Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

پول نیوز: مقامات نظارتی بازار سرمایه آمریكا، بورس اوراق بهادار شیكاگو را بابت مشكل به وجود آمده در سیستم معاملاتی مقصر دانسته و این بازار را ۳۰۰ هزار دلار جریمه كردند.

مشكل به وجود آمده در سیستم معاملاتی و ناتوانی كارگزاران از ثبت قیمت مناسب برای هر سهم، نظر مقامات نظارتی كمیسیون اوراق بهادار آمریكا را به این بازار جلب كرد و این نهاد، بازار شیكاگو را به دلیل رعایت نكردن قانون قیمت گذاری مناسب برای تمام مشتریان مقصر اعلام كرد.

این در حالی است كه بورس شیكاگو در سال جاری میلادی ۰.۴ درصد از كل معاملات بازار سرمایه آمریكا را بر عهده داشته و از سال ۲۰۰۶ تا سال ۲۰۱۰میلادی هیچ گونه قوانین خاصی را برای پرهیز از این گونه مشكلات نرم افزاری وضع نكرده است.

بر اساس گفته كمیسیون اوراق بهادار آمریكا (SEC)، این بازار از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ میلادی نیز هیچ گونه نظارتی را بر عملكرد معامله گران و كارگزارانی كه از این سیستم معاملاتی استفاده می كنند، اجرا نكرده است.

بورس اوراق بهادار شیكاگو در شهر ایلینویز شیكاگو فعالیت می كند و در واقع یكی از بورس های ملی آمریكا محسوب می شود كه از لحاظ قانون گذاری خود محور بوده اما تحت نظر كمیسیون اوراق بهادار آمریكا فعالیت می كند.

این بورس، سومین بورس فعال آمریكا از نظر حجم دارایی است كه در واقع بزرگ ترین بورس خارج از نیویورك نیز به شمار می رود. سیستم معاملاتی مچینگ این بازار به صورت كاملا الكترونیكی طراحی شده و دسترسی كارگزاران و معامله گران به آن به صورت مساوی و هماهنگ است.

بدین گونه كه با ثبت قیمتی برای هر سهم به عنوان تقاضا در صورت وجود همان قیمت برای عرضه سهم به فروش خواهد رفت و در غیر این صورت سهم برای معاملات فردا رزرو شده و در صورت معامله نشدن در روز آتی معاملاتی، از بازار خارج خواهد شد.
 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24