Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

شاخص بورس در دقایق ابتدایی از نیمه ۵۶ هزار واحد عبور کرد اما این روند تداوم نداشت و در پایان معاملات ۱۳۵ واحد افت را تجربه کرد؛ معامله‌ گران بازار این روند را کاملا طبیعی می ‌دانند .به گزارش فارس، شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات اولین روز از هفته با کاهش 135 واحدی همراه شد.

بنابراین گزارش، ارزش بازار با وجود کاهش شاخص، تغییر چندانی نداشت و در مرز 270 هزار میلیارد تومان متوقف ماند.

یادآور می ‌شود، حجم معاملات امروز با جابجایی بیش از 581 میلیون برگه سهم رقم خورد و ارزش این معاملات نزدیک به 218 میلیارد تومان بود.

به گزارش فارس، امروز اکثر نمادها از جمله نمادهای سیمانی و اکثر نمادهای گروه قندی با صف فروش همراه شدند. بنابراین گزارش، اکثر نمادهای پتروشیمی که در هفته‌ های گذشته با صف ‌های خرید سنگین همراه بود امروز متعادل شده و بازار شاهد عرضه در اکثر این نمادها بود.

یادآورمی ‌شود، هفته گذشته که بورس رکوردهای سنگینی را شکسته بود، امروز با فشار سنگین عرضه‌ ها موجب شد تا از این رشد پیوسته جلوگیری شود؛ با توجه به روند امروز، صف ‌های خرید پتروشیمی‌ ها تا حدی شکسته شد و بر حجم عرضه افزوده شد.

بر همین اساس، آلومینیوم ایران، گروه صنعتی سپاهان، ایران یاسا تایر و رابر، کاشی اصفهان، بیمه دانا، سرامیک ‌های صنعتی اردکان و داروسازی فارابی بیشترین افزایش قیمت را در جریان معاملات امروز داشتند.

در مقابل لبنیات پاک، سیمان شاهرود، شکر شاهرود، کشت و صنعت چین ‌چین، داروسازی کوثر، بانک سینا و داروسازی اسوه بیشترین کاهش قیمت را رقم زدند.

یادآور می‌ شود، برترین تقاضا در میان نمادهای بورسی به پتروشیمی شیراز، صنایع کاشی و سرامیک سینا، چینی ایران، بین ‌المللی محصولات پارس، کشتیرانی، سیمان قائن و لیزینگ رایان سایپا اختصاص داشت.

بنابراین گزارش، دیگر شاخص ‌های بازار سهام با کاهش مواجه شدند، به طوری که شاخص صنعت 80 واحد، شاخص 50 شرکت فعال تر 29 واحد و شاخص آزاد شناور 277 واحد منفی شدند.

همچنین، از جمله اتفاقاتی که در بازار امروز سهام رخ داد تعدیل مثبت فولاد امیرکبیر کاشان و بازگشایی نماد معاملاتی آلومینیوم ایران، پارس پامچال، تکنوتار، معدنی و صنعتی چادرملو بود.

یادآور می‌ شود، برخی معامله ‌گران بازار  طی گفت و گویی با خبرنگار فارس، با اشاره به اینکه نوسان امروز کاملا طبیعی است، معتقدند؛ احتمال عرضه اولیه پتروشیمی جم و رفتن به فاز استراحت پس از رشد پیایی شرکت ‌ها دلیل این نوسان کاهشی است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24