Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

کارگزاری پارسیان / امروز در بازار برترین تقاضا در بازار امروز مربوط به نماد سشرق و برترین عرضه از آن نماد فاذر بود.

در بازار امروز پالایشگاهی ها روند مثبت و منفی ای را دنبال می کردند. شبندر به عنوان لیدر این گروه با انتشار خبر پیشرفت بیش از 80 درصدی طرح افزایش ظرفیت تولید بنزین با  رشد قیمتی در دامنه نزدیک به 100 تومان معامله شد. شتران تا 92 هزار تومان کاهش یافت و شاوان در بخش عمده ای از زمان معاملات با صف فروش روبرو بود.

در گروه پتروشیمی گفته می شود تخفیف 11 الی 15 درصدی برای خوراک مایع شرکت های پتروشیمی در نظر گرفته خواهد شد. پتروشیمی شازند یکی از شرکت های گروه می باشد که از خوراک مایع استفاده می نماید و از این امر منتفع می شود. این شرکت در معاملات امروز با افزایش قیمت به نزدیک 2450 تومان رسید.

در بانکی ها عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: متقاضیان تحقیق و تفحص از بانک ملت از انجام تحقیق و تفحص منصرف شده و درخواست خود را پس گرفتند ازاین رو بررسی این طرح از دستور کار کمیسیون خارج شد.

در اخبار آمده که فردا جلسه ای دیگر در مورد نرخ سود بانکی برگزار خواهد شد. پس از آنکه هفته قبل اعضای شورای پول و اعتبار برای تغییر نرخ سود بانکی به اجماع نرسیدند توافق بر این شد که ادامه بررسی درباره نرخ سود به جلسه هفته جاری شورا موکول شود.

 در این گروه افزایش حجم عرضه ها همچنان ادامه دارد. در این میان بانک صادرات در عبور از مرز 120 تومان ناموفق ظاهر شد.

در گروه کانه های فلزی دوقلوهای سنگ آهنی روز نسبتا متعادلی را پشت سر گذاشتند. در این گروه تنها کاما با افزایش قیمت نسبی به روز خود پایان دادند.

در خودرویی ها معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تا پایان سال افزایش قیمتی در خودرو نخواهیم داشت، گفت: طبق مذاکراتی که با دو گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو انجام دادیم تا پایان سال افزایش قیمت در انواع خودرو ها نخواهیم داشت.

در این گروه امروز بازهم شاهد معاملات منفی و در برخی از نمادها همراه با صف فروش بودیم. خزامیا هم امروز به جمع نمادهای منفی پیوست و با کاهش قیمت به کار خود پایان داد.

در لاستیکی ها امروز معاملات مثبتی را شاهد بودیم. در این گروه پسهند سود هر سهم 2855 ریالی خود را با رشدی نزدیک به 7 درصد به 3051 ریال افزایش داده است. پسهند به همراه پتایر و پاسا صف های خرید این گروه را تشکیل دادند.

در گروه رایانه جز سیستم سایر نمادها با افزایش قیمت و بعضا صف خرید به کار خود پایان دادند.

در سرمایه گذاری ها فقط وخارزم و وگستر صف خرید داشتند که تا پایان نیز پابرجا بود. سایر نمادهای این گروه نیز با معاملات مثبت و منفی معامله می شدند.

در تجهیزاتی ها وزیر نیرو تأکید کرد: سه نیروگاه تاکنون به شرکت مپنا بابت بدهی‌های وزارت نیرو واگذار شده است که این خود یک سیاست اشتباه بوده است که به جای اینکه این نیروگاه‌ها به بخش خصوصی واگذار شود به مپنا واگذار شده است.

وی تصریح کرد: به شرکت مپنا اولتیماتوم داده ‌ایم که این سه نیروگاه را به بخش خصوصی واگذار کنند و به همان مأموریت اصلی خود که همانا تولید تجهیزات و پروژه‌های نیروگاهی است بسنده کنند. در بازار امروز مپنا که در لحظاتی با صف خرید نیز روبرو شد با کاهش 1 درصدی قیمت روز خود را به پایان رساند.

در گروه دارویی که امروز متعادل تر از روزهای گذشته معامله می شدند شاهد ارائه گزارش مبهم در یکی دیگر از شرکتها بودیم. دلقما که پیش بینی بودجه بر اساس عملکرد 6 ماهه خود را بدون تغییر روانه بازار کرد با وجود افزایش نرخ قابل توجهی که در تابستان برای اکثر محصولاتش اخذ کرده، نرخهای بودجه را با کاهش قابل توجهی در مقایسه با 3 ماهه دوم سال در بودجه اعمال نموده است.

به طور مثال نرخ فروش انواع ویال که در تابستان نسبت به 3 ماهه بهار با افزایش نرخ بیش از 300 درصدی مواجه بوده در 6 ماهه باقی مانده از سال با کاهش بیش از 85 درصدی در مقایسه با 3 ماهه تابستان در صورت های مالی لحاظ شده است.

گروه ساختمانی امروز معاملات متعادل و نسبتا مثبتی داشتند. می توان گفت این گروه نسبت به رشد بازار خیلی عقب می باشند ولی عدم اعتماد به بازار مسکن و رکود آن باعث شده سهامداران فعلا به سهام آنها نیز اعتمادی نداشته باشند.

در این گروه وساخت بعد از حجم معاملات بیش از 7 میلیون سهمی با صف خرید به کار خود پایان داد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24