Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

گزارش ١٠٠ روزه صالح آبادی از اوضاع و احوال بورس

علی صالح آبادی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز در یک نشست خبری حاضر شد تا گزارش فعالیت 100 روزه بازار سرمایه را اعلام کند.

وی از ثبت 40 درصد رشد شاخص در صد روز اول کاری دولت خبر داد و گفت:ثبات اقتصادی و سیاسی سرمایه گذاران بازار سهام را امیدوار کرده است.همچنین اشتیاق بی سابقه مردم به سرمایه گذاری در بورس به شدت افزایش یافته است.

بالاترین مقام نظارتی بورس همچنین خبر داد که نفت خام بزودی مهمان بورس انرژی می شود و بزرگترین تامین مالی بورس برای صنعت پتروشیمی نیز در آینده ای نزدیک انجام خواهد شد.

رئیس سازمان بورس همچنین از ارائه پیشنهاد به شورای رقابت برای حل مشکل معاملات هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس خبر داد.

علی صالح آبادی در نشست صبح امروز خود گفت: سال گذشته یکی از مجموعه ها که از خدمات و محصولات پتروشیمی های فجر و مبین استفاده می کرد اعتراضی را به شورای رقابت مبنی بر فروش سهام این دو شرکت در قالب هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به شورای رقابت ارائه داد و بر ایجاد انحصار در این زمینه تاکید کرد.

رئیس سازمان بورس افزود: نظر شورای رقابت نیز همسو با این شکایت بود که منجر به ابطال معاملات هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس توسط این شورا شد.

وی با اشاره به تشکیل جلسه سازمان بورس با شورای رقابت، صنایع ملی پتروشیمی، معترضان به معاملات هلدینگ و نیز انجمن ملی پتروشیمی گفت: مقرر شد سهام پتروشیمی های مبین و فجر بین ذینفعان و نیز استفاده کنندگان از محصولات این دو پتروشیمی به نسبت مصرف محصولات توزیع شود.

صالح آبادی ادامه داد: در آینده نزدیک این پیشنهاد به شورای رقابت برده می شود و از این شورا خواهشمندیم در مصوبه خود تجدیدنظر کند تا مشکلات این شرکت بزرگ بورسی و سهامداران آن حل شود.

مقام نظارتی بازار سرمایه همچنین در بخشی از اظهاراتش خبر افزایش قریب الوقوع دامنه نوسان در بورس را تائید نکرد و گفت:از نظر ما فعلا نیازی به افزایش دامنه نوسان نیست.

خبر تکمیلی:

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار صبح امروز ، در سی و پنجمین نشست خبری خود به رشد 122درصدی بازار سهام از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد،حال آن که ارزش بازار از 170 هزار میلیارد تومان اول سال به 412 هزار میلیارد تومان در شرایط کنونی رسیده است.

عرضه نفت خام بزودی ...

علی صالح آبادی درباره تجربه عرضه نفت خام در بورس کالا گفت:دو سال قبل برنامه ریزی هایی برای صادرات نفت خام در بورس کالا انجام شد که در نهایت عملیاتی نشد، اما این بار نفت خام به صورت ریالی و برای مصارف داخلی در بورس انرژی عرضه خواهد شد که امیدواریم این امر با دستور اکید وزیر نفت، اجرایی شود.

به گفته وی،عرضه نفت خام مصرف صادراتی ندارد.

وی گفت: موفقیت در حوزه معاملات میعانات گازی مرهون همکاری‌های وزارت نفت بوده و عرضه نفت خام در بورس نیازمند همکاری‌های بیشتر خواهد بود.

افزایش روزهای معاملاتی...؟

صالح‌آبادی در پاسخ به این سؤال که آیا امکان افزایش روزهای معاملاتی تا پنجشنبه وجود دارد،تصریح کرد: این امکان که زمان معاملات افزایش یافته و در روزهای پنجشنبه نیز تداوم داشته باشد،مستلزم موافقت فعالان بازار است.

مالمیر به دلخواه خود رفت...

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره رفتن امیر حمزه مالمیر از اداره نظارت بر ناشران سازمان به شرکت بورس اظهار داشت:این انتقال با پیشنهاد مدیرعامل شرکت بورس انجام شد که امیدواریم آقای مالمیر بتواند در مسئولیت جدید خود موفق عمل کند،البته خود آقای مالمیر نیز بسیار مشتاق بود که به شرکت بورس برود.

پیشنهاد رییس...

وی در خصوص ورود گسترده سرمایه گذاران غیر حرفه ای به بازار سرمایه گفت : سرمایه گذاران باید سبد سهام تشکیل دهند، تک سهم نخرند و با تحلیل درست و دید بلندمدت وارد بازار شوند.

توزیع مبین وفجر...

صالح آبادی درباره هلدینگ خلیج فارس هم توضیح داد: یکی از مجموعه ها شکایتی را مبنی بر انحصار دو شرکت زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس (پتروشیمی فجر و مبین) به شورای رقابت ارسال کرده بود که در نهایت این شورا معاملات این شرکت را باطل اعلام کرد.

وی با اعلام این که اخیرا نشستی با مدیران شرکت ملی صنایع پتروشیمی و هلدینگ خلیج فارس برگزار شد، گفت:در این حوزه مقرر شد تا سهام دو پتروشیمی فجر و مبین به صورت انحصاری در اختیار پتروشیمی‌های هلدینگ قرار نگرفته و سهام آنان بین تمام پتروشیمی‌های استفاده کننده از خدمات آنان، تقسیم شود.

وی ادامه داد: سهام این دو شرکت از زیرمجموعه‌های هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فجر و مبین) به نسبت استفاده از آنان از محصولات توزیع خواهد شد،تا نظر شورای رقابت با توجه به این توافق صورت پذیرفته تامین شود.

تأمین مالی کردیم...

صالح آبادی درباره تأمین مالی در بازار سرمایه تأکید کرد:در مجموع از ابتدای سال تاکنون 47 هزار و 500 میلیارد تومان از طریق بازار سرمایه تأمین مالی صورت پذیرفته که این میزان رشد 20 درصدی را نسبت به کل سال 91 نشان می‌دهد.

تصویب مقررات بورس ایده ...

وی با اشاره به این که برای راه‌اندازی بورس ایده و اختراعات هماهنگی‌های لازم با معاونت علمی ریاست جمهوری انجام پذیرفته است، گفت: مقررات راه‌اندازی بورس ایده در سازمان در حال بررسی بوده و نوع قراردادهای این ابزار جدید در کمیته فقهی هم به تصویب رسیده است.

صندوق بخشی در راه است...

صالح‌آبادی راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی را به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های آینده عنوان کرد و گفت: هم اکنون صندوق‌های سرمایه‌گذاری سرمایه‌های خود را میان صنایع مختلف و بخش‌ها تقسیم می‌کنند که در صورت راه‌اندازی این گونه صندوق‌های سرمایه‌گذاری تنها در یک بخش به عنوان مثال بانک‌ها یا پتروشیمی‌ها سرمایه‌گذاری خواهد شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24