Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

تسنیم: نباید فراموش کنیم که تا مشاهده تاثیر کاهش گشایش ال.سی بر تولید و رسیدن آن به چرخه تولید چیزی حدود ۳ تا ۴ ماه زمان می ‌برد.

دنیای اقتصاد نوشت که کلید دولت یازدهم بالاخره یکی از چندین قفلی که تولید خودرو را به مخاطره انداخته بود، باز کرد. به این ترتیب میزان پیش پرداخت برای واردات کالا و خدمات که در دولت دهم از 10 درصد به 130 درصد معادل ریالی رسیده بود، با دستور بانک مرکزی به 30 درصد کاهش یافت.

بانک مرکزی در پی اجرای مصوبه هیات‌وزیران اعلام کرد: از این پس میزان پیش دریافت برای واردات کالاها و خدمات در روز گشایش اعتبار اسنادی‌ حداکثر به میزان 30‌ درصد معادل ریالی اقلام و مواد ثبت سفارش شده خواهد بود. افزایش شدید و ناگهانی میزان مبلغ گشایش اعتبار یکی از مشکلات بزرگ خودروسازان برای واردات مواد اولیه مورد نیاز آنها بود، به این ترتیب به نظر می ‌رسد با اجرای این مصوبه بخشی از مشکلات خودروسازان در تولید مرتفع شود. در همین زمینه دبیر انجمن قطعه سازان کاهش نرخ گشایش ال.سی را نشانه ای امیدبخش برای بهبود شرایط مالی خودروسازان می‌داند و می‌گوید: امیدواریم بانک‌ها نیز با همین سرعتی که دولت مصوبه پیشین را لغو و اصلاح کرده است عمل کنند و برای تولیدکنندگان مانع تراشی نکنند.

ساسان قربانی در ادامه با تاکید بر اینکه این تصمیم می ‌تواند بسیاری از محدودیت ‌های نقدینگی در شرکت‌ هایی را که برای تولید به تامین مواد اولیه نیازمند هستند رفع کند، می‌گوید: اما نباید فراموش کنیم که تا مشاهده تاثیر کاهش گشایش ال.سی بر تولید و رسیدن آن به چرخه تولید چیزی حدود 3 تا 4 ماه زمان می ‌برد، این زمانی است که طی آن سفارش‌ های جدید به دست خودروسازان یا قطعه سازان می‌ رسد.

کاهش هزینه گشایش ال.سی بار زیادی را از دوش خودروسازان برمی دارد و حالا آنها می ‌توانند مواد اولیه مورد نیازشان برای تولید را با محدودیت‌ های کمتری تامین کنند، اما آیا این کاهش مبلغ گشایش ال.سی می ‌تواند تاثیری در کاهش قیمت خودرو داشته باشد؟

ساسان قربانی در پاسخ به این سوال می ‌گوید: این حرکت اگر با رفع تحریم همراه شود می ‌تواند طی یک سال آینده در قیمت تمام شده نیز تاثیر گذار باشد، زیرا تمام مشکلات تولید در حال حاضر به گشایش ال.سی ختم نمی ‌شود.
 
قربانی تاکید کرد در کوتاه ‌مدت نمی ‌توان اثر کاهش نرخ ال.سی را بر قیمت‌ ها مشاهده کرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24