Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

وزیر نیرو از واگذاری قرارداد ساخت اولین سد آبی کشور به بخش خصوصی واقعی خبر داد و اعلام کرد: واگذاری پژوهشگاه نیرو به بخش غیر دولتی منتفی شد.

به گزارش مهر، حمید چیت‌ چیان امروز در حاشیه امضای قرارداد ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی سیرجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال جاری طراحی و احداث اولین سد خصوصی آب ایران با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی آغاز می ‌شود، گفت: این سد خصوصی آب در استان کرمان احداث خواهد شد.

وزیر نیرو با اشاره به محدودیت شدید در بودجه و اعتبارات دولتی به منظور توسعه صنعت آب و برق، تصریح کرد: از این رو سیاست کلیدی وزارت نیرو در دولت یازدهم به منظور توسعه صنعت آب و برق، استفاده از منابع مالی و اعتباری غیر دولتی و به ویژه بخش خصوصی است.

این عضو کابینه دولت یازدهم با یادآوری اینکه بخش خصوصی بریا مشارکت در طرح های جدید اّب و برذقی باید آورده 15 تا 20 درصدی در اختیار داشته باشد، بیان کرد: در این صورت با حمایت وزارت نیرو امکان استفاده از تسهیلات بانکی فراهم خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین در پاسخ به سوالی که آیا وزارت نیرو برنامه برای برخورد با شرکت های خصوصی شده که هنوز به اعتبارات دولتی وابسته هستند دارید، توضیح داد: شرکت‌ هایی که ظاهرا خصوصی باشند و به دولتی ‌ها وابسته باشند در برابرشان خواهیم ایستاد.

چیت چیان با تاکید بر ضرورت حمایت و تقویت شرکت‌ های واقعی خصوصی در صنعت آب و برق، درباره آخرین وضعیت واگذای پژوهشگاه نیرو، افزود: واگذاری پژوهشگاه نیرو به سایر شرکت های غیر دولتی منتفی شد.

وزیر نیرو با اعلام اینکه واگذاری پژوهشگاه نیرو بدترین تصمیم است، چرا که با این کار سرمایه‌ ملی و معنوی را از بین می ‌بریم، تاکید کرد: برای اجرای اصل 44 و خصوصی سازی سیاست‌ های جدیدی به‌ منظور واگذاری ‌ها به بخش خصوصی واقعی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش مهر، قراردادی ۵۲۲ میلیون یورویی به منظور طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی در سیرجان امروز در وزارت نیرو امضا شد.

برای اجرای این قرارداد، در مجموع ساخت 4 واحد گازی 166 مگاواتی و 2 واحد بخار 160 مگاواتی در دستور کار قرار گرفته است و پیش بینی می ‌شود، این پروژه در مدت 16 ماه آینده نخستین واحد گازی نیروگاه سیرجان در مدار بهره برداری قرار گیرد و سپس و پس از آن هر دو ماه یک ‌بار یک واحد جدید از این نیروگاه راه ‌اندازی خواهد شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24