Bourse24 Ads 235
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

مدیر عامل فرابورس ایران گفت: در نخستین روز پذیره نویسی واحدهای صندوق سرمایه‌ گذاری قابل معامله به مبلغ 500 میلیارد ریال 171.2 میلیارد ریال پذیره‌ نویسی شد.

به گزارش فارس به نقل از فرابورس، امیر هامونی با اعلام این خبر گفت: در نخستین روز پذیره نویسی  صندوق سرمایه گذاری قابل معامله آرمان سپهر آیندگان، به ارزش  500 میلیارد ریال، 17 میلیون و 120 هزار واحد به ارزش 171 میلیارد و 200 میلیون ریال و به مبلغ اسمی هر واحد 10هزار ریال در بازار سوم پذیره نویسی شد.

وی ابراز امیدواری کرد که با ورود این ابزار جدید سهم بورس در اقتصاد ملی به حداکثر افزایش یافته و بازار سرمایه به بازاری برای همه مردم تبدیل شود.

هامونی ادامه داد: خرید واحدهای  ETF مستلزم داشتن کد معاملاتی فعال در سیستم شرکت سپرده گذاری مرکزی است و خریداران می توانند حداقل 100 واحد و حداکثر 2 میلیون و 500 واحد را پذیره نویسی کنند.

وی ضمن مجاز بودن استفاده از کد خرید گروهی ددد تصریح کرد: این پذیره نویسی از طریق شبکه کارگزاری عضو فرابورس انجام می‌شود و شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری آرمان آتی با عنوان مدیر، تأمین سرمایه سپهر با عنوان بازار گردان، شرکت مشاوره سرمایه ‌گذاری نیکی گستر با عنوان متولی و مؤسسه حسابرسی سخن حق به عنوان حسابرسی صندوق هستند.

وی با اشاره به خرید  معامله گران برخط (آنلاین) افزود:  این دسته از خریداران  می توانند به صورت آنلاین اقدام به خرید واحد های ETFکنند و کارگزاران باید دسترسی معامله گران برخط را ایجاد کنند؛ اما صندوق های سرمایه گذاری با توجه به محدودیت های امیدنامه، مجاز به خرید واحدهای ETF نیستند.

مدیر عامل فرابورس ایران با تاکید به این که خریداران نمی توانند در دوران پذیره نویسی به فروش واحد ها اقدام کنند، اظهار داشت: خریداران و فروشنده طی دوره پذیره نویسی علاوه بر مبلغ اسمی باید کارمزد معامله را بر اساس مبالغ تعیین شده پرداخت کنند.

به گفته هامونی، معاملات ثانویه واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه ‌گذاری قابل معامله بعد از اتمام پذیره نویسی و ثبت صندوق، در بازار ابزار های نوین مالی و خرید و فروش آن از طریق کارگزاران عضو فرابورس انجام می ‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: اوراق این واحدها هم معاف از مالیات هستند و تسویه آنها به صورت T+2 خواهد بود و با T+1 و T+3  اوراق سهام نیز قابل خالص‌ سازی است .

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24