Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

با ادامه جو ملتهب بین المللی پیرامون سوریه و نزدیک تر شدن روز افزون خطر جنگ در منطقه، بخشی از مطالب مطبوعات بین المللی به بررسی نقش ایران در تحولات آتی مربوط به سوریه و به ویژه امکان ورود ایران به نبرد سوریه در حمایت از دولت این کشور اختصاص یافته است. در این میان، هر یک از مطبوعات و رسانه های دیدگاه های متفاوتی را مطرح می کنند.

واکنش ایران به حمله احتمالی به سوریه چه خواهد بود؟


به گزارش «تابناک»، بخشی از مطالب مربوط به این موضوع، به بازتاب موضع گیری های مقامات ایرانی درباره سوریه طی یکی دو روز گذشته اختصاص دارد. روزنامه «لس آنجلس تایمز» در این زمینه می نویسد مقامات سیاسی و نظامی ایران، روز پنج شنبه به مقامات روس پیوسته و به ایالات متحده و متحدانش هشدار دادند که هرگونه حمله نظامی علیه سوریه، به جنگی گسترده تر در خاورمیانه منجر خواهد شد که ضمن نقض حقوق بین الملل، نابودی رژیم اسرائیل را در پی خواهد داشت. این روزنامه اشاره می کند که فرماندهان ارشد سپاه پاسداران و همچنین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، نسبت به تکرار اشتباهات گذشته واشنگتن در منطقه به دولتمردان آمریکایی هشدار داده اند.

واکنش ایران به حمله احتمالی به سوریه چه خواهد بود؟


«بوستون هرالد» نیز با انتشار مطلبی از همکاری ایران با روسیه به منظور جلوگیری از حمله نظامی به سوریه سخن گفته است. این روزنامه می نویسد حسن روحانی، رئیس جمهور ایران گفته کشورش به تلاش ها برای جلوگیری از اقدام نظامی علیه سوریه ادامه می دهد. این سخنان روز چهارشنبه و در گفت و گوی تلفنی روحانی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بیان شده است. بوستون هرالد به نقل از روحانی می نویسد: «اقدام نظامی هزینه های گزافی برای منطقه به همراه دارد و ضروری است که همه تلاش ها را برای جلوگیری از آن به کار ببندیم». در این مطلب به سخنان سردار محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران درباره سوریه نیز اشاره شده که نسبت به نابودی رژیم اسرائیل در صورت حمله آمریکا به سوریه هشدار داده است.

واکنش ایران به حمله احتمالی به سوریه چه خواهد بود؟


روزنامه «شانگهای دیلی» از منظری تحلیلی به موضوع پرداخته و می نویسد به عقیده شماری از تحلیلگران، در صورتی که غرب بخواهد از طریق مداخله نظامی در سوریه، نسبت به تغییر رژیم در این کشور اقدام کند، ایران در ماجرا مداخله خواهد کرد. این روزنامه به نقل از صادق زیباکلام، استاد دانشگاه تهران می نویسد هرچند دولت جدید ایران مایل نیست بر سر سوریه به تقابلی مستقیم با غرب وارد شود، اما ممکن است ایران مجبور شود که وارد منازعه شود. به عقیده وی، در چنین شرایطی ایران هر اقدامی که بتواند برای حفظ بشار اسد در قدرت انجام خواهد داد. شانگهای دیلی در ادامه به بررسی گزینه های احتمالی ایران برای انتقام گیری از غرب و همچنین تأثیر چنین اقداماتی بر مذاکرات هسته ای ایران پرداخته است.

واکنش ایران به حمله احتمالی به سوریه چه خواهد بود؟


اما دیدگاه روزنامه «نشنال» امارات کاملاً متفاوت است. این روزنامه می نویسد هرچند ایران هشدارهایی را نسبت به مداخله احتمالی غرب در سوریه مطرح کرده، اما اقدام ایران در مقابل چنین مداخله ای، در حد تهدید و هشدار صرف باقی خواهد ماند. نشنال می افزاید به عقیده تحلیلگران، تهدیدات ایران و همچنین روسیه، به منظور منصرف کردن غرب از انجام حمله نظامی علیه سوریه صورت می گیرد و به معنای وجود برنامه ای برای مداخله آن ها در جنگ احتمالی نیست.

این روزنامه به نقل از اسکات لوکاس، کارشناس مسائل ایران در دانشگاه بیرمنگام انگلیس می نویسد: «ایران در حال حاضر گزینه های زیادی ندارد. این کشور به واسطه برنامه هسته ای خود تحت فشار تحریم هاست و نمی تواند از عهده تشدید منازعه برآید».

واکنش ایران به حمله احتمالی به سوریه چه خواهد بود؟


در نهایت، سایت خبری «رادیو اروپای آزاد» به بررسی تأثیر حمله احتمالی آمریکا به سوریه، بر تلاش ها برای بهبود روابط ایران و آمریکا پرداخته است. به نوشته این سایت، حمله نظامی آمریکا به سوریه، ناگزیر دارای اثرات جانبی خواهد بود و یکی از این اثرات جانبی، کاهش خوش بینی ها نسبت به بهبود روابط تهران و واشنگتن است. پاتریک کلاوسون، مدیر تحقیقاتی موسسه مطالعات خاور نزدیک واشنگتن می گوید مداخله آمریکا در سوریه، تلاش ها برای بهبود این روابط را پیچیده خواهد کرد. به عقیده وی، این اقدام وجود تفاوت های جدی میان ایالات متحده و ایران درباره تحولات سوریه را برجسته خواهد ساخت. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24