Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امروز شاخص کل با افزایش 535 واحدی نسبت به روز گذشته به 55،069 واحد رسید.

به گزارش کارگزاری بانک پارسیان ، مخابرات ایران با 83 واحد ، سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین با 82.9 واحد و بانک ملت با 47 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

بیشترین افزایش قیمت در بازار امروز از آن نماد بسویچ و بیشترین کاهش قیمت نیز مربوط به نماد دفارا بود.امروز نماد 168 شرکت با افزایش قیمت و نماد 136 شرکت با کاهش قیمت نسبت به روز گذشته معامله شد. مجموع حجم معاملات در بازار امروز 713 میلیون سهم بود. مجموع ارزش معاملات بازار امروز نیز  249 میلیارد تومان برآورد شد. برترین تقاضا در بازار امروز مربوط به نماد تاپیکو و برترین عرضه از آن نماد وپست بود.شاخص کل فرابورس هم امروز با افزایش 3 واحدی به 599.20 واحد رسید.

بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص به زاگرس با 2.59 واحد، همراه با 0.79 واحد و مارون با 0.78 واحد تعلق داشت.در اخبار سیاست خارجی، با گذشت یک هفته پر تنش در مصر سرانجام «حازم الببلاوی» مامور تشکیل کابینه جدید شد. سپس رسانه‌ها از انتخاب «محمد البرادعی» به عنوان معاون رئیس جمهور در امور خارجی خبر دادند.

منابع دیپلماتیک غربی خبر نیز داده‌اند که ایران و آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای ممکن است دور جدید مذاکرات خود را از اواخر ماه مرداد از سر بگیرند.بازار امروز را در حالی آغاز کردیم که عرضه اولیه روز گذشته تاپیکو و تامین منابع مالی مورد نیاز برای تصفیه خریدهای روز گذشته در این نماد توسط فعالان بازار جو را تا حدودی تحت تاثیر قرار داده بود و شاهد اصلاح قیمتی در برخی نمادهای مهم بازار بودیم که البته به نظر می رسد فرصت خرید را در برخی نمادها به وجود آورد.

در اخبار اقتصادی دلار به زیر 3300 تومان رسیده و فعلا نه رشد چشمگیری می کند و نه افت! انتظار می رود روند نسبتا متعادل نرخ ارز تا شروع کار دولت جدید ادامه داشته باشد.در گروه پتروشیمی روند اصلاح قیمت ها در اکثر نمادها ادامه یافت. شخارک امروز در اوایل ساعات معامله با افزایش قیمت و تشکیل صف خرید روبرو شد ولی این روند ادامه دار نبود به طوریکه آخرین معاملات امروز این نماد در قیمتهای زیر 2500 تومان انجام شد.زاگرس در معاملات امروز در قیمت های بیش از 2500 تومان در نوسان بود. پارسان امروز نیز با افت قیمت روبرو شد. فارس که روز گذشته خود را با کاهش قیمت به پایان برده بود پیش از شروع معاملات به منظور بررسی بیشتر اطلاعات متوقف شد. این شرکت اطلاعاتی راجع به برخی از شرکتهای زیر گروه ارائه کرده است.

در نفتی ها امروز هم شرانول قیمت های زیر 1300 تومان را تجربه کرد. شنفت هم با از دست دادن روند مثبت روزهای گذشته با تشکیل صف فروش روبرو بود.

در سیمانی ها با وجود فشار فروشندگان، افزایش قیمت و تشکیل صف های خرید در بسیاری از نمادها هر چند کم حجم دیده می شد.بانکی ها هم در بیشتر نمادها با افزایش قیمت روبرو شدند. نمادهای وبملت، وپست،وسینا و وتجارت در این گروه روز خود را با صف خرید به اتمام رساندند. گروه‌های بانکی با تکیه بر احتمال کاهش تحریم‌های بانکی در هفته های اخیر رشد خوبی داشته اند.در این گروه، گزارش سه ماهه بانک سینا مبنی بر پوشش 163 ریال سود در این مدت ارائه شد، این رقم بیش از 50 درصد پیش بینی سالانه 320 ریالی سود است.

در فولادی ها، فولاد مبارکه تماما در قیمت های بالای 500 تومان معامله می شد. ذوب به زیر 300 تومان رسید و فباهنر در لحظات پایانی باز هم با صف فروش روبرو شد.در سنگ آهنی ها کچاد در غیاب کگل با افت قیمت مواجه بود، معاملات این نماد امروز در بالاترین قیمت خود به 700 تومان رسید.در گروه هلدینگ و سرمایه گذاری ها وبانک که دیروز بعد از افزایش سود تلفیقی خود بازگشایی در 580 تومان معامله نشد امروز در قیمت 600 تومان به بازار برگشت.وصندوق هم که امروز در لحظاتی به صف خرید رسید در طول معاملات تماما در قیمت های بیش از 500 تومان در نوسان بود. خبر عرضه اولیه جم در صورت تایید صورت های مالی سال 91 و پیش بینی سود سال 92 در روز دوشنبه 24 تیرماه جاری معاملات مثبتی را برای این نماد به ارمغان خواهد آورد.در تجهیزاتی ها، مپنا امروزبه قیمت های بیشتر از 420 تومان رسید و با افزایش قیمت پایانی روبرو شد.

خودرویی ها که اخیرا با رشد قیمتی خوبی روبرو بودند امروز با افزایش تقاضا و افت قیمت مواجه شدند. در این گروه تنها برخی از نمادهای کوچک که از رشد قیمت گروه جا مانده بودند با افزایش قیمت و حتی صف خرید به کار خود پایان دادند.گروه دارو که از روز گذشته در برخی از نمادها شاهد کاهش نسبی قیمت بودند امروز با افزایش چشمگیر عرضه و حتی تشکیل صف فروش در برخی از نمادها مواجه بود.

گفته می شود حذف نرخ ارز مرجع تاثیر منفی بر روی گروه دارد ولی باید دید آیا شرکت های گروه تا حالا ارز مرجع دریافت کرده اند که حالا حذف آن به ضرر آنها باشد یا خیر؟قندی ها امروز منفی بودند، تنها قصفها با صف خرید کم حجمی روبرو شد.

در گروه غذایی امروز بیشتر نمادها در ادامه روند معاملات روزهای گذشته صف خرید خود را تا پایان معاملات حفظ کردند. در میان نمادهای این گروه تنها غاذر و هلدینگ توسعه صنایع بهشهر با کاهش قیمت مواجه شدند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24