Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

مدیر عامل یک تامین سرمایه گفت: پذیره نویسی اوراق اجاره شرکت مدیریت پروژه‌ های نیروگاهی ایران _ مپنا به عنوان بزرگترین اوراق اجاره تاریخ بازار سرمایه در بازار سوم فرابورس در حال انجام است.

به گزارش فارس، علی سنگینیان افزود: دارایی پایه برای انتشار این اوراق، 6 دستگاه توربین نیروگاه گازی توس در استان خراسان رضوی است که با توجه به در نظر گرفتن عمر مفید 15 ساله برای توربین های نیروگاه گازی توس، این توربین‌ ها 230 میلیارد تومان قیمت گذاری شده اند.

وی ادامه داد: شرکت واسط مالی مرداد یکم یک میلیون و 970 هزار ورقه اجاره شرکت مدیریت پروژه‌ های نیروگاهی ایران - مپنا را در بازار سوم فرابورس به مبلغ اسمی هر ورقه یک میلیون ریال پذیره‌نویسی می‌ کند.

این مقام مسئول، با بیان اینکه این اوراق از کارمزد خرید و فروش در پذیره نویسی معاف است، گفت: پس از پایان پذیره نویسی، معاملات اوارق اجاره مپنا در تابلوی معاملات بازار ابزارهای نوین مالی ادامه پیدا کرده و در آنجا معامله ‌گر می تواند حتی با نرخی بالاتر از نرخ اسمی اوراق و با صرف هزینه کارمزدی اندک اقدام به خرید و فروش آن کند.

سنگینیان در خصوص مزیت  استفاده و گستردگی این نوع ابزار گفت: در صورت مفقود شدن اوراق، دارندگان اوراق به شرکت سپرده‌ گذاری مرکزی برای دریافت اوراق جدید مراجعه کنند.

وی افزود: این اوراق با نام و قابل معامله در فرابورس بوده و بانک‌ های سینا، حکمت ایرانیان و شهر به‌عنوان ضامنان آن معرفی شده‌ اند، ضمن آنکه شرکت تامین سرمایه امین تعهد پذیره‌ نویسی و همچنین بازارگردانی اوراق را از طریق شرکت کارگزاری امین آوید بر عهده دارد.

مدیر عامل تامین سرمایه امین یاد آور شد: اجاره‌ بهای این اوراق با نرخ سود 20 درصد سالانه به مدت 4 سال هر سه ماه یک بار توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، پرداخت خواهد شد و کارمزدها و هزینه پذیره ‌نویسی اوراق نیز توسط بانی اوراق پرداخت می ‌شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24