Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی سالیانه بانک الکترونیکی آرین با حضور بیش از 80 درصد از سهامداران برگزار شد و در آن مقرر شد تا برای تعیین تکلیف نهایی جهت انحلال یا ادامه فعالیت و یا تبدیل شدن به شرکت مالی در مجمع فوق العاده یک ماه آینده مشخص شود.

به گزارش ایسنا، در این مجمع ابتدا غلامحسین اصغرزاده زعفرانی مدیر عامل بانک الکترونیکی آرین به بیان گزارشی از روند فعالیت این بانک برای کسب مجوز و نتایج آن پرداخت.

وی اظهار کرد: پس از آن‌که بانک مرکزی مجوز فعالیت بانک الکترونیکی را نداد، هیات مدیره به این نتیجه رسید که ادغام با موسسات مورد نظر بانک مرکزی این بانک را از لحاظ حقوقی با چالش‌های جدی مواجه می کند و همچنین پروسه بسیار طولانی را باید طی کند. بر همین اساس هیات مدیره برای اجتناب از ضرر و زیان که متوجه سهامداران می‌شود در تاریخ هفتم تیر ماه سال 91 از بانک مرکزی خواست تا سرمایه و علی الحساب افزایش سرمایه بانک را عودت دهد.

اصغرزاده زعفرانی با بیان این‌که پس از پیگیری‌های مکرر وجوه سرمایه و علی الحساب افزایش سرمایه در تاریخ 11 مهر ماه سال 91 از بانک مرکزی مسترد شد، گفت: هیات مدیره بلافاصله وجوه سرمایه را در اوراق مشارکت سرمایه‌گذاری کرد و با هماهنگی بانک ملی ایران و بانک گردشگری نسبت به استرداد علی الحساب افزایش سرمایه به سرمایه گذاران مربوطه اقدام کرد.

مدیر عامل بانک الکترونیکی آرین گفت: با توجه به این که نماد شرکت در فرابورس بسته شده و برخی از سهامداران خرد متقاضی نقد کردن سهام خود بودند، هیات مدیره تلاش زیادی برای بازگشایی نماد در فرابورس کرد تا بتواند سهام سهامداران خرد را خریداری کند. بر همین اساس نیز با هماهنگی‌هایی که با سازمان بورس انجام شد تا مقرر شد تا انجام معاملات سهام این شرکت در بازار پایه از طریق سیستم کدال منتشر شود.

وی با بیان این‌ که در حال حاضر نماد ما در بازار پایه باز نیست، گفت: با توجه به این ‌که امکان خرید سهام از سهامداران خرد وجود ندارد به این نتیجه رسیدیم که یا بانک را منحل اعلام کنیم و یا از طریق تبدیل کردن آن به یک شرکت مالی امکان خرید سهامداران را به وجود آوریم.

بنا بر این گزارش، تعدادی از سهامداران نسبت به این که از سال 90 تاکنون سهام‌ هایی را خریداری کرده و نتوانسته ‌اند، به فروش برسانند و ارزش پول آن ‌ها نیز در این مدت با توجه به تغییرات نرخ ارز به یک سوم رسیده از سهامداران کل بانک درخواست داشتند تا هر چه سریع ‌تر وضعیت سهام را مشخص کنند.

در نهایت هیات رییسه مجمع به این نتیجه رسید که مجمع فوق العاده‌ای طی ماه آینده برگزار شود و در آن انحلال و یا تبدیل شدن بانک به یک شرکت مالی تصمیم گیری شود. چرا که برای تبدیل شدن بانک به شرکت مالی نیز نیازمند موافقت بانک مرکزی هستند و کارهای نامه ‌نگاری آن انجام شده و تا یک ماه آینده به نتیجه خواهد رسید.

بنابراین گزارش، دراین مجمع همچنین سود کسب شده از سرمایه‌ گذاری که هیات مدیره در بانک گردشگری داشته و همچنین اوراق بهاداری که خریداری شده است در بین سهامداران تقسیم شد و به هر سهم پنج ریال سود تعلق گرفت.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24