Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

ایسنا: «هنوز خودم نیز معتقدم صدایم خوب نیست و دیگران به صدای من عادت کرده‌ اند و در واقع شده آش کشک خاله‌ شان؛ ضمن اینکه هیچ‌ وقت هم ادعا نداشتم که صدای خوبی دارم و هر کس گفته صدایم خوب نیست حق داشته است».

این جملات بخشی از صحبت‌ های عادل فردوسی‌ پور - گزارشگر فوتبال و مجری و تهیه‌کننده‌ی برنامه «نود» - است که در یک گفت‌ و گوی صمیمی با مهران دوستی در برنامه‌ ی «رادیو من» عنوان می‌ شود.

مهران دوستی مجری «رادیو من» پس از احوال پرسی با عادل فردوسی‌ پور به او می‌ گوید: چه شود اگر تو نیز به «رادیو من» بیایی و بخش فرهنگی آن را اجرا کنی. خیلی جذاب می‌شود، می‌گویند عادل فردوسی‌پور فقط فوتبال؛ اما عادل اهل خواندن رمان است،‌ فیلم زیاد می‌بیند و گاهی نقد می‌نویسد، اینها خیلی جذاب است و فردوسی‌پور به شوخی جواب می‌دهد: او شخص دیگری است، من نیستم.

مهران دوستی خطاب به فردوسی‌پور عنوان می‌کند: می‌گویند یک روز به تو گفتند که صدایت خوب نیست و گوش‌ خراش است،‌ آن زمان چند سال داشتی؟ فردوسی‌ پور تاکید می‌کند: هنوز هم همین طور است.

دوستی قبل از اینکه فردوسی‌پور کاملا به این سوال پاسخ دهد بیان می‌کند: من همیشه گفته‌ام ممکن است عادل سین و شین بزند اما طوری جذاب گزارش می‌کند که آدم اول به صدا میخ می‌شود، بعد به گزارش و بعد هم به خود فوتبال.

مجری «رادیو من» دوباره می‌پرسد: زمانی که گفتند صدایت برای گزارش خوب نیست ایستادی و ادامه دادی چرا؟ و مجری برنامه‌ ی «نود» پاسخ می‌دهد: راستش هنوز هم خودم می‌گویم صدایم خوب نیست اما بندگان خدا به صدای من عادت کردند و مجبورند صدای من را بشنوند و در واقع صدا من آش کشک خاله‌شان شده است و کاری از دستشان برنمی‌آید، اوایل زیاد می‌گفتند صدایت خوب نیست، کاملا هم حق داشتند و من هیچ وقت ادعا نداشتم که صدایم خوب است.

دوستی در ادامه‌ی گفت‌وگوی خود با فردوسی‌پور به تدریس او در دانشگاه، ترجمه آثار، گزارشگری و تهیه‌کنندگی او نیز اشاره می‌کند و می‌گوید: برنامه‌ی «نود» به عنوان یکی از بهترین برنامه‌های چند دهه اخیر در ایران شناخته شده است و تو با مدرک مهندسی‌ایت هم کارهایی انجام می‌دهی پس وقتت چه زمانی آزاد است؟ و فردوسی‌پور پاسخ می‌دهد: آنقدر سرم شلوغ است که وقت آزاد خیلی کم پیدا می‌شود اما چاره‌ای نیست باید ببنیم تا کجا می‌کشیم که راه بیاییم.

همچنین دوستی با بیان اینکه مردم فردوسی‌پور را خیلی دوست دارند، خاطرنشان می‌کند: «نود» یکی از معدود برنامه‌های بحث‌برانگیز و چالشی و بسیار زیبا در حوزه‌ی فوتبال است که می‌تواند برای برنامه‌های دیگر یک کلاس درس باشد. من همیشه گفتم اگر مثل برنامه «نود» و عادل فردوسی‌پور در برنامه‌ی «هفت» پیرامون مسایل سینمایی حرف می‌زدند، عادل یک رقیب گردن کلفت در حوزه‌ی سینما تحت عنوان برنامه «هفت» پیدا می‌کرد.

وی خطاب به فردوسی‌پور عنوان می‌کند: در بعضی از برنامه‌هایت تخته گاز می‌روی، بعضی‌ها می‌گویند عادل این کار را می‌کند تا مدیران یا افراد پشت خط یا در برنامه حرفی برای گفتن نداشته باشند، بعضی‌ها هم می‌گویند عادل از حقوق فوتبالی‌ها حمایت می‌کند، نظر خودت چیست؟

فردوسی‌پور در پاسخ به این پرسش می‌گوید: من فکر می‌کنم دومین عقیده درست باشد، همیشه تلاشم این بود که آنچه که حق است در برنامه گفته شود و فارغ از اینکه طرف مقابل در چه جایگاهی است و با حفظ احترام و اصول مربوط به تلویزیون، حقیقت مشخص شود.

دوستی یادآور می‌شود: معتقد هستی که در حوزه‌ی فوتبال در برنامه‌ ات باید از فوتبالی حمایت کنی که پاک است و فردوسی‌ پور حرف او را تایید می‌کند.

مجری «رادیو من» سوال می‌کند: آیا در طول هفته همه‌ ی روزنامه‌ های ورزشی را می‌خوانی؟ و فردوسی‌پور جواب می‌ دهد: نه همه‌ی روزنامه‌ ها را ولی سعی می‌کنم تورقی داشته باشم، نسبت به دهه‌ی 60 و 70 شرایط فرق کرده و سایت‌ های اینترنتی خیلی به آدم کمک می‌ کنند، آدم باید به‌ روز باشد،‌ یکی - دو روز که از اخبار دور شود انگار از دنیا عقب افتاده است، باید همیشه ارتباطات سایبری و غیر سایبری حفظ شود.



پشت صحنه برنامه «نود»

دوستی صحبت‌ های فردوسی‌ پور را تایید می‌ کند و بیان می‌ کند: همیشه می‌ گویم مقدمه‌ ی عادل در برنامه سه ثانیه است و سریع به سراغ اصل مطلب می‌رود و خطاب به او می‌پرسد: تا حالا از کسی دعوت کردی که به برنامه نیامده باشد و نتوانسته باشی او را پای میز مذاکره‌ی «نود» بیاوری؟

مجری برنامه‌ ی «نود» خاطرنشان می‌کند: معمولا دوستان با توجه به جایگاه برنامه، جواب رد نمی‌ دهند، ولی شاید بوده کسی که مورد اتهام بوده و می‌ دانسته نباید آن کار را انجام می‌ داده است، شاید چنین فراری هم بوده است. من خودم هیچ‌وقت مصاحبه نمی‌ کنم و همه می‌ گویند خودت همه را سین جیم می‌ کنی پس چرا خودت مصاحبه نمی‌ کنی، به همین خاطر برای کسی هم که نخواهد صحبت کند احترام قائل هستم.

دوستی ادامه می‌ دهد: تو که این همه فوتبالی‌ ها را نقد می‌ کنی آیا در زندگی‌ ات هم اینگونه هستی و خودت را نقد می‌ کنی؟

فردوسی‌ پور در پاسخ به این پرسش بیان می‌کند: سعی می‌کنم به خودم گیر بدهم و خودم را نقد کنم و اگر کسی هم من را نقد کند سعی می‌ کنم ناراحت نشوم و حداقل ژست نقدپذیری را داشته باشم.

دوستی در پایان گفتگوی خود با اشاره به کتابی که فردوسی‌ پور ترجمه کرده است، می‌ گوید که بسیار ترجمه خوبی است و سپس با او خداحافظی می‌ کند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24