Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به دنبال تقویت جریان نوسازی بافت های فرسوده هستیم گفت: پیشنهاد افزایش سقف و میزان وام بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده ارائه شده است ولی تا زمان تصویب آن میزان آن را اعلام نمی کنیم.

محمد سعید ایزدی در گفت و گو با فارس، در پاسخ به این سوال که برنامه های ویژه بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده کشور و تهران در سال جاری چیست و آیا سقف وام نوسازی افزایش می یابد؟، افزود: وام ساخت مسکن در بافت فرسوده در حال حاضر 30 میلیون است و بخشی از وام 30 میلیونی ساخت در یافت فرسوده طبق همان برنامه‌های گذشته است اما آن ردیف اعتباری مسکن مهر دیگر ادامه ندارد.

ایزدی ادامه داد: ولی وام 15 درصد وجود داشته و ادامه دارد و ما داریم یک ردیف اعتباری جدید تعریف می‌کنیم که این بحث تسهیلات با همکاری و مشارکت بانک مسکن ادامه پیدا کند. وی تاکید کرد:اصرار ما بر روی تقویت پرداخت تسهیلات است تا جریان نوسازی بافت فرسوده تقویت شود بنابراین پیشنهاد دادیم که سقف وام نوسازی در بافت فرسوده افزایش یابد.

ایزدی تصریح کرد:نوسازی بافت فرسوده از موثرترین روش های تامین مسکن به حساب می آید بنابراین پیشنهاد شده هم سقف و هم میزان وام نوسازی افزایش یابد.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران افزود:پیشنهاد افزایش سقف وام هنوز قطعی نشده است به همین دلیل نمی‌توانم میزان افزایش را اعلام کنم و در حال بررسی روی آن هستیم تا اولاً وام تعمیر و مرمت هم برای ساختمان‌های تاریخی نیز داشته باشیم و یک بخش هم وام نوسازی باشد.

وی گفت: در بخش تسهیلات تمام تلاش ما این است که مردم برای بازسازی بافت فرسوده تشویق شوند و بخش‌های دیگری هم دنبال آن هستیم تا با مشارکت بانک مسکن انجام دهیم تا آنها هم در بافت فرسوده وارد شوند تا بازسازی بافت فرسوده را انجام دهند.

به گفته وی،یک سری پروژه‌هایی هم هست با نام الگوسازی که خود سازمان عمران و بهسازی پی‌گیر آن است که تحرکی برای جریان نوسازی بافت‌های فرسوده شود.

ایزدی در خصوص پرداخت وام نوسازی از محل ردیف اعتباری مسکن مهر گفت: قرار بود 230 هزار واحد مسکونی از محل اعتبار ردیف مسکن باسازی شود که از آن محل 60 هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده و مابقی تا پایان سال افتتاح می‌ شود.

ایزدی در پاسخ به این سؤال که آیا از ساخت مسکن مهر و یا اجتماعی دریافت فرسوده استقبال می‌کنید، گفت: هفته پیش در خانه هنرمندان این موضوع را در میان گذاشتم و این موضوع را به بحث گذاشتیم و در هر صورت ما فکر می‌ کنیم که می‌ شود از این فرصت و ظرفیت‌‌ های موجود بافت فرسوده استفاده کرد ولی بحث این است که بارگذاری جدید در محدوده‌ ها منجر به نابسامانی بافت فرسوده نشود.

ایزدی افزود: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا یکی دو ماه آینده میزان ظرفیت‌پذیری نوسازی بافت‌های فرسوده را برای این مقوله اعلام کنیم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24