Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

متوسط بازدهی سرمایه گذاران در شش ماهه اول سال به 62 درصد رسید.

به گزارش سنا، به نقل از روابط عمومی بورس اوراق بهادار تهران ، دکتر حسن قالیباف اصل مدیرعامل بورس با بیان مطلب فوق افزود: در ابتدای سال جاری شاخص کل در رقم 38 هزارو 41 واحدی قرار داشت اما پس از 121 روزکاری شاخص کل به بیش از 61 هزار واحد رسیده که این امر نشان از بازده 62 درصدی بورس اوراق بهادار تهران است.

وی ادامه داد: ارزش بازار به 301 هزار میلیارد تومان رسیده است و رشد 76 درصدی در اندازه بازار را شاهد هستیم. اتفاق دیگر رشد 249 درصدی ارزش معاملات خرد و بلوک بود و به حدود 245 هزار میلیارد ریال رسید که نشان از ارتقاء نقدشوندگی بورس، فعال تر شدن سرمایه گذاران فعلی و حضور سرمایه گذاران جدید در بازار است.

دکتر قالیباف اصل ادامه داد: از ابتدای سال 92 تاکنون 23 میلیارد سهم به صورت آنلاین و به ارزش 88 هزار میلیارد ریال معامله شد. به این ترتیب 270 درصد از نظر حجمی و 514 درصد ارزشی رشد داشته اند. در ضمن معاملات بر خط 18 درصد معاملات خرد و بلوک را تشکیل می دهد و نشانگر اقبال سرمایه گذاران به این روش است.

مدیرعامل بورس تهران تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 96 هزار کد معاملاتی جدید صادر شده که این رقم بیانگر رشد 30 درصدی توجه خاص مردم به بورس و سرمایه گذاری در بازار سرمایه است.

وی همچنین به آمار معاملات صنایع در شش ماهه اول سال 92 اشاره کرد و افزود: بیشترین حجم معاملات به ترتیب به صنایع محصولات شیمیایی، فلزات اساسی، فراورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای، بانک ها و موسسات اعتباری و سرمایه گذاری ها اختصاص داشته است.

دلیل رشد شاخص ها

وی درخصوص علل رشد شاخص ها گفت: رشد پیش بینی سود و زیان خالص شرکت ها که یکی از مهمترین متغییرهای بنیادی و اثر گذار بر قیمت سهام می باشد، در پایان 6 ماه اول به رقم 470 هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به ابتدای سال رشد 37 درصدی ( بدون لحاظ عرضه اولیه ها و انتقالی از فرا بورس) را به همراه داشته است.

وی ادامه داد: وجود فضای مثبت و رکود در سایر بازارها از جمله مسائل تاثیر گذار در رشد شاخص ها بوده است.

مدیرعامل بورس تهران به سرمایه گذاران به خصوص سهامداران تازه وارد به بازار سرمایه توصیه کرد با افق میان مدت و بلند مدت اقدام به سرمایه گذاری کنند و از تصمیم گیری بدون تحلیل، دوری کنند. حتماً آموزش ببینند،این در حالی است که در تالار حافظ و 22 دفتر و تالار منطقه ای بورس آموزش به طور رایگان ارایه می شود.

سرمایه گذاران پس از مطالعه صورت های مالی شرکت ها اقدام به سرمایه گذاری و خرید و فروش سهام کنند. اگر افراد دانش مالی لازم و یا وقت لازم را در اختیار ندارند با خرید واحدهای صندوق های سرمایه گذاری مشترک توان تحلیلی و مدیریتی این صندوق ها بهره ببرند.

6  ماه اول وپذیرش 4 شرکت

مدیرعامل بورس تهران به پذیرش شرکت ها در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: در سال جاری 2 شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین از جمله شرکت های اصل 44 در بورس پذیرش شدند و سهام آنها عرضه شد. طی این مدت سهام شرکت های ارتباطات سیار ایران و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها با احراز شریط از فرابورس به بورس منتقل شدند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24