Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

نماینده حامی دولت گفت: نباید برخی بهانه ‌ها برای حذف وزیران پیشنهادی به کار گرفته شود، دلیل موافقت من با کلیت کابینه تخصص و تجربه اکثریت وزیران پیشنهادی است.

به گزارش مهر، پس از پایان نطق مخالفان و موافقان کلیات کابینه پیشنهادی از سوی حسن روحانی نمایندگان حامی دولت فرصت پاسخگویی به مطالب طرح شده از سوی نمایندگان مخالفان در صحن علنی مجلس کسب کردند.

علی مطهری به عنوان نماینده حامی دولت گفت: پیروزی گفتمان اعتدال نعمتی است که خدا به ملت ایران عنایت کرده تا از این طریق آنها را از افراط و تفریط دور کند. بنابراین این نعمت را شکر بنهیم و از جاده انصاف و عتدالت خارج نشده و نیز منافع ملت را ملاک قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه برخی نمایندگان موضوع گیری صریح وزیران درباره فتنه 88 شرط رای اعتماد دانستند، گفت: اگر چه رئیس جمهور با شناخت افراد اقدام به معرفی آنان کرده و نیز مراجع ذیصلاح همچون قوه قضاییه اطلاعات لازم را در اختیار رئیس جمهور قرار دادند، چنین اعلام موضوعی ضروری نمی باشد و ناشی از شرط گذاری های سیاسی و تحمیل گزینه مورد نظر به رئیس جمهور تلقی می شود اما به هر حال این اعلام موضع حق نمایندگاه است تا از این طریق آسوده خاطر شوند.

نماینده مردم تهران عنوان کرد: مهم این است که بدانیم محل نزاع و بحث دقیقا کجاست. اگر در یک انتخابات اعتراضی دارید آن گاه که شورای نگهبان رای خود را صادر کرده و به آن تمکین کنیم. همانگونه که تاکید رهبری است مشکلی وجود ندارد، اشکالی که به موسوی وارد می کنیم، همین است که چرا در برابر قانون تمکین نکرد.

مطهری ادامه داد: اگر می گفت اعتراض دارم، اما به شورای نگهبان تمکین می کنم از او قبول بود و شاید حتی امروز او رئیس جمهور بود؛ محل نزاع اینجا نیست که اگر کسی اعتراض داشت، می تواند راهپیمایی آرام داشته باشد یا نه چون قانون اعلام کرده که راهپیمایی بدون حمل سلاح و بدون اینکه مخل امنیت باشد آزاد است.

این نماینده حامی دولت عنوان کرد: نباید به گونه ای عمل کنیم که این گونه استنباط شود که در ایران معترض و مخالف به رسمیت شناخته نمی شود و به گونه ای عمل کنیم که بوی تفتیش عقاید به گوش برسد، به گونه ای سخن نگویم که گوی  اختناق در کشور وجود دارد و با تکیه بر برخی عقاید رهبری آن را آن طور که به نفع خودمان است، استفاده کنیم و این گونه استنباط شود که اصل ولایت فقیه در دموکراسی در تضاد است در حالی که نظریه ولایت فقیه در حقیقت ضد استبداد و یک ایدولوژیک محسوب می شود.

نماینده مردم تهران ادامه داد: با این نگاه روشن است که هیچ یک از وزیران پیشنهادی در دوران فتنه چنین رفتاری نداشتند و نباید با این بهانه آنها را در معرض حذف قرار داد، اگر کسی در این باره مدعی است، دلیل بیاورد.

مطهری با اشاره به دلایل موافقت خود با کلیت کابینه پیشنهادی عنوان کرد: تخصص و تجربه اکثریت آنها دلیل موافقت بنده است. به طور مثال افرادی مانند نعمت زاده و زنگنه شاید در حوزه کاری خود یگانه باشند، در جلسه نمایندگان با وزرای پیشنهادی به وضوح احساس می شد که این وزیران در سطح بالاتری در دولت نهم و دهم قرار دارند. اگر چه احساس می کردند برخی پایین تر از سطح این دولت هستند.

وی گفت: اگر کسانی از انتخاب مردم ناراحت هستند، بعد از 4 سال تخریب هاشمی در حالی که به او فرصتی برای دفاع نداند ولی مردم به کاندیدای وی رای دادند بهتر است به آسیب شناسی رفتار خود بپردازند تا ببینند چرا با وجود این همه امکانات مردم از آنها روی برگرداندند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که آرمان های انقلاب در حوزه استقلال در زمینه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و سیاست خارجی، عدالت، ارتقای جایگاه زن در جامعه و... که با بیان های مختلف در سخنان شهید مطهری و امام خمینی (ره) آمده است در این دولت به وضوح دیده می شود.

این نماینده حامی دولت با اشاره مبانی مورد تاکید دولت یازدهم خاطر نشان کرد: در این مبانی آمده است که رعایت حقوق شهروندی، تعامل قوا، تکیه بر مردم، حمایت نسل جوان، تعامل سازنده در عرصه بین الملل، استفاده از تمام توان برای توسعه اقتصادی و حداکثر مشارکت مردم در برنامه ریزی تاکید شده است.

مطهری ادامه داد: همچنین در حوزه فرهنگ تعمین آزادی مشروع برای اصحاب فرهنگ، تعامل فرهنگی با جهان و تعمیق دیپلماسی فرهنگی و نیز صیانت از آرمانهای انقلاب از مبانی مورد تاکید دولت است.

وی افزود: کاهش خصومت در روابط خارجه، توسعه پایدار و هدفمند کشور به عنوان اهداف سیاست خارجی و نیز افزایش مشارکت مردم و نیز مردمسالاری، تبدیل قانون گرایی به منش عمومی تضمین و نهادینه سازی حقوق شهروندی، حمایت از فعالیت احزاب قانونی ممانعت از امنیتی شدن عرصه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، تقویت حاکم گرایی، افزایش شفافیت و اجرای فرمان 8 ماده ای امام به عنوان نمونه ای از اصول کلی برنامه دولت است که نشان می دهد تدوین این برنامه ها بر اساس اصول و آرمان های نظام بوده که باید به آن رای داد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24