Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اعلام اینکه دولت در کوتاه مدت به دنبال بهبود وضعیت معیشت مردم است، گفت: این معاونت، وزارت اقتصاد و بانک مركزی به عنوان 3 دستگاه اقتصادی مسئول بهبود وضعیت معیشت مردم هستند و همراه و هماهنگ با هم اهداف اقتصادی دولت را دنبال خواهند كرد.

به گزارش گروه بانک و بیمه
پول‌ نیوز، محمدباقر نوبخت در مراسمی كه به مناسبت هفته دولت و آیین تودیع بهروز مرادی با حضور مسئولان و حضور كاركنان این معاونت برگزار شد، با تاكید بر ادغام دو معاونت‌ برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و توسعه نیروی انسانی برای روزآمد، كارآمد و نافذكردن توان كارشناسی دولت، افزود: هدف راهبردی معاونت، توسعه كشور و هدف كوتاه‌مدت آن بهبود وضعیت معیشت مردم است.

نوبخت با اشاره به سند چشم‌انداز و تاكید مقام معظم رهبری در تدوین الگوی توسعه بومی با توجه به توان كارشناسی معاونت در تدوین برنامه‌های توسعه، نظارت بر اجرای برنامه از سوی دستگاه‌های اجرایی را مهم‌ترین وظیفه فعلی معاونت دانست و بیان داشت: گزارش نظارتی و عملكرد دستگاه‌ها آذرماه همراه با لایحه بودجه 93 از سوی رئیس‌‌جمهور به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

وی تدوین برنامه ششم توسعه را وظیفه بعدی این معاونت در راستای تحقق اهداف سند چشم‌انداز عنوان و تأكید كرد: معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در قالب یک برنامه منظم، برنامه ششم توسعه را در وقت قانونی تهیه و به مجلس ارائه خواهد كرد.

معاون رئیس‌جمهور با تأكید بر لزوم ارائه راهكار منطقی برای جبران كاهش درآمدها در بودجه 92 گفت: گزارش عملكرد بودجه 5 ماه گذشته حاكی از عدم تحقق بخشی از درآمدهای دولت است. وی انضباط بودجه‌ای را راه‌ حلی برای جلوگیری از كسری بودجه دانست و خاطر نشان كرد: وضعیت تورم 44 درصدی و رشد اقتصادی منفی محصول عدم انضباط بودجه‌ای در سال ‌های ‌گذشته است.

نوبخت افزایش قیمت ارز و سیاست‌های انبساطی برای جبران كسری بودجه را موجب ایجاد شرایط ركود تورمی دانست و تأكید كرد: برای تحقق وعده دولت درخصوص  بهبود شرایط معیشت مردم كارشناسان معاونت باید جهت كاهش هزینه‌ها تدبیر كنند.

همچمیم بهروز مرادی، معاون سابق معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور نیز در این مراسم ضمن تبریک انتصاب نوبخت گفت: هیچ یک از دستگاه‌های ملی و استانی، مطالباتی از دولت دهم ندارند و تمام تكالیف قانونی دولت انجام شده است.

وی اظهار داشت: سال گذشته به جهت تشدید تحریم‌ها و محدودیت منابع سال سختی را پشت سر گذاشتیم كه البته این سختی‌ها با همكاری و درایت بدنه كارشناسی قوی معاونت برنامه‌ ریزی و نظارت راهبردی رئیس ‌جمهور هموار شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24