Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

یک مقام مسؤول در دولت آمریکا گفت: فهرست ارائه شده از سوی دولت سوریه درباره جزئیات تسلیحات شیمیایی و مراکز نظامی شیمیایی این کشور به "سازمان منع سلاح شیمیایی " کامل است.

به گزارش
عصر ایران به نقل از سی ان ان، یک منبع آگاه در این باره گفت: مقامات واشنگتن بابت این آشکار سازی تسلیحات و مراکز نظامی شیمیایی سوریه شگفت زده شده اند. به گفته مقامات آمریکایی، این فهرست اعلام شده از سوی مقامات سوریه به صورت غیرقابل پیش بینی کامل است.

این واکنش از سوی آمریکا پس از آن اعلام شد که دولت سوریه دیروز شنبه در دومین گام، فهرست کاملی از تسلیحات شیمیایی و مراکز نظامی شیمیایی در اختیار خود را به سازمان منع سلاح شیمیایی وابسته سازمان ملل متحد ارائه کرد.

سوریه فهرست کاملی از جزئیات زرادخانه های شیمیایی خود را تحویل سازمان منع سلاح هسته ای وابسته به سازمان ملل متحد ارائه داده است.

براساس توافق قبلی میان وزیران خارجه آمریکا و سوریه قرار بود سوریه در مدت 7 روز فهرستی از جزئیات تسلیحات شیمیایی و مراکز نظامی شیمیایی خود را به سازمان ملل متحد اعلام کند. سپس در مدت 9 ماه این تسلیحات باید نابود یا به خارج از سوریه منتقل شوند.

در همین حال، بشار اسد رئیس جمهور سوریه اعلام کرد از سمت خود کناره گیری نمی کند. فیرونیک دو کایز" نماینده پارلمان اروپا بعد از ملاقات با بشار اسد در دمشق گفت: اسد تاکید کرد که مسؤولیت خود را ترک نمی کند؛ کشتی را ترک نمی کند تا غرق شود.

اسد اضافه کرد که ملت سوریه در انتخابات ریاست جمهوری 2014 سوریه تعیین خواهد کرد چه کسی رئیس جمهور کشور خواهد بود.

او البته نگفت که در انتخابات ریاست جمهوری آینده سوریه در سال 2014 کاندیدا خواهد شد یا خیر. اسد ادامه داد: جنگ سوریه جنگ انتخاب میان گزینه هاست. امروز انتخاب میان گزینه سوریه سکولار و دارای تسامح با اقلیت ها و پایبند به وحدت ملی و گزینه گروه های افراط گرای اسلامی است.

بشار اسد همچنین گفته است که او می خواهد با مخالفان کار کند. سوریه در سال آینده میلادی (2014) شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است. بر اساس قانون اساسی جدید سوریه، این انتخابات ریاست جمهوری برخلاف انتخابات های گذشته، با حضور کاندیداهای مختلف برگزار خواهد شد.

تا پیش از این همه انتخابات ریاست جمهوری در سوریه، به صورت رفراندوم و با حضور تنها یک کاندیدا و آن هم رهبر حزب بعث سوریه برگزار می شدند که مردم با حضور در پای صندوق رای، می توانستند نظر مثبت یا منفی خود را به تنها گزینه معرفی شده اعلام کنند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24