Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بازار دیروز در حالی با رشد 2.3 درصدی شاخص کل مواجه بود که تقریبا کلیه صنایع با این روند همراهی کردند.

این مهم نشان از امیدواری سهامداران به بهبود اوضاع کشور به ویژه در مسائل مربوط به سیاست خارجی دارد. با وجود این، با توجه به افزایش چشمگیر نسبت قیمت بر درآمد (P/E) کل بازار، سهامداران باید با درایت بیشتری معاملات خود را انجام دهند. بر این اساس باید بررسی شود که تحولات آتی، طی چه مدت زمان و به چه مقداری می‌تواند بر روی سهام هر نماد تاثیرگذار باشد. در این میان، گروه محصولات شیمیایی روند مثبت خود را ادامه داد. «تاپیکو» بیشترین حجم معاملات این گروه را در اختیار داشت. بررسی معاملات این نماد در هفته گذشته نشان از حضور پررنگ حقوقی‌ها در نقش فروشنده دارد؛ به طور مثال، طی هفته گذشته 94 میلیون سهم این نماد توسط شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی فروخته شد.

فرآورده‌های نفتی نیز روند مثبت خود را ادامه دادند. «شبندر» بار دیگر بیشترین حجم معاملات این گروه را در اختیار گرفت. بررسی معاملات این نماد نشان می‌دهد، حضور سهامداران حقوقی در نقش فروشنده از خریداران بیشتر بوده است (حدودا 6 میلیون سهم از سوی حقوقی‌ها به حقیقی‌ها منتقل شده است). همچنین، نماد «شبهرن» که از 12 شهریور‌ماه به منظور تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم متوقف شده بود، در روز پنج‌شنبه در پی گزارش مالی 6 ماهه 63 درصد از EPS خود را پوشش و تعدیل مثبتی در حدود 50 درصد داد. فلزات اساسی روند مثبت خود را ادامه دادند. این گروه طی هفته گذشته علاوه بر اقبال بازار با افزایش قیمت مس در بازار لندن نیز مواجه بود. «فملی» بیشترین حجم معاملات این گروه را در حالی در اختیار داشت که طی هفته گذشته با اقبال سهامداران حقوقی مواجه بوده است؛ بنابراین، حدود 12.4 میلیون سهم این نماد از سوی سهامداران حقیقی به حقوقی منتقل شده است. همچنین «وتوکا» جهت برگزاری مجمع به منظور تصویب صورت‌های مالی سالانه و «فجر» با توجه به تعدیل EPS متوقف شدند. در این شرایط، بانک‌ها روند منفی خود را تغییر داده و همگام با بازار مثبت شدند. «وتجارت» در حالی بیشترین حجم معاملات این گروه را در اختیار داشت که طی هفته گذشته سهامداران حقوقی را در نقش فروشنده دیده است؛ بر این اساس، حدود 36 میلیون سهم از سوی سهامداران حقوقی به حقیقی منتقل شده است. در این میان فروش 24 میلیون سهم بانک تجارت نیز توسط شرکت بازرگانی تدارکات کارآمد پویا ابریشم قابل توجه است. از سوی دیگر، گروه کانه‌های فلزی روند مثبت خود را ادامه دادند. «کروی» و «ومعادن» بیشترین حجم معاملات این گروه را در اختیار داشتند. همچنین، «کاما» که در معاملات روز گذشته با صف خرید نیز همراه بود جهت برگزاری مجمع به منظور تعدیل EPS متوقف شد، در این میان حضور چشمگیر سهامداران حقوقی در نقش فروشنده در روز گذشته قابل توجه است.

شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی که با توجه به گزارش‌های اخیر 4 نماد خود جزو صنایع پیشرو هستند، دیروز نیز با رشد شاخص مواجه بودند. در این گروه، «وصندوق» بیشترین حجم معاملات را در اختیار داشت. طی معاملات هفته گذشته این نماد، حدود 5.3 میلیون سهم از سوی سهامداران حقوقی به حقیقی منتقل شده است که نشان از فروش بیشتر توسط حقوقی‌ها دارد.

مخابرات در حالی با افت شاخص مواجه شد که در روزهای گذشته پیرو خبر قطع ارائه خدمات ADSL به علت مشکل با شرکت زیرساخت نتوانسته است با بازار همراهی لازم را داشته باشد. این در شرایطی است که به گزارش خبرگزاری فارس، شرکت مخابرات می‌گوید واگذاری ADSL متوقف نشده است و مشکل فقط به پهنای باند مربوط می‌شود. سیمانی‌ها که در فاز استراحت قرار داشتند، روز گذشته با رشد 1.8 درصدی مواجه بودند. تعدیل‌های مثبت نمادهای این گروه را می‌توان از جمله عوامل این رشد دانست. «سفارس» بیشترین حجم معاملات این گروه را در حالی در اختیار داشت که با حضور چشمگیر حقوقی‌ها در نقش فروشنده مواجه بود. همچنین، سیمان دورود 5 درصد تعدیل مثبت EPS را اعلام کرد و «سنیر» به منظور تعدیل مثبت EPS متوقف شد. سیمان بهبهان نیز در گزارش 6 ماهه خود 28 درصد از پیش‌بینی EPS خود را پوشش و با تعدیل 34 درصدی مواجه شد. از سوی دیگر، خودرویی‌ها در پی امیدواری سهامداران به بهبود اوضاع این صنعت برای دومین روز متوالی مثبت شدند.

دبیر انجمن خودروسازان در گفت‌وگو‌ با خبرگزاری فارس گفته است: وضعیت صنعت خودرو به نتایج مذاکرات ایران با گروه 1+5 بستگی دارد و قرار است بنا به توصیه وزیر صنعت پس از این مذاکرات، خودروسازان ایرانی نیز با همکاران خارجی خود وارد گفت‌وگو‌ شوند. اما نکته‌ دیگری که در رابطه با این گروه حائز اهمیت است، نسبت قیمت بر درآمد (P/E) بالای آن است (حدود 20.6) که به سهامداران هشدار می‌دهد میزان و زمان تحقق سودآوری نمادهای این گروه را با دقت بیشتری بررسی کنند. در نهایت، سرمایه‌گذاری‌ها نیز برای دومین روز پیاپی مثبت شدند. «ونیکی» بیشترین حجم معاملات این گروه را در اختیار داشت؛ بررسی معاملات این نماد طی هفته گذشته نشان از حضور فعال حقوقی‌ها در نقش خریدار دارد.

 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24