Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد از افتتاح موزه ملی مطبوعات در یکی از مکان ‌های تاریخی تهران موسوم به سر قبر آقا در شب چهارشنبه خبر داد و آن را هدیه ‌ای در راستای شعار خود یعنی توسعه کیفی مطبوعات عنوان کرد.

به گزارش مهر، نشست خبری محمد جعفر محمدزاده، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع ‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز دوشنبه 31 تیر ماه و با هدف تشریح فعالیت‌ های این معاونت در دوران مسئولیت وی و نیز موضوع راه‌ اندازی موزه مطبوعات در محل این معاونت برگزار شد.

محمد زاده در این کنفرانس مطبوعاتی از افتتاح موزه ملی مطبوعات طی مراسمی در شب چهارشنبه 15 ماه رمضان برابر با 2 مرداد در محلی موسوم به بقعه سر قبر آقا در بازار تهران که مدفن چند تن از چهره ‌های معروف عالم سیاست و روزنامه ‌نگاری ایران از جمله ناظم ‌الاطباء، امام جمعه عهد نالصرالدین شاه و سعید نفیسی بوده، خبر داد.

وی همچنین با اشاره به تاریخ 170 ساله مطبوعات در ایران گفت: این تاریخ، سندی ازشمند است و باید مورد توجه قرار بگیرد و از آن محافظت کرد و تشکیل موزه مطبوعات یکی از راه ‌های صیانت از این میراث ارزشمند بوده است.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد اضافه کرد: باغی که اکنون موزه مطبوعات در آن بنا شده، بلا استفاده مانده بود، ما آن را از اوقاف اجاره کردیم و برای این کار اجاره نامه محکمی هم بستیم. بعد از این مرحله کار آماده ‌سازی و ساخت دکوراسیون و همچنین انتقال اسناد مرتبط با مطبوعات به این موزه شروع شد.

به گفته محمد زاده، پاره‌ ای از اسناد و ملزومات موزه مطبوعات به صورت امانی از جاهایی مثل کتابخانه ملی و کتابخانه آستان قدس و روزنامه اطلاعات به این موزه متقل شده و از برخی از آنها هم کپی گرفته شده که این ها پس از افتتاح، در معرض دید عموم گذاشته خواهند شد.

وی قدمت برخی اقلام گرآوری شده در موزه مطبوعات را به 100 سال هم تخمین زد و تاکید کرد: راه ‌اندازی این موزه لازم بود و این هدیه ‌ای است در جهت توسعه کیفی مطبوعات.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در پاسخ به سوالی درباره میزان رعایت استاندادرهای حفظ اسناد و اقلام گردآوری شده از جاهای مختلف در موزه مطبوعات هم گفت: تلاش شده که استانداردهای موزه ‌ای رعایت شود و آسیبی به این اقلام وارد نشود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24