در گروه زراعت و دامداری 2 نماد سپید و سیمرغ در بازار بورس و زفجر در بازار فرابورس را بیشتر باید زیر نظر داشت.

در گروه زراعت و دامداری 2 نماد سپید و سیمرغ در بازار بورس و زفجر در بازار فرابورس را بیشتر باید زیر نظر داشت.
در سپید فروش فصل بهار در حدود 4.1 بوده اما شرکت (9) تومان زیان محقق کرده است. در تابستان نیز فروش به 5 همت رسیده است. مهمترین محصول شرکت مرغ آماده طبخ است که در شهریور افزایش نرخ داشته و در بازار آزاد نیز طی هفته گذشته مجددا نرخ مرغ رشد کرده است. بنابراین اگرچه بعید است شرکت در تابستان سود خاصی داشته باشد اما رشد نرخ فروش محصولات عاملی برای بهبود فضای شرکت در نیمه دوم سال خواهد شد.
در سیمرغ که سال مالی منتهی به 30 آذر دارد، فروش 3 ماه اول 1,348 میلیارد تومان و سود خالص 10 تومان بود. فروش 3 ماه دوم 2,404 میلیارد تومان اما سود خالص کاهشی بود و به 8 تومان رسیده است. این شرکت در 3 ماه سوم 1,383 میلیارد تومان فروش که چندان خاص نبوده اما افزایش نرخ تخممرغ میتواند عاملی برای تقویت مارجین شرکت باشد.
سیمرغ P/E حدود 6 واحدی دارد و چنانچه موفق به گذر از مقاومت 166 تومانی شود، در گام بعدی راهی سقف تاریخی 188 تومانی خواهد شد.
در این گروه زفجر هم گزینه جالبی است. این سهم علاوه بر P/E جذاب کمتر از 5 واحدی، پتانسیل تشکیل الگوی سر و شانه معکوس و رشد تا قیمتهای 1,800 تومانی را دارد.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.