Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

صندوق در صندوق تمشک با تخصیص بهینه پرتفوی از طلا و سهام؛ بازدهی بالاتری از صندوق‌های اهرمی و سهامی کسب کرد.

عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری در فروردین ۱۴۰۳؛ فرا‌صندوق تمشک بالاتر از سهامی و اهرمی ایستاد

بورس در فروردین ۱۴۰۳ با پشت سر گذاشتن بزرگترین ریسک سیاسی و بازگشت دامنه نوسان به روال عادی، روند صعودی در پیش گرفت، به طوری که شاخص‌کل بورس پس از ۱۱ ماه مقاومت ۲ میلیون ۲۰۰ واحدی را پشت سرگذاشت.

بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز پس از مدت‌ها به مدار صعودی بازگشت و به طور میانگین در فروردین ۱۴۰۳ صندوق‌های اهرمی ۵.۴۱ درصد، صندوق‌های سهامی ۳.۴۸ درصد، صندوق‌های مختلط ۲.۳۱ بازدهی کسب کردند.

در این بین بالاترین بازدهی فروردین ۱۴۰۳ را فرا‌صندوق تمشک با ۷.۴۵ درصد کسب کرد، چرا‌که این صندوق امکان تشکیل پرتفویی متشکل از طلا، سهام، درآمد‌ثابت و حتی زعفران و.. دارد.

تمشک

صندوق در صندوق یا Fund Of Funds از ابزارهای مالی مدرن در بورس‌های جهانی بشمار می‌رود. صندوق در صندوق به جای خرید سهام و اوراق، واحد‌های سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری را خریداری می‌کند.

این ویژگی چه کاربردی دارد؟ مهمترین مزیت تشکیل پرتفویی از صندوق‌های بورسی، متنوع سازی و قدرت مانور بالای این نوع صندوق‌ها است یعنی این صندوق‌ها امکان این را دارند در شرایط متفاوت بازار دارایی‌ها را به سمت صندوق‌های درآمد ثابت، مختلط، سهامی، طلا و زعفران و… هدایت کنند و ریسک سرمایه گذاری را تا حد زیادی کنترل کند.

صندوق‌های سهامی از منظر تنوع دارایی امکان تغییرات محدودی دارند. مثلا صندوق‌های سهامی در هر شرایطی باید حداقل ۷۰ درصد از پرتفوی را بر روی سهام سرمایه‌گذاری کنند ولی صندوق در صندوق چنین محدودیتی ندارد.

*این مطلب توسط کارشناسان بازار‌سرمایه تهیه شده‌ است، برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می‌توانید باشماره ۰۲۱۷۹۳۲۶ تماس بگیرید یا از طریق سایت صندوق تمشک اقدام کنید.

منبع خبر: اطلاع رسانی تبلیغی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24