Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

دبیر کل سازمان ملل با صدور بیانیه ‌ای رفتار مقامات مصری با تظاهرات ‌کنندگان و خشونت ‌ها در این کشور را به شدیدترین نحو محکوم کرد.

به گزارش فارس به نقل از شبکه «آی ‌تی ‌وی»، «بان‌ کی‌ مون» دبیر کل سازمان ملل با صدور بیانیه ‌ای خشونت‌ های امروز مصر را «به شدیدترین نحو» محکوم کرد.

در بیانیه دفتر «بان ‌کی ‌مون» آمده است: با وجود این که هنوز در حال جمع ‌آوری اطلاعات دقیق در مورد رخدادهای امروز هستیم، به نظر می ‌رسد صدها نفر در درگیری‌ ها بین نیروهای امنیتی و تظاهرات‌ کنندگان کشته و مجروح شده‌ اند.

این بیانیه می ‌افزاید: چند روز قبل تنها چند روز قبل دبیر کل برای چندمین بار از تمام طرف‌ های مصری خواست با توجه به واقعیت‌ های سیاسی جدید و برای جلوگیری از کشته شدن افراد بیشتر، در رفتارهای خود بازنگری کنند. دبیر کل از این که مقامات مصری به جای این‌ کار از قوه قهریه در برابر اعتراضات استفاده کرده ‌اند، متاسف است.

امروز نیروهای امنیتی و ارتش مصر با حمله به تحصن ‌کنندگان حامی «محمد مرسی» رئیس‌ جمهور برکنار شده مصر، صدها نفر را بازداشت کردند. حامیان مرسی بیش از دو هفته است که در دو منطقه قاهره دست به تحصن زده و آزادی رئیس ‌جمهور و عمل به قانون اساسی را خواستار شده‌ اند. در حمله امروز ده‌ ها نفر کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شده ‌اند. برخی منابع تعداد کشته ‌ها را تا 100 نفر برآورد کرده‌ اند. حدود دو ماه قبل بود که ارتش مصر علیه «محمد مرسی» رئیس ‌جمهور قانونی این کشور دست به کودتا زد و با حمایت گروه‌ های لیبرال، دولتی موقت را روی کار آورد.

گفتنی است، مرسی از آن زمان در محلی نامعلوم در بازداشت به سر می‌ برد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24