Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

بورس تهران در اولین روز کاری هفته در حالی با رشدی بالغ بر ۱۲۴۰ واحدی شاخص کل توانست بازدهی نزدیک به دو درصدی را نصیب سرمایه گذاران کند که بیست و ششمین رکورد تاریخی این دماسنج نیز در روز جاری ثبت شد.

به گزارش سنا، در معاملات روز جاری شاخص کل توانست با ۱۲۴۰ واحد رشد توانست از کانال ۶۴ هزار واحدی عبور کرد و در عدد ۶۴ هزار و ۶۹۵ واحد قرار گرفت.

رکورد دیگر بازار امروز عبور ارزش روز بازار از عدد ۳۱۵ هزار میلیارد تومان بود که در نتیجه رشد قیمت ها و رونق معاملات اتفاق افتاد. همچنین در این روز بیش از ۷۹۹ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش بالغ بر ۲۸۳ هزار میلیارد تومان در ۷۸ هزار نوبت معاملاتی ، داد و ستد شد.

چادرملو، سرمایه گذاری غدیر، هلدینگ پارسیان، مپنا، بانک ملت، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت بندرعباس بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند. امروز شاخص صنعت نیز ۹۳۰ واحد بالا رفت و شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب هزار و ۱۳۵ و هزار و ۲۴۰ واحد بالا رفتند.

صدرنشینی بازار امروز نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای پارس خزر، تایدواتر خاورمیانه، داملران، داروسازی فارابی، سیمان کرمان، پتروشیمی فناوران و دوده صنعتی پارس بود.

این در حالی بود که نمادهای قند اصفهان، خوراک دام پارس، نورد آلومینیوم، ماشین سازی نیرومحرکه، شهد ایران، تولیدی مهرام و افست با بیشترین افت قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین در این روز صف های خرید با حجم سنگین در مقابل عرضه ها ، قدرت نمایی می کردند و عرضه ها پاسخ گوش تقاضا نبودند. به این ترتیب هلدینگ خلیج فارس، هلدینگ پارسیان، کشتیرانی، کارت اعتباری ایران کیش، تایدواتر خاورمیانه، ایران خودرو و سیمان فارس و خوزستان با سنگین ترین صف های خرید ، حجم تقاضایی نزدیک به ۲۰۰ میلیون سهم را رقم زدند.

در مقابل نمادهای بیمه دانا، قند اصفهان، نیرو ترانس، هلدینگ پارسیان، صمایع شیمیایی ایران، حق تقدم قند نیشابور و نورد آلومینیوم با بیشترین عرضه ها ، صف های فروشی با حجم نزدیک به ۲۷ میلیون سهم را تشکیل دادند.

گفتنی است، همچنین بیشترین ارزش معاملات متعلق به نمادهای مپنا، بانک صادرات، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، تاپیکو، بانک پاسارگاد و سایپا بود. بیشترین حجم معاملات نیز در نمادهای بانک صادرات، بانک پاسارگاد ، سرمایه گذاری سایپا، مپنا، زامیاد ، سایپا و تاپیکو ثبت شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24