Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن ارزیابی و اعلام نظر درباره توافقات اخیر صورت گرفته به دنبال مذاکرات ژنو و تاثیر آن در نظام سلامت کشور گفت: انتظار آن است که به دنبال توافقات انجام شده هزینه‌های پرداختی مردم در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی کاهش یابد.
 
دکتر سید حسن هاشمی قاضی زاده در گفت وگو با ایسنا، گفت: بی تردید رونق بازار کسب و کار و افزایش صادرات نفتی و فراورده‌های غیرنفتی به صورت غیرمستقیم بر روی نظام سلامت کشور بسیار اثرگذار خواهد بود.
 
وی درباره اثرات مستقیم توافقات اخیر ژنو بر روی نظام سلامت نیز گفت: در حال حاضر مسیر ارسال پول و تامین دارو و تجهیزات پزشکی به دلیل تحریم‌های مالی و بانکی بسته است و به دلیل این تحریم‌ها نمی‌توانیم پولی را به صورت مستقیم برای تهیه دارو و سایر ملزومات پزشکی ارسال کنیم و یا به صورت مستقیم خرید کنیم. به این منظور باید از راه‌های فرعی خریدهایمان را انجام دهیم که این امر هزینه‌هایمان را افزایش می‌دهد.
 
هاشمی گفت: برای ارسال پول از راه‌های فرعی جهت تامین دارو و تجهیزات پزشکی تقریبا 20 درصد بر هزینه‌هایمان اضافه می‌شود که با برداشتن تحریم‌های مالی و بانکی این هزینه‌ها کاهش خواهد یافت.
 
وی همچنین گفت: براساس توافقات انجام شده تعدادی بانک شروع به فعالیت خواهند کرد و بخشی از اعتبارات و دارایی‌های کشور نیز آزاد می شود. عمده این مسیر نیز برای تهیه دارو، ملزومات پزشکی و مواد غذایی است که بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
 
وزیر بهداشت گفت: انتظار آن است که تا سال آینده هزینه‌هایی که اکنون مردم بابت دارو و تجهیزات پزشکی پرداخت می‌کنند کاهش یابد. این نیز قولی بود که ما در شروع فعالیتمان در وزارت بهداشت داده بودیم. در مجموع به دنبال توافقات انجام شده دارو و تجهیزت پزشکی ارزان خواهد شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24