Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

به گزارش سنا، در بازار روز یکشنبه سرمایه گذاران شاهد فتح قله های ۷۰ و ۷۱ هزار واحدی در یک ساعت ابتدایی معاملات بودند به طوری که شاخص کل توانست تا نزدیک نیمه های کانال ۷۱ هزار واحد هم پیش برود اما در ساعت های پایانی معاملات با رشدی یک هزار و ۲۴۷ واحدی در چند قدمی کانال ۷۱ هزار واحد ایستاد.

ارزش بازار نیز در رکوردی دیگر توانست به رقم ۳۴۶ هزار میلیارد تومان برسد و بیش از ۶ هزار میلیارد تومان رشد کند. حجم و ارزش معاملات هم با رشدی غیر قابل تصور مواجه شدند. افزایش حجم و ارزش معاملات روزانه نشان می دهد که نقدینگی های جدیدی وارد بازار سهام شده اند . به این تریتب که امروز یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۷ هزار و ۳۲۲ میلیارد ریال در ۱۱۷ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد. به این ترتیب معاملات امروز شاهد رشد ۸ درصدی حجم و ۱۳ درصدی در ارزش نسبت به روز گذشته بود.

در بازار روز یکشنبه نمادهای هلدینگ خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس، فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان، گل گهر، تاپیکو و ملی مس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. شاخص صنعت نیز امروز هزار و ۲۵۹ واحد بالا رفت و شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب ۸۱۲ و ۳هزار و ۷ واحد صعودی شدند.

همچنین در روزی که گذشت نمادهای تامین ماسه ریخته گری، سرامیک صنعتی اردکان، خوراک دام پارس، گل گهر، پتروشیمی آبادان، پتروشیمی شیراز و گسترش صنایع و خدمات کشاورزی بیشترین رشد قیمت را داشتند. در مقابل نمادهای کنترل خوردگی تکین کو، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، لامپ پارس شهاب، سرمایه گذاری نیرو، شیر پاستوریزه پگاه خراسان و توسعه صنایع بهشهر با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

طولانی ترین صف های خرید هم در نمادهای پالایش نفت اصفهان، هلدینگ خلیج فارس، بانک تجارت، سرمایه گذاری صنعت نفت، پالایش نفت بندرعباس، داروسازی کوثر و سیمان قائن تشکیل شد.

این در حالی بود که نمادهای کنترل خوردگی تکین کو، تایدواتر خاورمیانه، کربن ایران، سرمایه گذاری رنا، سیمان خاش، لامپ پارس شهاب و شیشه و گاز با سنگین ترین صف های فروش مواجه بودند.

بیشترین ارزش معاملات نیز متعلق به نمادهای تاپیکو، هلدینگ خلیج فارس، فولاد مبارکه، پالایش نفت بندرعباس، مپنا، سرمایه گذاری امید و هلدینگ نفت و گاز پارسیان بود.

گفتنی است، همچنین بیشترین حجم معاملات هم در نمادهای تاپیکو، فولاد مبارکه، هلدینگ خلیج فارس، مپنا، بانک تجارت، ایران خودرو و سرمایه گذاری امید ثبت شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24