Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

رئیس ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز با اعلام برنامه ها و رویکردهای جدید این ستاد گفت: رویه جدید کاری ستاد، مبارزه برای محدودسازی قاچاق کالا و ارز است.

به گزارش  مهر، حبیب الله حقیقی امروز در مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تدوین سند ملی راهبردی مبارزه با قاچاق كالا و ارز در افق 5 و 10 ساله خبر داد و گفت:‌ با توجه به نگاه وزیر كشور تلاش می كنیم كه نیاز به برنامه راهبردی 10 ساله نداشته باشیم.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: ‌باید به نحوی برنامه ریزی کنیم كه همه دستگاه های متولی كشور و قوای مربوطه در این بخش به صورت هماهنگ عمل كنند و مسئله قاچاق از وضعیت موجود خارج شود.

حقیقی با بیان اینكه ممكن است گفته شود كه نمی توان قاچاق را به صفر رساند ‌اما به طور حتم می توان آن را محدود كرد افزود: رویه جدید ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز، محدودسازی است.
وی از قاچاق به عنوان پدیده ای پیچیده و دارای آثار مخرب در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و معیشتی یاد كرد و گفت:‌ یكی از عواملی كه به عنوان پاشنه آشیل در حوزه مبارزه با فساد موضوعیت پیدا می كند قاچاق است.

وی با اشاره به این موضوع که ‌قاچاق كالا مكمل تحریم ایران است گفت: ‌قاچاق باعث بهم ریختن اقتصاد، ایجاد ناامنی در حوزه های تولید، تاثیر منفی بر ورود و خروج ارز، اختلال در برنامه های اقتصادی و درآمدهای دولت و مسائل معیشتی می شود.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: بهره گیری از روش های علمی و به روز، ایجاد تحول زیرساخت های قانونی، ‌فنی، ‌اجرایی و ساختاری، ‌تامین امنیت سرمایه گذاری در حمایت از تولید داخلی، نهادینه سازی تولید داخلی و رویگردانی از قاچاق،‌ ناامن كردن قاچاق، استفاده از ظرفیت های تامینی، ‌بهره گیری از ظرفیت های تعاملی، تبلیغات هوشمندانه و همه جانبه برای ایجاد انگیزش مصرف كالاهای داخلی، ‌انضباط ، ‌شفاف سازی و منطقی كردن گردش پول و كالا از جمله برنامه های راهبردی است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24