Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس به شایعات مطرح شده در بازار در خصوص غیر واقعی بودن گزارش شش ماهه شرکت‌ های بورسی به خصوص شرکت ‌های پالایشگاهی پاسخ داد.

امیر حمزه مالمیر در گفت و گو با ایسنا، در خصوص شایعات مطرح شده در بازار و غیر واقعی بودن گزارش شش ماهه شرکت های پالایشگاهی گفت: به هیچ عنوان این خبر صحت ندارد و شرکت ‌ها نمی توانند گزارشات غیر واقعی به بازار ارائه کنند.

وی در مورد فشار سازمان بورس به شرکت‌ها برای غیر واقعی ارائه کردن گزارش های شش ماهه گفت: ارائه گزارش های مطلوب توسط شرکت ‌ها، انتظاری است که در بازار وجود داشته و برآورده نشده است ولی اینکه گفته شود، سازمان بورس به شرکت ‌های بورسی فشار وارد کرده است، صحت ندارد.

مالمیر خاطرنشان کرد: مسئولیت ارائه اطلاعات با هیات مدیره شرکت‌ها و در صورت غیر واقعی بودن به مراجع قضایی ارجاع داده می شود اینکه گفته می شود سازمان بورس فشاری به شرکت ‌ها وارد کرده است، قابل قبول نیست و این موضوع از شرکت ‌ها قابل پیگیری است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان بورس به هیچ عنوان از شرکت‌ها درخواست نکرده است که گزارش شش ماهه خود را "بد" ارائه کنند، تصریح کرد:سهامداران باید در مورد شرکت‌های پالایشگاهی به اختلاف مدنظر شرکت ‌ها با پالایش و پخش توجه کنند و اختلافات را مدنظر قرار دهند.

مدیرنظارت بر ناشران سازمان بورس با بیان اینکه ابهامات شرکتهای پالایشگاهی به بازار اعلام شده بود،خاطرنشان کرد:گزارش 6 ماهه بر اساس عملکرد شرکتها منتشر شده و مقایسه ای بین عملکرد سه ماهه و شش ماهه شرکت‌ها می تواند مبنای خوبی برای تصمیم‌ گیری باشد.

مالمیر تاکید کرد:بنابراین سازمان بورس هیچ گونه فشاری برای ارائه اطلاعاتی که مدنظر سازمان است وارد نکرده و نخواهد کرد و شرکت‌ها باید بدانند که مسئولیت ارائه اطلاعات بر عهده خودشان است و حتی اگر سازمان هم فشاری وارد کند شرکت ‌ها نباید زیر بار بروند.

این مقام مسئول با بیان اینکه گزارش شرکت‌ها بر اساس عملکرد آنها منتشر شده است، اعلام کرد:با اطلاعاتی که به بازار ارائه شده است، قطعا انتظار سهامداران برآورده نشده است زیرا با توجه به افزایش قیمت ها انتظار ارائه سودهای بالایی از سوی شرکت‌ها وجود داشت.  وی عنوان کرد: بازار باید توجه کند کسانی که تحلیل می کنند، ممکن است از دید خود تحلیل را ارائه داده یا تحلیل را با سوء گیری ارائه کنند بنابراین سهامداران نباید با تحلیل دیگران اقدام به خرید و فروش کنند.

وی به سهامداران شرکت‌های پالایشگاهی توصیه کرد: سهامداران شرکت ‌های پالایشگاهی باید بر اساس ابهاماتی که این شرکت‌ ها وجود دارند اقدام به خرید و فروش کنند و بر اساس جریانات بازار اقدام تصمیم گیری نکنند.

به گزارش ایسنا، با ارائه گزارش ‌های شش ماهه شرکت‌ های پالایشگاهی که انتظارات سهامداران را برآورده نکرده است، بسیاری از سهامداران و تحلیل گران بازار معتقدند که این گزارشات دستوری بوده و بر اساس فشار سازمان بورس تهیه شده است و در آینده نزدیک گزارش واقعی شرکت‌ ها منتشر می شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24