Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

چند شب پیش شبکه مستند سیما، اثری را به اسم فیلم مستند پخش کرد که نوعی توهین مستقیم به شعور مخاطب بود.

بابک مرادی - مستندساز - در یادداشت خود در شرق ادامه داد: خلاصه داستان اینکه عده‌ای دوربین برداشتند و ناگهان به فکر افتادند که به گرم‌ترین نقطه کره زمین سفر کنند. رفتند به یکی از ادارات جغرافیایی. آقای دکتری آنجا بود که از روی نقشه و عکس ‌های هوایی و مشخصات و مختصات، جایی را در کویر لوت مشخص کرد که پایین ‌ترین نقطه فلات ایران است بنابراین گرم‌ترین نقطه کره زمین است.

گروه که گرم‌ترین نقطه را پیدا کرده بود دکتر یاد‌شده را برداشت و رفت سراغ پروفسور! پروفسور هم که خیلی علاقه به تلویزیون دارد همراه شد. رفتند سوار هلیکوپتر شدند، رفتند در جایی از کویر نشستند. مسوول تدارکات سبد پلاستیکی بساط چای و قهوه و بیسکویت و هات ‌چکلت را برداشت. 200، 300 قدمی رفتند دکتر هیجان‌زده در نطقی ملی - میهنی ثابت کرد که اینجا پایین ‌ترین نقطه کویر است، بنابراین گرم‌ ترین نقطه زمین است! پروفسور که از هلیکوپترسواری حالش خوب شده بود، تصدیق کرد و مبالغی حرف ‌های همیشگی را در فرق میان کویر و صحرا و نمکزار تکرار کرد. آنان سپس چای و بیسکویت در گرم‌ترین نقطه کره زمین خوردند و به سلامتی سوار هلیکوپتر شدند و برگشتند و «فیلم مستند سفر به گرم‌ترین و فلان و بهمان» تمام شد؛ به همین سادگی! در واقع با این مستند، روح «آموند سن» کاشف قطب جنوب، «هیلاری» کاشف اورست و کاشفان سرچشمه نیل و آبشار ایگواسو و غیره را در گور لرزاندند و برای ‌هزارمین ‌بار ثابت کردند که هنر نزد ایرانیان است و بس!

در این به اصطلاح فیلم مستند علاوه بر ساختار بسیار ضعیف، اطلاعات غلط علمی و جغرافیایی نیز به مخاطب داده شد. به قول اصفهانی‌ها قاشق‌ساختن که کاری ندارد، دو تا می ‌زنی دراز می ‌شود، یکی می ‌زنی پهن می ‌شود، می‌ شود قاشق! خدا رحمت کند پدر کاشف دوربین دیجیتال را که همه را عکاس و مستندساز کرد. واقعا رییس شبکه مستند با سوابق طولانی در مدیریت سیما و سابقه دانشگاهی چه فکر کرده است؟

آیا شعور مردم ایران در همین حد است؟ آیا به بهانه بی‌پولی، هر اثر نازلی را می‌توان به خورد مردم داد؟ آیا مملکت اینقدر قحط ‌الرجال است؟ آیا آدم‌هایی مثل «منوچهر طیاب» و «محمدعلی اینانلو» عمرشان را هدر داده‌ اند؟ آقایان بهتر است سکوت کنید! مردم ایران راضی ‌اند که از صفحه تلویزیون برفک تماشا کنند تا اینکه اینگونه برنامه‌ها را ببینند.

منبع: ایسنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24