Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

تفاهم نامه ‌ای بین وزارت نیرو و شرکت مپنا مبنی بر تبدیل 5 نیروگاه گازی به سیکل ترکیبی امضاء شد که بر اساس آن پس از اجرای پروژه سالانه 3 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی یا معادل آن سوخت مایع در نیروگاه‌ ها صرفه ‌جویی می ‌شود و راندمان نیروگاه‌ ها تا 16 درصد افزایش پیدا می ‌کند.

به گزارش ایسنا، مدیر عامل شرکت مدیریت پروژه ‌های نیروگاهی ایران در مراسم امضای این تفاهم‌ نامه با اعلام این خبر که پس از تبدیل 5 نیروگاه گازی به سیکل ترکیبی 3 میلیارد تومان در سال درآمد تولید می ‌شود، گفت: مصرف سوخت درنیروگاه‌ ها تا 3 میلیارد متر مکعب کاهش پیدا می ‌کند.

عباس علی‌ آبادی با تاکید بر این که تبدیل نیروگاه‌ های گازی به سیکل ترکیبی جزو مهمترین و اولویت ‌دار ترین برنامه‌ های وزارت نیرو در بخش برق است، گفت: تولید برق در کشور به دو روش سیکل تازه و سیکل ترکیبی در نیروگاه‌ های حرارتی صورت می ‌گیرد در حالی که راندمان نیروگاه ‌های سیکل ترکیبی حدود 16 درصد بیش از نیروگاه‌ های سیکل ساده است.

وی با اشاره به این که با تحقق هدف تفاهم‌ نامه در مصرف حجم قابل توجهی سوخت در کشور صرفه جویی می ‌شود، گفت: با تحقق این هدف ثروت عمده‌ای برای کشور، توسعه‌ی برق و وزارت نیرو به دست می ‌آید.

مدیر عامل گروه مپنا گفت: با تبدیل نیروگاه‌ های گازی به سیکل ترکیبی سالانه می‌ توان در مصرف گازوئیل بین 8 تا 10 میلیارد لیتر صرفه ‌جویی کرد و درآمد ناشی از آن را برای توسعه زیر ساخت‌ های کشور به کار برد. علی ‌آبادی با تاکید بر نقش نیروگاه ‌های سیکل ترکیبی در مسائل زیست محیطی گفت: پس از چند سال تلاش بی ‌وقفه مپنا داوطلب شد که با عنوان شرکت خصوصی با مواضع خود کار را شروع کند و هزینه ‌ی مورد نیاز پروژه‌ ها را تامین می ‌کند.

وی با اشاره به این که سرمایه مورد نیاز برای انجام پروژه می ‌تواند از محل برق تولیدی واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی تامین شود، گفت: سرمایه ‌گذاران نگران نباشند، چرا که سرمایه‌ شان عودت داده خواهد شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24