Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان از امضای توافقنامه همکاری اقتصادی سه جانبه ایران، هند و افغانستان از طریق بندر چابهار در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: ایران و افغانستان در راستای تقویت بیش از پیش همکاری های دوجانبه، تلاش می کنند.

به گزارش ایرنا، جانان موسی زی سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان امروز (یکشنبه) در نشست هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در کابل سفر ضرار احمد عثمانی سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان را به ایران پرثمر دانست و گفت: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار ضرار احمد عثمانی سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان به لزوم قانونمند شدن سفر افغان ها به ایران تاکید کرد و از افزایش صدور ویزا برای افغان ها خبر داد.
 
موسی زی گفت دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران نیز در دیدار جداگانه وزیر امور خارجه افغانستان به ضرورت تقویت همکاری های دوجانبه ایران و افغانستان تاکید کرد.
 
سخنگوی وزیر امور خارجه افغانستان با تاکید به اینکه موافقتنامه اقتصادی بین سه کشور هند، ایران و افغانستان بزودی امضا خواهد شد، گفت مقامهای ایرانی و افغانستانی در این دیدارها خواستار تقویت همکاری های تجاری و اقتصادی هند، ایران و افغانستان از طریق بندر چابهار شدند.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان افزود: عثمانی که برای شرکت در بیست و یکمین نشست وزاری امور خارجه سازمان اکو به تهران سفر کرده بود در حاشیه این نشست با وزیر امور خارجه آذربایجان و وزیر اقتصاد ترکمنستان در خصوص ایجاد راه ترانزیتی افغانستان با کشورهای آذربایجان، گرجستان، ترکمنستان و ترکیه گفت وگو کرد.
 
وی ابراز امیدواری کرد که با ایجاد این راه ترانزیتی نه تنها افغانستان راه جدید ترانزیتی را به اروپا بگشاید بلکه باعث همگرایی بیشتری اقتصادی در کشورهای قلب آسیا نیز شود.
 
موسی زی خط آهن افغانستان، تاجیکستان و ترکمنستان را نیز در حال احداث دانست و از هشتمین نشست شورای اجرایی سازمان ملل متحد در قزاقستان خبر داد و گفت: در این نشست افغانستان به عنوان رییس برنامه ویژه سازمان ملل متحد برای اقتصاد کشورهای آسیا میانه، تعیین شد.
 
وی افزود: این هشت کشور که در بخش های حمل و نقل، انرژی، آب، مخابرات و اقتصاد همکاری خواهند کرد حمایت خود را از برنامه های افغانستان در سال 2014 اعلام کرده اند.
 
موسی زی در همین حال با تشریح نتایج سفر 1 روزه نواز شریف نخست وزیر پاکستان به افغانستان گفت نواز شریف در سفر به کابل با حامد کرزی رییس جمهور و شورای عالی صلح افغانستان دیدار و گفت وگو کرد.
 
موسی زی گفت دولت پاکستان وعده داده است که همکاری های خوبی با افغانستان در مبارزه با تروریسم خواهد داشت.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24