Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با بیان این که واشنگتن برای تعامل با دولت جدید ایران بر اساس احترام متقابل آماده است، نسبت به امکان حصول توافق در مذاکرات هسته‌یی ابراز امیدواری کرد.

به گزارش ایسنا، آلن ایر، سخنگوی فارسی‌زبان وزارت امور خارجه آمریکا در گفت ‌و گو با خبرگزاری ترند گفت: واشنگتن برای تعامل با دولت جدید ایران "بر اساس احترام متقابل" آماده است.

او در پاسخ به سوالی درباره نامه‌نگاری‌های اخیر بین رییسان جمهور ایران و آمریکا گفت: ما در مورد محتویات مکاتبات دیپلماتیک، به‌خصوص نامه‌های رییس‌جمهور حرف نمی‌زنیم. به این نکته بسنده می‌کنم که امید ما این است که با روی کار آمدن دولت جدید، این دولت به طور جدی و محتوایی آماده تعامل باشد تا به راه حل دیپلماتیکی برسیم که نگرانی ‌های جامعه جهانی در مورد برنامه هسته ‌یی ایران را برطرف کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود: ما در جهت رسیدن به راه حلی مسالمت ‌آمیز برای موضوع هسته ‌یی ایران آماده تعامل با دولت دکتر روحانی بر اساس احترام متقابل هستیم.

باراک اوباما، رییس ‌جمهور آمریکا اخیرا از مکاتبه با حسن روحانی، همتای ایرانی‌اش خبر داد و وزارت امور خارجه ایران نیز این مکاتبه را تایید کرد.

ایر در این گفت‌ و گو نسبت به امکان حصول توافق در مذاکرات هسته ‌یی ایران ابراز امیدواری کرد.

وی در مورد احتمال لغو یا کاهش تحریم‌ها علیه ایران گفت: برای جامعه جهانی که نظام تحریم‌ها را وضع کرده است، ابزار تحریم وسیله است، نه هدف. هدف تحریم‌ها این است که ایران در مورد برنامه هسته‌یی‌اش به تغییر محاسبات راهبردی بپردازد. هنگامی که ایران در این مورد با جامعه جهانی همکاری کند، به موازات این همکاری، تحریم‌ ها کاسته و در نهایت برداشته خواهد شد. در آن مورد اقتصاد ایران از پیوند مجدد با اقتصاد بین ‌المللی بهره‌ مند خواهد شد و دنیا هم می ‌تواند از ایرانی که نقش اقتصادی و سیاسی سازنده ایفا می‌کند بهره مند شود. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24