Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

استانبول - ده ها هزار تن از محبان اهل بیت(ع) در استانبول چهارشنبه برای شرکت در مراسم عزاداری عاشورا ، خود را به میدان بزرگ حالکالی در منطقه شیعه نشین استانبول رساندند.

به گزارش ایرنا، این مراسم که هر سال با حضور ده ها هزار نفر از شیعیان، علویان و اهل سنت که از نقاط مختلف ترکیه خود را به استانبول می‏رسانند برگزار می شود، امسال نیز به طور چشمگیری مورد استقبال محبان اهل بیت(ع) قرار گرفته است.

حجت الاسلام ابراهیم رییسی معاون اول قوه قضاییه بامداد امروز برای شرکت در مراسم عزاداری عاشورای حسینی وارد استانبول شد. وی قرار است در این مراسم سخنرانی کند.

با وجود ترافیک شدید در تمام خیابان‏های منتهی به میدان حالکالی ـ از جمله توپ کاپی ، زیتون بورنو و دیگر مسیرهای منتهی به میدان حالکالی حرکت دوستداران اهل بیت به این میدان همچنان ادامه دارد.

دختران و پسران جوان نیز که به شکل دسته های عزاداری از مسیرهای متعدد به سمت حالکالی در حرکت هستند، با سربندهای ˈیا حسینˈ، ˈیا زینبˈ و شعار ˈلبیک یا حسینˈ به این مراسم جلوه خاصی داده اند.

همچنین تعداد زیادی از مسوولان شهرداری‏ها، نمایندگان سازمان‏های مدنی، روزنامه‏نگاران، هنرمندان و اعضای هیات‏های خارجی در این مراسم شرکت دارند.

مراسم باشکوه عاشورای حسینی در میدان حالکالی هر سال با حضور انبوه عزاداران برگزار می‏شود. تعداد افراد حاضر در این مراسم حدود یکصدهزار نفر تخمین زده می شود و دوربین‏های رسانه ها از تصویر عظمت آن عاجزند.

علاوه بر هزاران مردم سوگوار، شخصیت‏هایی همچون ˈعلی لاریجانیˈ رییس مجلس شورای اسلامی ،ˈعلی اکبر ولایتیˈ مشاور عالی رهبر معظم انقلاب، ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه، ˈحجت الاسلام اختریˈ دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و ˈحجت الاسلام مرسلیˈ عضو دفتر مقام معظم رهبری میهمانان ویژه ای بودند که در مراسم سنوات گذشته حالکالی حضور پیدا کرده و سخنرانی کرده اند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24