Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

سخنگوی قوه قضائیه در پنجاه و دومین نشست خبری خود در مورد بسیاری از مسائل روز توضیحاتی ارائه کرد از جمله اینکه عفو زندانیان امنیتی همچنان ادامه خواهد داشت و خبر دیدار شمخانی با موسوی کذب محض است. 

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه‌ قضاییه در پنجاه و دومین نشست خبری خود گفت: طبق اصل 110 قانون اساسی به مناسبت‌های مختلف امکان عفو زندانیان در نظر گرفته شده است و رئیس دستگاه قضا می‌تواند از مقام معظم رهبری درخواست عفو تعدادی از زندانیان را که شامل قانون عفو می‌شوند را داشته باشد.

وی ادامه داد: بنابراین تعدادی از محکومین امنیتی دادگاه انقلاب تهران برای عفو توسط رئیس قوه قضاییه مورد بررسی قرار گرفتند و درخواست عفو آنها به رهبر معظم انقلاب ارائه شد که مقام معظم رهبری نیز با عفو 80 نفر از این محکومین موافقت کردند.

اژه‌ای تاکید کرد: تعدادی از این 80 نفر از محکومین فتنه 88 هستند و تعدادی دیگر نیز مربوط به جرائم امنیتی دیگر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه عفو می‌تواند شامل بخشیده شدن تمام یا قسمتی از مجازات محکومین باشد، گفت: تعدادی از این 80 نفر به طور کامل عفو شده‌اند، برخی از آنها دارای محکومیت حبس نبوده و سایر مجازات‌های آنها مشمول عفو شده است و تعدادی نیز تنها بخشی از محکومیت‌شان مورد عفو قرار گرفته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: عفو محکومین جرایم امنیتی و برخی از محکومین فتنه 88 در سال‌های 90 و 91 نیز اجرا شده بود حتی در اردیبهشت سال 92 نیز تعدادی از این محکومین مورد عفو قرار گرفته بودند.  یکی دیگر از خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه پس از آزادی زندانیان امنیتی هیچکدام از مسئولان قوه قضائیه پاسخگوی خبرنگاران نبودند، از سوی دیگر فرزند کروبی در فیسبوک خود خبر از آزادی پدر می‌دهند و خبرهایی منتشر می‌شود که شمخانی با موسوی دیدار داشته‌، اگر جریانی در خانه افراد متهم است بهتر نیست همه خبردار شوند؟ اگر حصر خانگی این دو فرد با دستور قوه قضاییه بوده پس دیدارها هم با هماهنگی شما صورت گرفته است. محسنی اژه ‌ای در پاسخ به این گلایه گفت: شما باید اول ببینید که اصل خبر درست بوده یا نه، آیا شمخانی به دیدار فردی که نام بردید رفته است، برخی افراد به جعل خبری را منتشر می‌کنند بنابراین وقتی اصل خبر جعل باشد جواب شما روشن است.

وی ادامه داد: یک وزیر می‌گوید که از طرف من در فیسبوک صفحه‌ای ایجاد کردند مطالبی را منتشر کرده و عکس گذاشتند که این موضوع صحت ندارد و این صفحه به نام من جعل شده، من به ایشان گفتم که اگر شاکی هستید ما وارد می‌شویم، پس از بررسی متوجه شدیم که تنها به نام وی صفحه منتشر نشده و نفرات دیگری هم هستند، البته دولت در حال بررسی این موضوع است.

دادستان کل کشور افزود: ما بارها گفته ‌ایم که رسانه ‌های مکتوب و دیجیتال مهم هستند اما مهمتر از همه اعتماد مردم است، طبق اخباری که من تا ظهر دارم می‌دانم که شمخانی دیداری با موسوی نداشته و این اخبار کذب محض است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24