Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

با اعلام این که معاون برنامه ریزی رئیس جمهور در جلسه صبح امروز فراکسیون رهروان ولایت مجلس، از دلار۲۵۵۰تومانی و نفت بشکه‌ای ۱۰۰دلار در بودجه۹۳ خبر داده است و این که سقف بودجه ۱۹۰هزار میلیارد تومان خواهد بود ، شاهد رویکرد منفی و عکس العمل دفاعی بورس با موضوع فوق بودیم، بطوریکه در برخی از گروه ها و نمادها، شاهد اصلاح قیمتی بودیم.

به گزارش کارگزاری پارس گستر خبره،امروز یکشنبه دهم آذر با وجود عملکرد مثبت و ملموس بازار ، شاهد افول بسیاری از صنایع پیشرو روزهای گذشته بودیم.امروز شاخص کل توانست با ثبت افزایشی 812 واحدی به 84384 واحد برسد.با از سرگیری معاملات در روز یکشنبه شاخص کل به لطف رونق معاملات در گروه هایی همچون معدنی، نفتی، خودرو، سرمایه گذاری، سیمانی و تعداد قابل ملاحظه ای از نمادهای شیمیایی و بانکی و بسیاری از گروه های کوچکتر با جهشی محسوس مواجه شد و در همان دقایق اولیه توانست سد 84 هزار واحد را نیز پشت سر بگذارد. رونق معاملات در بسیاری از گروه ها باز هم ادامه یافت و شاخص توانست حتی تا مرز 84675 واحد نیز صعود کند. عرضه های شدید صورت گرفته در گروه بانکی و در ادامه سرمایه گذاری و افول تدریجی بسیاری از نمادهای شیمیایی و معدنی و برخی فلزی ها از رشد بی مهابای شاخص جلوگیری کرد و کم کم سقوط بسیاری از دیگر نمادها در گروه های مختلف نیز بر این امر دامن زد تا در نهایت تا پایان معاملات بخشی از رشد ساعات پیشین شاخص خنثی شده و بدین ترتیب بازار با میلی نزولی برای روز بعد به معاملات روزانه خود پایان داد.

گروه پتروشیمی امروز از گروه های پیشرو اصلاح قیمتی بازار بود، این گروه با خبرهای مهمی همچون نرخ دلار و نفت بودجه روبرو بود.از دیگر اخبار مهم این گروه، خبر واگذاری فارس بود. در جلسه روز گذشته هیات واگذاری که با حضور اعضا در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، قیمت پایه و شرایط واگذاری بلوک 17 درصدی سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس(هلدینگ) بیش از 2000 تومان خواهد بود.

با افزایش 30 دلاری نرخ متانول در بازارهای جهانی، سهام گروه متانول از جمله شفن، شخارک، زاگرس در آستانه تعدیل مثبت سنگین عایدی در گزارش 9 و 12 ماهه قرار گرفته اند. بررسی ها نشان می دهد شفن بیشترین قابلیت تعدیل مثبت سود هر سهم از مبلغ 5559 ریال فعلی تا 6534 ریال در سال جاری و امکان تحقق سود 9108 ریالی در سال آینده حتی با نرخ گاز 13 سنتی را دارد.

"پارسان" در اطلاعیه ای برای افزایش سرمایه 50 درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی به جهت اصلاح ساختار مالی و جبران مخارج بابت سرمایه گذاری های انجام شده از سهامداران خود دعوت کرده تا در تاریخ 17 آذر ماه جاری در محل مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش واقع در تهران - خیابان ولیعصر - بالاتر از خیابان جام جم - نرسیده به چهار راه پارک وی - جنب سوپر استار - خیابان استقلال حضور بهم رسانند.

گروه پالایشی هم با توجه به مخابره شدن خبر دلار 2600 تومانی بودجه و نفت 100 دلاری و رسیدن به حمایت های قوی با اقبال اهالی بازار روبرو شد.همچنین وزیر نفت از فعال شدن غول های بین المللی نفتی در حوزه نفت و گاز خبر داد.

وزیر نفت با بیان این که درهای صنعت نفت ایران به روی شرکت‌های نفتی بین‌المللی باز است، گفت: ما سیگنال‌های مثبتی را از سوی شرکت‌های نفتی بین‌المللی و دولت‌های آنها برای آغاز مذاکره با ایران و شرکت ملی نفت داشته‌ایم. به گزارش شانا، بیژن زنگنه در گفت‌و‌گو با نشریه انگلیسی فایننشال تایمز در خصوص شروع دوباره سرمایه‌گذاری‌های خارجی در صنعت نفت و گاز ایران اظهار کرد: ما نیازمند همکاری با شرکت‌های نفتی بزرگ جهان هستیم و علاوه بر سرمایه‌گذاری آنها برای توسعه پروژه‌های نفت و گاز کشور به فناوری‌ این شرکت‌ها به ویژه در بخش‌های بالادستی نیاز داریم. وی با بیان این که حضور شرکت‌های نفتی بین‌المللی شناخته شده و بزرگ به نفع شرکت‌های نفتی ایرانی نیز هست ادامه داد: شرکت‌های ایرانی با همکاری خارجی‌ها می‌توانند به ارتقای دانش فنی خود کمک کنند و توانایی‌ها خود را در زمینه‌های مختلف بهبود بخشند. به این ترتیب این شرکت‌ها می‌توانند پا را فراتر از مرزها بگذارند و در پروژه‌های نفتی منطقه فعالیت کنند چراکه فرصت‌های خوبی برای حضور فعالان نفتی ایران در منطقه وجود دارد. زنگنه ادامه داد: در حال حاضر پروژه‌های نفت و گاز زیادی در کشورهای همسایه شمالی و جنوبی ایران وجود دارد از جمله در کشورهایی مانند ترکمنستان، قزاقستان و آذربایجان. همچنین در کشورهای همسایه جنوبی فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک و ارائه خدمات و کالاهای شرکت‌های ایرانی وجود دارد.در عراق نیز شرکت‌های نفتی ایرانی با توجه به آشنایی با فرهنگ مردم این کشور می‌توانند با شرکت‌های نفتی خارجی در پروژه‌های نفتی این کشور همکاری کنند و به عنوان پیمانکار در قراردادهای فرعی حضور داشته باشند.وزیر نفت به حضور شرکت‌های نفتی آمریکایی از جمله کونوکو فیلیپس، شل، توتال، استات اویل و بسیاری از شرکت‌های آلمانی در بخش‌های پتروشیمی، شرکت‌های ارائه خدمات فنی مانند شلمبرگر و ‌هالیبرتون، اینپکس و تویو ژاپن در صنعت نفت کشور در گذشته اشاره کرد و درباره افزایش تمایل شرکت‌های خارجی برای حضور در ایران نیز اظهار كرد: در این مدت شاهد تمایلاتی از سوی شرکت‌های نفتی خارجی برای حضور در پروژه‌های ایران بوده‌ایم.

در این گروه شرکت نفت پارس طی نامه ای به ریاست اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد، با توجه به وضعیت تولید و فروش شرکت در دوره هشت ماهه سال 1392 و پیش بینی ارائه شده بر اساس عملکرد دوره منتهی به 1392،06،31، تغییر با اهمیتی در روند فروش صورت نگرفته است، لذا در حال حاضر پیش بینی قبلی شرکت مورد تایید می باشد. همچنین این شرکت از سالیان گذشته یک مشکل حقوقی با شرکت پخش و پالایش در خصوص کسری بلوکات تحویلی در مراجع قضایی دارد که تا کنون اثرات مالی آن مشخص نمی باشد، لذا در صورت صدور حکم قطعی به نفع شرکت مراتب به اطلاع خواهد رسید.

فلزی ها و فولادی ها نیز با خبر تثبیت نرخ دلار در 2600 تومان در بودجه ترس کاهش محصولات خود را ندارند.برای سال 93 به نظر نمی رسد افزایش نرخ حامل های انرژی نیز تهدیدی جدی برای این گروه محسوب نمی شود. این گروه شاهد تشکیل صف خرید های میلیونی در نمادهای فلزی و فولادی بود که حتی پس از عرضه های سنگین نیز بر جا ماند.

در سنگ آهنی ها بعد از رشد چند روزه شاهد فشار عرضه ها بر کگل و کچاد و ومعادن بودیم. در این گروه مذاکرات شرکت ها با ایمیدور جهت آزاد سازی نرخ فروش محصولات سنگ آهنی ‏همچنان در جریان است و تا زمان گرفتن تصمیمی قطعی در این زمینه شرکت های گروه مورد توجه خواهند بود.در مورد عوارض دولتی نیز گفته می شود که با فولادی ها در حال توافق برای سهم پرداخت این عوارض هستند

نشست تشکل های بخش خصوصی نیز در ارتباط با تعیین عوارض سنگ آهن دوشنبه برگزار می شود که گفته می شود تلاش برای این است که در این جلسه عوارض صادراتی را لغو کنند.

رییس برنامه‌ریزی و کنترل تولید ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه اصفهان هم گفت: با تغییر در طراحی محصول فولاد تولیدی در این ناحیه کیفیت سطحی تختال 23درصد افزایش یافت. به گزارش روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان، عباسعلی ابراهیمی افزود: با ارتقای کیفیت سطح تختال، سالانه 157 میلیارد ریال سودآوری حاصل شد. رییس برنامه‌ریزی و کنترل تولید ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه بیان کرد: عیوب کل آن نیز از بالای 30 درصد به کمتر از 10 درصد رسید، پس از اجرای این طرح، درصد ضایعات ناشی از برش تختال از 5.45 درصد به 3.79 درصد و قراضه حاصل از اصلاح تختال از 0.47 درصد به 0.28 درصد کاهش یافته است.

شنیده شده با رشد قیمت سهام زیر مجموعه وامید ، شاهد افزایش خالص ارزش داراییهای هر سهم تا مرز 810 تومان هستیم که امکان رشد قیمتی سهم تا سقف 70 درصدی NAVرا فراهم ساخته است.

در گروه الکترونیک، امروز همچنان عدم اقبال را شاهد بودیم و نمادهای این گروه با اصلاح قیمتی خود دست و پنجه نرم می کنند."مداران" در صورت شکست مقاومت در 326 ،ابتدا تا 350 و سپس تا 400 رشد خواهد کرد.حمایت مهم سهم در 280-275 تومان است.

در گروه تجهیزاتی نیز اقبال اهالی بازار را به سهام گروهشان شاهد بودند. علی رغم عرضه های سنگین، فاذر مثبت ماند و معامله شد.

نماد معاملاتی شرکت مپنا نیز که پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه و با محدودیت دامنه نوسان در معاملات امروز بازار سهام بازگشایی شد. این سهم حتی به اندازه حجم مبنا نیز عرضه نشد و با صف خرید 50 میلیونی در قیمت 929 تومانی همراه شد.

گروه سیمان نیز امروز اصلاح قیمتی را تجربه کردند . در اغلب نمادها به معاملات منفی نیز کشیده شدند.

شرکت سیمان هگمتان در دوره سه ماهه سوم سال جاری با اختصاص 874 ریال سود به ازای هر سهم معادل 85 درصد از پیش بینی هایش را پوشش داد.بنابراین گزارش، شرکت سیمان هگمتان پیش بینی سود هر سهم شرکت اصلی برای سال مالی 92 را در دی و بهمن ماه 91 به صورت حسابرسی شده و در خرداد ماه 92 مبلغ 788 ریال، در خرداد و مرداد ماه 92 به صورت حسابرسی شده،در شهریور و آبان ماه سال جاری به صورت و همچنین در آذر ماه امسال مبلغ 1026 ریال اعلام کرده است و طی دوره سه ماهه سوم سال با اختصاص 874 ریال سود به ازای هر سهم معادل 85 درصد از پیش بینی هایش را پوشش داد."سهگمت" پیش‌بینی سود هر سهم شرکت اصلی برای سال مالی 91 را در نخستین پیش بینی مبلغ 480 ریال و در آخرین پیش بینی مبلغ 553 ریال اعلام کرده بود که طبق صورتهای مالی حسابرسی شده مبلغ 553 ریال سود به ازای هر سهم محقق شد. این شرکت همچنین پیش‌بینی سود تلفیقی هر سهم سال مالی91 را برای نخستین بار مبلغ 420 ریال، و در آخرین پیش بینی حسابرسی نشده مبلغ 278 ریال اعلام کرده بود که طبق صورتهای مالی حسابرسی شده مبلغ 278 ریال سود به ازای هر سهم محقق شد.

با توجه به شرایط خوب سکرد در مجمع فوق العاده شرکت و افزایش سرمایه 100 درصدی با توجه به دوره 2 سال و 6 ماهه برگشت سرمایه و نرخ بازده داخلی مطلوب 35 درصدی این سهم را جهت سرمایه گذاری ارزنده کرده است.

گروه بانک، امروز با اصلاح قیمتی روبرو شد. در اکثر نمادهای پر اقبال روز گذشته، طی روزجاری تشکیل صف فروش را شاهد بودیم. بنظر میرسد این اصلاح تا پایان هفته ادامه داشته باشد. در این گروه خرید پله ای تجارت در قیمت های منفی با توجه به اخبار افزایش سرمایه و سود آوری مناسب این بانک می تواند با سود آوری خوبی همراه باشد.

در گروه خودرو، امروز همچنان اقبال خریداران با شرکت های گروه همراه بود. در پی توافقات انجام شده در ژنو پیرامون مسائل هسته ای و به دنبال آن بالا رفتن احتمال رفع تحریم های صنعت خودرو شرکت سرمایه گذاری رنا که پیش از این قرار بود تعداد یک میلیارد و 85 میلیون سهم از سهام شرکت ایران خودرو با بهای تمام شده هر سهم 2287 ریال را به فروش برساند از انجام این کار منصرف شده است.

شرکت بورس اوراق بهادار در پی این انصراف در نامه ای اعلام کرده که عرضه عمده 11.3 درصد از سهام ایران خودرو انجام نخواهد شد. ورنا طی روز جاری با محدوده نوسان قیمت و صف خرید بیش از یکصد میلیون بازگشایی شد.

گفته شده با توجه به این که ختوقا مالکیت 68.7 درصدی خرینگ و 52.6 درصدی خشرق را دارد و پرتفوی آراسته ای از سهام قطعه سازان را مدیریت می کند، با افزایش خالص ارزش دارایی های هر سهم تا 380 تومان روبرو شده و قابلیت رشد قیمتی تا محدوده 70 درصدی ناو را دارد.

مدیر امور سهام شرکت پارس خودرو هم اعلام کرده است: افزایش سرمایه این شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی های ثابت (ساختمان و زمین) به اندازه ای است که زیان انباشته خپارس را پوشش دهد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24