال به 1,800 میلیارد ریال از محل آورده نقدی سهامداران جدید و با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی به میزان 8.471 درصد می باشد.

با توجه به آنکه این افزایش سرمایه با سلب حق تقدم صورت می گیرد، قیمت هر برگه حق تقدم در نماد وآتوسح به صورت ثابت 5.000 ریال می باشد و نیازی به پرداخت مبلغ 1.000 ریال قیمت اسمی نیز نیست. از ابتدای دوره پذیره نویسی از مجموع کل 355.8 میلیون برگه حق تقدم، تاکنون 175.8 میلیون برگه توسط سرمایه گذاران خریداری گشته (حدود نیمی از کل حق تقدم ها) و امروز آخرین مهلت برای خریداری باقیمانده حق تقدم ها توسط سرمایه گذاران به میزان حدود 180 میلیون برگه می باشد. نکته قابل توجه آنکه براساس مجوز افزایش سرمایه که توسط سازمان برای شرکت صادر شده، تنها سرمایه گذاران حرفه ای امکان خرید حق تقدم های مذکور را دارند. هرچند فرایند تبدیل شدن به سرمایه گذار حرفه ای بسیار سریع، ساده و آسان از طریق سایت شرکت های کارگزاری طی چند دقیقه قابل انجام می باشد.

از آنجا که دو سهامدار عمده وآتوس (گروه ارزش آفرینان فدک و گروه محب) به صورت مساوی متعهد پذیره نویسی این افزایش سرمایه می باشند، در صورتی که تا پایان جلسه معاملاتی روز جاری، حق تقدمی باقی مانده باشد، توسط این دو سهامدار عمده به طور کامل خریداری می گردد.

اختلاف قابل توجه بین قیمت خرید حق تقدم و قیمت روز سهام

در این بین نکته قابل توجه آن است که آخرین قیمت سهم (وآتوس) 7.690 ریال بوده است که بیش از 50% بالاتر از قیمت خرید حق تقدم (وآتوسح به قیمت 5.000 ریال) می باشد (با توجه به سلبی بودن افزایش سرمایه نیازی به پرداخت 1.000 ریال قیمت اسمی نیست)، بنابراین تخفیف قابل توجهی در خرید حق تقدم وجود دارد. همچنین با توجه به سلبی بودن نوع افزایش سرمایه و بررسی افزایش سرمایه های مشابه سایر شرکت ها، برآوردها حاکی از آن است که از امروز حداکثر بین 3 الی 4 هفته، فرایند ثبت افزایش سرمایه تکمیل شده، حق تقدم ها تبدیل به سهام گشته و سهام جدید در پرتفوی سرمایه گذاران قرار می گیرد.

دارایی های اصلی شرکت

شرکت دو دارایی عمده دارد اول دو قطعه زمین یکی ششدانگ و دیگری مشاع به ترتیب حدود 20 هکتار و 8 هکتار (سهم مشاع شرکت از 53 هکتار) که در مجموع بالغ بر 280 هزار متر مربع می باشد که در ورودی شهر شریف آباد در منطقه ورامین و در فاصله 35 کیلومتری شرق تهران قرارد دارد. هیئت مدیره شرکت طبق مستندات افشا شده در کدال به دنبال تغییر کاربری جدید و تمدید تغییر کاربری سابق می باشد و از آنجا که بهای تمام شده دفتری کل زمین ها تنها 21 میلیارد ریال در صورت های مالی شرکت ثبت شده و با توجه به اختلاف قابل ملاحظه ارزش روز این زمین ها با بهای دفتری، هیئت مدیره طبق صورت جلسه افشا شده در کدال به دنبال افزایش سرمایه دومی از محل مازاد تجدید ارزیابی این زمین ها پس از ثبت افزایش سرمایه فعلی می باشد. دومین دارایی عمده شرکت، مبلغ 1.800 میلیارد ریال منابع ناشی از افزایش سرمایه است که امروز به عنوان آخرین روز مهلت پذیره نویسی، به طور کامل تادیه شده و پس از ثبت در اختیار هیئت مدیره قرار می گیرد تا در راستای مصارف مذکور در گزارش توجیهی افزایش سرمایه مورد استفاده قرار گیرد.

برنامه های آتی شرکت

طبق مصاحبه ای که با مدیر عامل شرکت انجام شد، علاوه بر دنبال کردن برنامه های مربوط به زمین ها، شرکت در نظر دارد در جهت خرید یا تاسیس کارگزاری، سبدگردانی، مشاور سرمایه گذاری و سکوی تامین مالی جمعی اقدام کند تا شرایط لازم جهت تبدیل به گروه مالی را کسب نماید. همچنین ارائه مجوز افزایش سرمایه فعلی توسط سازمان بورس به شرکت مشروط به ارائه درخواست تبدیل به نهاد مالی سرمایه گذاری بوده است که پس از ثبت افزایش سرمایه صورت می گیرد. همچنین شرکت در نظر دارد که در یک سال آتی اقدامات لازم جهت ارتقای تابلوی سهام وآتوس از بازار پایه زرد فرابورس به بازار اصلی را انجام دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون زمین های شرکت و برنامه های آتی آن، پیشنهاد می شود مصاحبه با مدیر عامل شرکت را از اینجا دنبال کنید: (دلیل مثبت های متوالی وآتوس در بازار پایه؟ )

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24