Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیرعامل بورس انرژی در پاسخ به پرسشی مبنی بر آخرین اقدامات درباره انتشار اوراق سلف نفتی، اظهار داشت: مسئولان وزارت نفت با توجه به شرایط جدید در فضای فعلی پیگیر انتشار این اوراق هستند.

شاپور محمدی ادامه داد: با توجه به اینکه فرصت خوبی برای وزارت نفت در تأمین مالی پروژه‌ها از طریق انتشار این اوراق ایجاد می‌شود، مسئولان آن اخیراً پیگیری‌هایی را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه شرکت ملی نفت مسئول مستقیم انتشار اوراق سلف نفتی است، گفت: در صورت آمادگی وزارت نفت و بانک مرکزی، بورس انرژی آمادگی کامل در این باره دارد.

مدیر عامل بورس انرژی درباره پذیرش دیگر فرآورده‌های نفتی به بورس انرژی، گفت: هفته گذشته پروپیلن که قبلاً در هیچ کدام از بورس‌ها پذیرش نشده بود، مورد پذیرش قرار گرفت و شرکت ملی پالایش و پخش به نیابت از برخی شرکت‌ها عرضه آن را پیگیری خواهند کرد.

مدیرعامل بورس انرژی ایران همچنین با اعلام این خبر که دستورالعمل معاملات مستقیم برق نیز نهایی شده است، گفت: تقاضاکنندگان عمده در صورت ابلاغ این دستورالعمل می‌توانند برق مورد نیاز را به طور مستقیم از عرضه‌کنندگان خریداری کنند.

وی ادامه داد: این دستورالعمل در انتظار امضای معاون وزیر نیرو است. وی همچنین با اشاره به اینکه کد عام 2 برای خریداران و فروشندگان برق در حال نهایی شدن است، گفت: پیش از این نیروگاه‌ها با کد خاص می‌توانستند فروشنده باشند و شرکت‌های توزیعی هم تنها حق خرید داشتند، چرا که تأمین مالی از طریق وزارت نیرو بود. محمدی تأکید کرد: با صدور کد عام 2 شرکت‌ها با منابع داخلی می‌توانند اقدام به خرید و فروش کنند و محدودیتی از این بابت وجود نخواهد داشت؛ در صورت انتشار این کد بازار رونق خوبی می‌یابد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در بورس انرژی به خبرنگار فارس، گفت: اخیراً سبدهای کالایی قابل معامله به عنوان ETC دو تأمین سرمایه طراحی شده و افراد می‌توانند همانند ETF ها اقدام به خرید کنند، اما با این تفاوت که کالای معامله شده قابل تحویل است. مدیرعامل بورس انرژی ایران با اشاره به اینکه در صورت قابل معامله شدن این سبدهای کالایی، افراد حقیقی امکان خرید خواهند داشت، گفت: در این باره سبدهای کالای قابل معامله همانند ETF ها به خریداران فروخته شده و به ارزش روز کالاها قابل معامله خواهد بود.

محمدی در پایان با بیان اینکه در وزارت نیرو و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با شرکت‌ها و تولید کنندگان عمده جلساتی برگزار کرده‌ایم، گفت: در این جلسات نحوه معامله کالاهای انرژی، تولیدکنندگان و شرکت‌ها،  فرهنگ‌سازی‌ و اطلاع‌رسانی‌ لازم به آنان ارائه می‌شود؛ در این باره جلساتی دیگری در آینده با تولیدکنندگان برگزار می‌شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24