Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

 شرکت توانیر در آبان ماه با تامین اعتبار دوازده شرکت توزیع نیروی برق جدید، تعداد خریداران برق در بورس انرژی را به 26 شرکت رساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از بورس انرژی؛ محمد حسین عسگری، رئیس اداره عملیات بازار بورس انرژی با بیان این مطلب افزود: در آبان ماه سال جاری شرکت‏های توزیع نیروی برق استان قزوین، شهرستان مشهد، استان قم، استان اردبیل، استان چهارمحال و بختیاری، استان گیلان، استان فارس، استان زنجان، استان خوزستان، غرب مازندران، استان یزد و استان لرستان جهت خرید برق در بورس انرژی توسط شرکت توانیر تامین اعتبار شدند.

عسگری گفت: با ورود این 12 شرکت توزیع به جمع خریداران برق در بورس انرژی، تعداد خریداران برق در بازار مشتقه بورس انرژی به 26 شرکت بالغ شد.

وی افزود: تا پیش از این چهارده شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، نواحی تهران، استان البرز، استان اصفهان، استان خراسان رضوی، شهرستان اهواز، شهرستان شیراز، استان بوشهر، جنوب استان کرمان، شمال استان کرمان، استان سیستان و بلوچستان، استان مازندران، استان کرمانشاه و استان گلستان، خریداران قراردادهای سلف موازی استاندارد برق در بورس انرژی بودند.

ریییس اداره عملیات بازار بورس انرژی با اشاره به تازه تأسیس بودن چهارمین بورس کشور اظهار داشت: از تاریخ شروع رسمی معاملات در بورس انرژی در 19 اسفند 91 تا ابتدای آذر ماه امسال، تعداد 163,377 قرارداد سلف موازی استاندارد برق در قالب  3,516 معامله به ارزش 563 میلیارد  ریال در بورس انرژی خرید و فروش شده است که معادل  1 میلیون و 422  مگاوات ساعت برق بوده است. وی گفت: بیشترین ارزش معاملات برق مربوط به نمادهای بار پایه روزانه به ارزش 282 میلیارد و 311 میلیون ریال بوده است و پس از آن بیشترین ارزش معاملات به ترتیب متعلق به نمادهای بار پیک روزانه به ارزش  193 میلیارد ریال، میان باری روزانه و کم‏باری روزانه است.

عسگری همچنین از افزایش 7 درصدی حجم و 33 درصدی ارزش معاملات برق در دو هفته منتهی به اول آذر ماه 92 در مقایسه با دو هفته پیش از آن خبر داد و گفت: رشد حجم معاملات برق در بورس انرژی طی هفته‏های گذشته ناشی از اعتماد بیشتر نیروگاه‏ها و شرکت‏های توزیع به ساز و کار معاملات و کشف قیمت برق در بورس انرژی است.

رییس اداره عملیات بازار بورس انرژی،با ابراز امیدواری خاطر نشان کرد: با افزایش اعتبار تخصیصی بابت خرید برق به شرکتهای توزیع، حجم معاملات برق در بورس انرژی افزایش پیدا می کند.

وی در پایان، به همکاری تنگاتنگ شرکت مدیریت شبکه برق ایران و شرکت توانیر برای توسعه معاملات برق در این بورس اشاره کرد و از تدوین طرحهایی با مشارکت شرکت‏های مذکور در این زمینه خبر داد که پس از نهایی شدن به نحو مقتضی اطلاع رسانی می شود. 

خاطر نشان می‏شود ارزش معاملات بازار فیزیکی بورس انرژی در سال جاری به بیش از 1000 میلیارد ریال رسید که با احتساب معاملات بازار مشتقه (تابلو برق)، ارزش کل معاملات هشت ماه ابتدایی سال جاری به حدود 1600 میلیارد ریال بالغ شده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24